کم برای طولانی‌تر باعث می‌شود زمان خوب در حرکت باشد


پیش بینی دلار استرالیا: خنثی

  • دلار استرالیا در حال حاضر گروگان عوامل خارجی است
  • افزایش نرخ RBA از راه می رسد و صادرکنندگان از شرایط اولیه تجارت لذت می برند
  • یک فدرال رزرو به شدت جنگ‌طلب خطراتی را به همراه دارد. آیا محرک چین احساسات را نجات خواهد داد؟

دلار استرالیا یک هفته دیگر پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشت، زیرا دسیسه های بازارهای جهانی از طریق AUD/USD کمانه کردند.

RBA همانطور که انتظار می رفت در اوایل هفته نرخ ها را افزایش داد. این بانک نرخ نقدی را با 50 واحد افزایش از 0.85 درصد به 1.35 درصد رساند. این اولین بار است که بانک در مجامع متوالی نرخ ها را 50 واحد افزایش می دهد.

با برآورده شدن انتظارات RBA، استرالیا تحت فشار فروش قرار گرفت و تا زمانی که داده های معاملات در اواخر هفته ادامه یافت، به رکود ادامه داد. شکست عظیم پیش بینی ها باعث شد تا AUD تا پایان هفته بهبود یابد.

مازاد تجاری 15.96 میلیارد AUD برای ماه مه به راحتی از 10.85 میلیارد دلار استرالیا پیش بینی شده بود. تداوم مازاد تجاری، در مواجهه با کاهش قیمت کالاها به صورت لحظه ای، قدرت اساسی ناشی از قراردادهای بلندمدت کالاهای فله مورد استفاده توسط صادرکنندگان را نشان می دهد.

در هفته قبل، انتشار داده‌های اقتصادی درجه دوم استرالیا قوی بود و همه آن‌ها به طرز صعودی شگفت‌زده شدند. خرده‌فروشی، آگهی‌های شغلی و مشاغل خالی، رشد اعتبار بخش خصوصی، وام‌های مسکن و تاییدیه‌های ساختمان، همه انتظارات را شکست دادند.

هنگامی که احساسات ریسک منفی بازارها را تحت تأثیر قرار می دهد، این تصویر داخلی گلگون برای کمی به حساب می آید. در دوره‌های عدم قطعیت و نوسانات بالا، همبستگی‌ها به سمت 1 و -1 پیش می‌روند.

فلزات صنعتی در همان طوفانی گرفتار شده اند که AUD را فرا می گیرد و نگاهی به نمودار زیر تقویت همبستگی را برجسته می کند.

AUD/USD، مس، سنگ آهن، قلع، نمودار آلومینیوم

چشم‌انداز دلار استرالیا: پایین‌تر برای مدت طولانی‌تر باعث می‌شود که زمان خوب ادامه یابد

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

با رفتن به پایان هفته گذشته، گزارش هایی وجود دارد که Cوزارت دارایی هینا در حال بررسی اجازه دادن به دولت های محلی برای فروش 1.5 تریلیون یوان است. (220 میلیارد دلار) اوراق قرضه در نیمه دوم سال جاری.

هدف از صدور، افزایش هزینه های زیرساختی و ساخت و ساز برای مقابله با رکود اقتصادی در نتیجه سیاست صفر مورد کووید-19 است.

با نگاهی به آینده، به نظر می رسد موضوع کلی «ریسک رکود در مقابل مبارزه با تورم» به ویژه در ایالات متحده ادامه خواهد یافت. فدرال رزرو به صراحت اعلام کرده است که آنها مصمم به کاهش CPI هستند. ترس از رکود، اشتهای ریسک را تشدید می کند.

رشد مرتبط دلار استرالیا معمولاً در چنین شرایطی ضعیف عمل می کند. استرالیا پایین تر، واردات را در داخل گران تر و صادرات را برای خریداران خارجی ارزان تر می کند و محرکی برای اقتصاد داخلی ایجاد می کند.

هر چه مدت زمان طولانی تری ارزش پول پایین بماند، نتیجه سود مالی برای استرالیایی ها بیشتر است و مهمانی پس از همه گیری طولانی تر می شود.

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییترr





منبع