ین ژاپن (USD/JPY) در محدوده باریکی پیش از PCE اصلی ایالات متحده به دام افتاده است


USD/JPY قیمت، نمودار، و تجزیه و تحلیل

  • فشارهای قیمتی توکیو همچنان داغ است.
  • USD/JPY پیش از داده های مهم اقتصادی ایالات متحده به دام افتاده است.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی ین ژاپن با نام تجاری جدید ما را دانلود کنید

تورم سالانه در بزرگ‌ترین شهر ژاپن، توکیو، همچنان در حال افزایش است و نرخ اصلی آن در ژانویه به 4.3 درصد رسیده است که بالاترین سطح در بیش از چهار دهه گذشته است. بانک مرکزی ژاپن این حرکت تند را افزایش داده و دیروز از سوی صندوق بین المللی پول اظهارنظر کرد، زیرا به نظر می رسد تورم را به هدف 2 درصدی خود بازگرداند. صندوق بین‌المللی پول دیروز اعلام کرد که تورم در ژاپن در حال افزایش است و ریسک‌های صعودی بیشتر همچنان وجود دارد. صندوق بین‌المللی پول پیشنهاد کرد که بانک ژاپن (BoJ) باید آماده باشد تا در صورت ادامه افزایش تورم، محرک‌های اقتصادی را به سرعت خارج کند و راهنمایی‌های روشنی را در مورد هرگونه تغییر سیاست‌های آتی به بازار ارائه دهد.

صندوق بین المللی پول – ژاپن 2023 ماموریت ماده IV

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله USD/JPY

بعداً در جلسه امروز، داده‌های اصلی PCE دسامبر ایالات متحده برای مخاطبان منتظر منتشر خواهد شد. این معیار ترجیحی فدرال رزرو برای نرخ تورم است و انتظار می رود فشار قیمت ها کاهش بیشتری پیدا کند. انتظارات بازار برای قرائت سالانه 4.4 درصد در مقایسه با 4.7 درصد در ماه نوامبر است.

Core PCE برای چهارمین ماه متوالی پایین می آید؟

image1.png

دورنمای فنی USD/JPY با روند میان‌مدت اوج‌های پایین‌تر که با روند کوتاه‌مدت پایین‌ترین نرخ‌های بالاتر ترکیب می‌شود. این جفت در حال حاضر در محدوده بسیار باریکی معامله می‌شود و آماده شکست است. USD/JPY میانگین متحرک 20 روزه (خط قرمز) را از اوایل نوامبر کاهش داده است، در حالی که یک متقاطع منفی 50 روزه/200 روزه در 12 ژانویه چاپ شده است. در کوتاه مدت، دلار آمریکا محرک این خواهد بود. حرکت بعدی با داده های تورم امروز و به دنبال آن تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو و آخرین نگاه به بازار کار ایالات متحده (NFPs) در هفته آینده.

نمودار قیمت روزانه USD/JPY – 27 ژانویه 2023

image2.png

نمودار از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -1٪ -1٪ -1٪
هفتگی -16٪ 36% 7%

داده های تجارت خرده فروشی – تغییرات موقعیت هفتگی سنگین

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 42.17 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.37 به 1 است. تعداد معامله‌گران در لانگ خالص 3.11 درصد کمتر از دیروز است. 20.54 درصد کاهش نسبت به هفته گذشتهدر حالی که تعداد معامله گران نت-شورت 4.12 درصد کمتر از دیروز و 36.28 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های USD/JPY ممکن است به افزایش خود ادامه دهند. موقعیت‌یابی نسبت به دیروز کمتر خالص است، اما نسبت به هفته گذشته کمتر است. ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما چیزهای بیشتری می دهد سوگیری تجاری ترکیبی USD/JPY.

نظر شما در مورد USD/JPY – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع