داده های لاگارد بانک مرکزی اروپا و ایالات متحده برای یورو امروز در کانون توجه قرار دارند، چرخش در آینده نزدیک است؟


نکات و تجزیه و تحلیل EUR/USD

  • داده های کلیدی ایالات متحده برای ایجاد پایه و اساس برای اعلام نرخ های هفته آینده.
  • سخنرانی لاگارد ممکن است بازارها را آنطور که برخی انتظار دارند حرکت ندهد.
  • تحلیل فنی احتمال عقب نشینی EUR/USD را نشان می دهد.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی یورو

یورو پس از انتشار سفارشات کالاهای بادوام و تولید ناخالص داخلی آمریکا در روز گذشته مقداری از ارزش خود را از دست داد. اکنون به نظر می رسد که دلار بار دیگر جایگاه خود را پیدا کرده است و می تواند در تصمیم گیری هفته آینده برای نرخ بهره فدرال رزرو جالب باشد. امروز باید به چند رویداد از جمله کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) توجه کنید (به تقویم اقتصادی زیر مراجعه کنید). فراوانی سخنان لاگارد در اواخر تقریباً تأثیر او را بر بازارهای مالی و یورو کاهش داده است که من را به این باور می رساند که راهنمایی امروز ممکن است تأثیر قابل توجهی نداشته باشد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

از منظر ایالات متحده، PCE و PCE اصلی در کانون توجه قرار خواهند گرفت و من گمان می‌کنم که هر چیزی بالاتر از تخمین‌ها می‌تواند شاهد حمایت از دلار باشد. احساسات مصرف‌کننده میشیگان روز معاملاتی را با پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بهبود قابل توجهی را در ماه ژانویه نشان می‌دهد که می‌تواند باعث شود قیمت یورو/دلار آمریکا در هفته آینده بانک مرکزی قرار گیرد.

تقویم اقتصادی یورو/دلار آمریکا

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه EUR/USD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

اقدام روزانه قیمت یورو/دلار آمریکا در حدود قیمت متوقف شده است 1.0900 دسته روانشناختی همزمان با یک شاخص قدرت نسبی (RSI) که بیش از حد خرید شده است. واگرایی منفی/نزولی هنوز در جریان است و در صورتی که تصمیم هفته آینده فدرال رزرو برای نرخ بهره شیب تند داشته باشد، می تواند ادامه یابد. در حال حاضر، نشست بانک مرکزی اروپا احتمالاً منجر به افزایش 50 واحدی در ثانیه خواهد شد و تا حد زیادی بر اساس قیمت‌گذاری بازار تعیین می‌شود، اما فدرال رزرو در حال حاضر در یک روایت «محور» با ترس‌های رکودی که هر چیزی را که به شدت تهاجمی است سرکوب می‌کند، انباشته شده است. یک شانس واقعی وجود دارد که فدرال رزرو از طریق راهنمایی رو به جلو در مقابل تغییر به سمت افزایش نرخ بهره 50 واحد بر ثانیه، شگفت زده شود.

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

احساس مشتری نزولی IG

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر هستند کوتاه در EUR/USD، با 61% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های فروش دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم. با این حال، با توجه به تغییرات اخیر در موقعیت های بلند و کوتاه، ما به یک موقعیت صعودی کوتاه مدت می رسیم.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع