کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال چیست و چگونه استخراج می شود؟

در ادامه به معرفی هر ۵ نوع کیف پول خواهیم پرداخت. کیف پول کاغذی نیز که یک نوع کیف پول سرد به حساب میآید از خطرات سیستمی مثل هک شدن و یا نفوذ به اطلاعات مصون است. یکی از کاربردهای بایننس کوین استفاده از آن برای پرداخت کارمزد معاملات در صرافی بایننس است، در سال اول میتوانید تخفیف ۵۰ درصدی کامزدهای تراکنش را داشته باشید، این تخفیف در پرداخت کارمزدها سالانه نصف میشود پس سال دوم شما از ۲۵ درصد تخفیف کارمزد تراکنش بهرهمند خواهید شد. لایت کوین یکی از قدیمیترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار کریپتوکارنسیها است و توسط چارلی لی (Charlie Lee) در ماه اکتبر سال ۲۰۱۱ راهاندازی شد. یکی از اهداف کاردانو این است که بتواند علیرغم حفظ حریم خصوصی کاربران، نظارتهای قانونی را نیز اجرا کند. به عنوان مثال در نظر بگیرید که شرکتی قصد راهاندازی یک پارک بزرگ را دارد و توانایی انجام این کار را هم دارد، اما از آنجایی که این پروژه خیلی بزرگ است به سرمایهی خیلی بیشتری نیاز دارد. با این حال توصیه میشود در صورتی که سرمایهی شما در ارزهای دیجیتال قابل توجه است حتما از کیفپولهای سختافزاری استفاده کنید.

یکی از اهداف اصلی رمزارز پولکادات تامین مالی مورد نیاز شبکه است. این شرکت با برآورد هزینه تعدادی توکن را بر بستر بلاک چین به قیمت مشخص آماده و عرضه میکند به طوری که با فروش انها به سرمایهی مورد نیاز دست یابد. کاربران در این صرافیها میتوانند به کمک اهرم با چند برابر سرمایهی اولیهی خود معامله کنند. یعنی هیچ نهاد، سازمان یا دولت خاصی، آن را تحت نظارت و کنترل خود ندارد. همانطور که میدانید ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند به این معنا که هیچ دولت یا سازمانی بر آنها نظارت ندارد، با این حال همهی صرافیهایی که در زمینهی ارزهای دیجیتال فعالیت میکنند غیرمتمرکز نیستند. البته صرافیها هم کیف پولهایی را در اختیار شما میگذارند که توصیه میشود هرگز داراییهای رمزارزی خود را در صرافی نگهداری نکنید زیرا در معرض انواع خطرها همچون هک شدن صرافی و یا بلوکه شدن دارایی قرار میگیرند. به هر حال بهتر است دارایی دیجیتال کمتری در هر سه نوع کیف پول گرم (دسکتاپ، موبایلی و آنلاین) نگهداری کنید و اگر دارایی زیادی داشته باشید و بخواهید برای بلند مدت یا میان مدت در کیف پول خود نگه دارید، بهتر است از کیف پولهای سرد که در ادامه معرفی میکنیم استفاده کنید.

در تراکنشها از کلید عمومی برای دریافت تراکنش و از کلید خصوصی برای ورود به کیف پول و به عبارت دیگر دسترسی و کنترل داراییهای دیجیتال استفاده میشود. صرافی اکسکوینو از ۵۵ رمزارز از جمله بیتکوین، اتریوم، بایننس و بسیاری از دیگر رمزارزها پشتیبانی میکند. این کیف پول از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی میکند. کیف پول نرم افزاری “کیف پول من” از ارزهای دیجیتال زیادی از جمله پنکیک سواپ، الگوراند، یونی سواپ، فایل کوین و خیلی از ارزهای دیجیتال دیگر پشتیبانی میکند. این در واقع همان چیزی است که سایت «Etherscan» هنگام نشان دادن جزئیات تراکنشتان، به آن اشاره میکند. مصرف برق زیادی که در حین استخراج ارزهای دیجیتال به کار گرفته میشود، باعث شده تا دلمشغولی بزرگی برای ماینرها یا همان استخراجکنندگان پول دیجیتال به وجود آید. این امضا که به آن اثبات کار یا «proof of work» نیز گفته میشود با حل یک مسئله بسیار پیچیده ریاضی ساخته شده و برای هر بلاک از تراکنشها منحصر به فرد است.

ارزهای دیجیتال یا کریپتوکترسی ها به دستههای مختلف تقسیم سایت فارکس دیلی میشوند. ICO ها در ارزهای دیجیتال به پیش عرضهی ارز دیجیتال اشاره دارد. برای انجام هرگونه تراکنش با ارز دیجیتالی در بستری گسترده نیاز به کلیدهای عمومی و خصوصی وجود دارد. ماینرها معمولاً تراکنشی را در الویت قرار میدهند که هزینهی تراکنش بالایی داشته باشد، زیرا در این صورت پاداش بالاتری را برای آنها فراهم میکند. کیفپول صرافی تبدیل انواع رمزارزها را پشتیبانی میکند. در سال ۲۰۱۸، ارزهای دیجیتالی، وضعیت چندان مطلوبی را پشت سر نگذاشتند و علیرغم پیشبینیها، ارزششان به اندازهای تغییر نکرد که پیشبینی میشد. مرحله ۴: ماینرها با انتخاب تراکنشها و افزودن آنها به بلاک خود، بلاکی از تراکنشها را ایجاد میکنند. بنابراین هر ماینر روی یک مسئله متفاوت و مختص به بلاک خود، کار خواهد کرد. دلیل اینکه به آن تأییدیه گفته میشود این است که هر بار که بلاک دیگری پسازآن افزوده شود، بلاک چین مجددا در خصوص تاریخچه تراکنش – ازجمله تراکنش و بلاک شما – بهطور کامل به اجماع میرسد. اما هر کیف پولی مناسب شما نیست.