یورو (EUR/USD) آخرین – روند صعودی همچنان به قوت خود باقی می ماند زیرا ECB صحبت های سختی می کند


EUR/USD قیمت، نمودار، و تجزیه و تحلیل

  • ECB لفاظی های جنگ طلبانه را افزایش می دهد.
  • EUR/USD از تضعیف مداوم دلار آمریکا سود می برد.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

به گفته لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا که در مجمع جهانی اقتصاد در داووس صحبت می کرد، بانک مرکزی اروپا طرفدار چرخش نیست و به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد و آنها را برای مدت زمان کافی در آنجا نگه می دارد تا بتوانیم تورم را به 2 درصد برگردانیم. . خانم لاگارد همچنین به کسانی که قصد بانک مرکزی اروپا برای تشدید سیاست پولی را در قلمرو محدودکننده زیر سوال می‌برند، هشدار داد و گفت: «از آنها دعوت می‌کنم در موضع خود تجدید نظر کنند، به آنها توصیه می‌شود که این کار را انجام دهند». همچنین در سخنرانی در داووس، رئیس بانک مرکزی هلند، کلاس نات، پیشنهاد کرد که افزایش نرخ بهره تنها با یک افزایش 50 واحدی متوقف نخواهد شد. گره افزود: بیشتر زمینی را که باید بپوشانیم، در یک پوشش خواهیم داد سرعت ثابت افزایش های متعدد 50 واحد پایه. اینکه آیا بازارها گوش دادن به بانک مرکزی اروپا را انتخاب کرده اند یا نه موضوع دیگری است و اگر بانک مرکزی به صحبت های خود عمل نکند، اقتدار آن تحت فشار فزاینده ای قرار خواهد گرفت. بازارهای مالی مکان بسیار نابخشودنی هستند.

تقویم اقتصادی هفته آینده دارای مجموعه ای از انتشارات بسیار مهم است که بر هر دو طرف EUR/USD تأثیر می گذارد. به نظر می رسد نیمه دوم هفته با نگاه اول به تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات متحده، بیشترین احتمال را برای افزایش قیمت ها خواهد داشت و پس از آن روز بعد، معیار ترجیحی فدرال رزرو برای نرخ تورم، یعنی PCE اصلی، تعیین شد. اگر هر یک از این نسخه ها انتظارات را از دست بدهد یا آن را شکست دهد، نوسان EUR/USD افزایش می یابد. علاوه بر این انتشارات، آخرین دور داده‌های PMI در روز سه‌شنبه (24) هفته آینده فاش خواهد شد و باید به دقت دنبال شوند.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

image1.png

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله EUR/USD

یورو در حال حاضر در یک الگوی فشرده و تثبیت در برابر دلار آمریکا قرار دارد و حمایت کوتاه مدت در حدود 1.0770 تا 1.0780 با گذشت هر جلسه قوی تر به نظر می رسد. در بالا، سطح قدیمی حمایت افقی در حدود 1.07910 نیز قابل مشاهده است و سطح بعدی مقاومت در 1.09370 مشاهده می شود. اگر این جفت ارز بالاتر از این سطح را تایید کند، مقاومت فنی کمی در آستانه 1.11855 وجود دارد. قرائت اخیر CCI بیش از حد خرید در حال حاضر پایین تر تنظیم می شود و این به تقویت این جفت در کوتاه مدت کمک می کند.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD – 20 ژانویه 2023

image2.png

نمودارها از طریق TradingView

معامله گران خرده فروشی موقعیت های طولانی را اصلاح می کنند

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 37.65 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 1.66 به 1 است. تعداد معامله گران در معاملات خالص 9.03 درصد کمتر از دیروز و 26.51 درصد بیشتر از هفته گذشته است. نت-شورت معامله گران 10.46 درصد بیشتر از دیروز و 7.12 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به افزایش خود ادامه دهند. موقعیت‌یابی نسبت به دیروز خالص‌تر است، اما نسبت به هفته گذشته کمتر است. ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما چیزهای بیشتری می دهد تعصب تجاری EUR/USD ترکیبی

نظر شما در مورد یورو – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع