افزایش قیمت طلا در حالی که بازارها همچنان دستورالعمل های فدرال رزرو را نادیده می گیرند


چشم انداز طلا و تجزیه و تحلیل

  • بازارهایی که بر فدرال رزرو غلبه می کنند که اگر فدرال رزرو به وعده های خود عمل کند، ممکن است ضربه مهلکی برای طلا باشد.
  • سخنرانان فدرال رزرو امروز بر سرفصل ها تسلط خواهند داشت
  • اقدام قیمت بیش از حد خرید احتمالاً به نزولی کوتاه مدت اشاره دارد؟

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی XAU/USD

طلا همچنان به افزایش سطوح چالش برانگیز که آخرین بار در آوریل 2022 به دلیل داده های ضعیف تر ایالات متحده مشاهده شده بود، ادامه می دهد. اینها شامل تورم ملایم تر، داده های PMI ضعیف تر و نشانه هایی از کند شدن فشار دستمزدها است. برعکس، بازار کار همچنان سفت باقی می‌ماند و شاهین‌ها را مرتبط نگه می‌دارد و در حالی که فشارهای تورمی رو به کاهش است، نرخ‌های تورم (اعم از اصلی و اصلی) به طور قابل‌توجهی بالاتر از نرخ هدف فدرال رزرو هستند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تقویم اقتصادی (به زیر مراجعه کنید) سخنرانان فدرال رزرو در طول روز معاملاتی و پس از جبهه متحد دیروز توسط مقامات فدرال رزرو در تکرار 5% نرخ ترمینال در سال 2023. جالب است که ببینیم آیا بلندگوهای امروزی از روند مشابهی پیروی می کنند یا خیر.

تقویم اقتصادی

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

با نگاهی به قیمت گذاری بازار پول، واضح است که فعالان بازار با پیش بینی یک 4.9٪ اوج نرخ در حال حاضر – به جدول زیر مراجعه کنید. اگر فدرال رزرو بخواهد به لفاظی های خود پایبند باشد، قیمت طلا ممکن است با کاهش قابل توجهی روبرو شود.

احتمالات نرخ بهره فدرال رزرو

image2.png

منبع: Refinitiv

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه قیمت طلا

image3.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

نمودار روزانه طلای نقطه‌ای نشان‌دهنده رالی عظیم از پایان نوامبر سال گذشته است. تجارت ممکن است در این مرحله کمی شلوغ باشد، اما به نظر می رسد بسیاری از معامله گران هر گونه قیمت گذاری نادرست احتمالی بازار را نادیده می گیرند. شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال حاضر در اطراف منطقه بیش از حد خرید نوسانگر در حال حرکت است و می تواند نشان دهنده نزولی قریب الوقوع باشد. صلیب طلایی (سبز) می‌تواند نشانه‌هایی از خستگی را نشان دهد که فضایی را برای تثبیت احتمالی یا پایین‌تر شدن پا ایجاد می‌کند.

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

احساس مشتری IG: صعودی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر مشخص هستند بلند روی طلا، با 55% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، اما به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه، به یک سوگیری صعودی کوتاه‌مدت می‌رسیم.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع