نفت خام با امید به بازگشت تقاضای چین، افزایش قیمت را حفظ کرد


قیمت نفت خام، تجزیه و تحلیل و نمودار

  • نفت خام آمریکا قیمت به روند دستاوردهای خود ادامه دادند
  • امید به احیای اقتصادی در چین و، شاید ایالات متحده، تمرکز عرضه محدود است
  • منطقه 82 دلاری اکنون کلیدی به نظر می رسد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

قیمت نفت خام به امید افزایش تقاضای چین در روز جمعه با وجود اینکه تصویر اقتصادی در سرتاسر اقتصادهای غربی به طور قطعی ناهموار باقی مانده است، به حمایت قوی ادامه داد.

ژانویه شاهد پیشرفت‌های ثابتی برای معیارهای انرژی بوده است که عمدتاً ناشی از نشانه‌هایی از قدرت مجدد در اقتصاد شماره دو جهان است. چین از قوانین سختگیرانه قرنطینه کووید و همچنین بازنگری گسترده و پس از همه‌گیری در مدل جهانی‌سازی که زیربنای رشد اقتصادی شگفت‌انگیز آن بوده است، ضربه شدیدی خورد.

با این حال، این قوانین آرام شده اند و آخرین داده ها دلگرم کننده تر هستند. بر اساس گزارش Joint Organizations Data Initiative که این هفته آمار خود را منتشر کرد، تقاضای نفت خام نوامبر در چین در بالاترین سطح خود از فوریه گذشته بود. خوش بینی نسبت به چین به بازار این امکان را داد که از اخبار روز پنجشنبه در مورد بازسازی بزرگ ذخایر نفت در ایالات متحده چشم پوشی کند، با چشم انداز تورم ضعیف تر و توقف در نرخ بهره به اندازه کافی افزایش می یابد تا برخی از معامله گران را متقاعد کند که تقاضای نفت ایالات متحده نیز احتمالاً رشد خواهد کرد.

بازار به دنبال افزایش دو چهارم درصدی نرخ دیگر از سوی فدرال رزرو ایالات متحده است که احتمالاً با یک وقفه طولانی همراه خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد عرضه همچنان محدود است

به نظر می‌رسد در صورتی که آمریکا و چین شاهد احیای تقاضا باشند، بازار جهانی نفت به شدت عرضه خواهد شد، به‌ویژه با توجه به اینکه تولیدکننده بزرگ روسیه همچنان به دلیل تحریم‌ها در تنگنا قرار دارد.

با این حال، نگرانی های جدی در مورد رکود در اقتصادهای غربی وجود دارد. آخرین اعداد خرده فروشی در ایالات متحده ناامید کننده بود و به سختی نشان دهنده اقتصادی بود که برای هزینه های استقراضی هنوز بیشتر فریاد می زد.

این نگرانی‌ها احتمالاً شور و شوق گاوهای نر خام را در بر می‌گیرد، حداقل تا زمانی که سطوح تورم کاهش پایداری را نشان دهد.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه تجارت نفت

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام ایالات متحده

سطح مقاومت روانی 82 دلار/بشکه برای گاوهای نفت خام آمریکا کاملاً مانع است.

تلاش‌ها برای صعود به این سطح در گذشته اخیر دو بار با شکست مواجه شده‌اند، با شکست پیش‌بینی‌کننده سقوط شدید در آغاز و پایان دسامبر.

معاملات آتی نفت خام ایالات متحده، نمودار روزانه

نمودار گردآوری شده توسط دیوید کوتل با استفاده از TradingView

بدیهی است که گاوها خود را برای یک تلاش دیگر بسته اند، و با توجه به رشد قابل توجهی که از زمان بازار مبتنی بر منطقه 73 دلاری در 5 ژانویه مشاهده شده است، ممکن است این زمانی باشد که آنها بتوانند یک چالش ایجاد کنند. با این حال، افراد غیرمتعهد ممکن است عاقلانه باشند که منتظر بمانند و ببینند که تعطیلات این هفته به کجا می انجامد، فقط در صورت شروع برخی سودآوری ها.

با این حال، حتی اگر بازار بتواند بالای 82 دلار تثبیت شود، گاوها کارهای زیادی برای پاک کردن خاطره سقوط شدید مشاهده شده در پایان سال 2022 دارند. بین بسته شدن 85.15 دلار در 14 نوامبر و اوج قبلی، 92.28 دلار در 4 نوامبر بسته شد.

احتمالاً پشتیبانی فوری در منطقه 79.02 دلاری که در پنج جلسه گذشته بازار را به طور روزانه بسته شده است، خواهد داشت. سقوط به زیر آن، پایین‌ترین قیمت اوایل دسامبر در منطقه 71 دلار را دوباره در کانون توجه قرار می‌دهد.

— توسط دیوید کوتل برای DailyFX





منبع