بیت کوین/دلار آمریکا با سطوح کلیدی افزایش می یابد، آیا می توان روند صعودی را حفظ کرد؟


نقاط صحبت بیت کوین، رمزارز:

  • بیت کوین علیرغم قرائت مثبت NFP، 20000 دلار می شکند
  • 22000 دلار به عنوان مقاومت روانی کلیدی باقی می ماند
  • آیا شکست مقاومت فنی به بیت کوین/دلار آمریکا اجازه می دهد تا بالاتر رود؟

کریپتوکارنسی امسال شکست خورده است زیرا عوامل اساسی همچنان محرک های برجسته قیمت هستند.

در حالی که صنعت کریپتو افزایش شدیدی را تجربه کرده است که باعث شده است خرده‌فروشان و سرمایه‌گذاران نهادی برای مالکیت بیت‌کوین، اتریوم و اخیراً کوین‌های جایگزین هجوم ببرند. به نظر می رسد که چشم انداز اقتصادی مسیر متفاوتی را طی می کند.

هنگام بررسی رویدادها و پاسخ‌هایی که از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 آشکار شده‌اند، بسته‌های محرک بزرگ در محیطی با نرخ بهره پایین، دارایی‌های دیجیتال را در کنار سهام و «دارایی‌های پرخطرتر» به سرمایه‌گذاری‌های جذاب تبدیل کردند.

همانطور که ایلان ماسک بیت کوین و در مرحله بعدی «دوج کوین» را تحسین کرد، گمانه زنی ها و روانشناسی جمعیت بیت کوین را از پایین ترین سطح 3850 دلار در مارس 2020 به رقمی بیش از 69000 دلار در نوامبر سال گذشته رساند.

با وجود قرنطینه های متوالی و کاهش رشد اقتصادی، این افزایش 1692 درصدی است.

با این حال، با تهاجم به اوکراین که فشار قیمت‌ها را تشدید می‌کند، پیش‌بینی‌های رشد کاهش می‌یابد و سطوح تورم بالاتر مستمر بانک‌های مرکزی را مجبور می‌کند تا نرخ‌ها را با شدت بیشتری افزایش دهند و علیرغم افزایش ترس از رکود، به تسهیل کمی پایان دهند.

برای بیت کوین و همتایان آن، ترس و افزایش ریسک گریزی شاهد حجم عظیمی از جریان خروجی در ماه بوده است زیرا موسسات و بازیگران بزرگ بازار تمرکز خود را به سمت دارایی های دارای بهره تغییر داده اند.

در حالی که به نظر می رسد این بد نیست، مهم است که به یاد داشته باشید که بررسی های نظارتی مدتی است که یک موضوع مداوم بوده است، زیرا “ارزش” سکه ها یا توکن های فردی همچنان یک موضوع بحث برانگیز است.

اما، اگرچه تنظیم‌کننده‌ها مقررات خاصی را وضع کرده‌اند، هنوز هم فضایی برای مبادلات وجود دارد. اکنون، با نگاهی به وقایع مربوط به بحران مالی 2008، زمانی که صندوق های تامینی و سایر موسسات مالی از اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن (MBS) به عنوان راهی برای تضمین بخش بیشتری از بازار املاک و مستغلات استفاده کردند، فقدان مقررات به موسسات مالی اجازه داد استفاده از اهرم به امید کسب سود بیشتر.

خلاصه ای از آنچه در دو ماه گذشته رخ داده است عبارتند از:

  • فروپاشی «Stablecoin» Terra (Luna)
  • کاهش کارکنان از جمینی، کوین بیس و دیگر رهبران صنعت بزرگ
  • ورشکستگی Three Arrow Capital (یکی از بزرگترین صندوق های تامینی ارزهای دیجیتال)
  • افزایش نرخ بهره با سرعتی تهاجمی تر

اگرچه این برای دارندگان ارزهای رمزنگاری شده خوب نیست، اما بازیکنانی مانند FTX که برای خرید BlockFi توافق کرده‌اند، ممکن است در صورت تداوم احساس ریسک، بستری را برای بازیکنان دیگری که در حال انحلال هستند فراهم کنند. اگر M&A بیشتری اتفاق بیفتد (که پیش‌بینی من است)، ممکن است رهبران صنعت جای خود را برای مقررات سخت‌گیرانه‌تر و به طور بالقوه ثبات بیشتر برای طبقه دارایی که به دلیل نوسانات و نوسانات قیمتی زیاد خود مشهور است، باز کنند.

از یک بازه زمانی هفتگی، قیمت بیت کوین بالاتر از 88 درصد فیب حرکت مارس تا ژوئن بوده و ثباتی بالاتر از دسته 20000 دلار پیدا کرده است. شکست در بالا می تواند منجر به افزایش 22000 دلار با حفظ مقاومت اضافی در 24000 دلار شود.

نمودار روزانه بیت کوین (BTC/USD).

جدیدترین کریپتو: بیت کوین/دلار آمریکا با سطوح کلیدی تقویت شده است، آیا می‌توان روند صعودی را حفظ کرد؟

نمودار تهیه شده توسط تامی دا کوستا با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط Tammy Da Costa، ​​تحلیلگر DailyFX.com

با تامی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @Tams707





منبع