کاهش قیمت نفت در آستانه تصمیم اوپک


تحلیل و اخبار قیمت نفت خام

  • تصمیم اوپک پلاس در مورد پیروی از پیشنهادات آمریکا در مورد افزایش عرضه نفت
  • پشتیبانی کلیدی چشمگیر نفت خام برنت

اوپک+ تشکیل خواهد شد امروز برای 31خیابان اوپک و نشست وزیران غیراوپک. اکنون که آنها در حال تولید نفت در سطوح قبل از کووید هستند، تمرکز روی یک استراتژی جدید خواهد بود. پس از دیدار بایدن، رئیس جمهور آمریکا با ولیعهد عربستان، فشار بیشتری بر عربستان سعودی برای متقاعد کردن اعضای اوپک پلاس برای افزایش تولید وارد شد، که در آن رئیس جمهور پس از این نشست اظهار داشت که انتظار دارد عربستان گام های بیشتری برای افزایش تولید بردارد. عرضه نفت

با این حال، همانطور که در آخرین نظرسنجی رویترز نشان داده شده است، تولید اوپک به طور قابل توجهی کمتر از سهمیه فعلی، حدود 1.3 بشکه در روز است. این را با این واقعیت ترکیب کنید که ظرفیت اضافی برای تولیدکنندگان عمده نفت محدود است، در کنار رشد اقتصادی کندتر که انتظار می رود در سال آینده وجود داشته باشد. به نظر می رسد انتظار افزایش تولید از سوی اوپک پلاس، امری طولانی باشد. این احساس توسط منابع اوپک تکرار شده و خاطرنشان کردند که آنها در نشست امروز شانس بسیار کمی برای تولید نفت می بینند. از سوی دیگر، وزیر انرژی قزاقستان اشاره کرد که قیمت‌های فعلی 100 دلار در هر بشکه بالاتر از محدوده مطلوب 60 تا 80 دلار در هر بشکه است و بنابراین ممکن است نیاز به افزایش تولید داشته باشد.

گفته می‌شود، اگر اعضای اوپک پلاس نتوانند بر سر افزایش تولید به توافق برسند، قیمت نفت احتمالاً افزایش می‌یابد و ارزهای حساس به نفت مانند CAD و NOK را تقویت می‌کند. در همین حال، با کاهش قیمت نفت در حالی که به سمت تصمیم گیری می رویم، این بحث وجود دارد که افزایش تولید تا حدودی توسط بازار قیمت گذاری می شود. بنابراین، خارج از یک حرکت تند و سریع در تصمیم برای افزایش عرضه نفت، به احتمال زیاد به احساسات ریسک بستگی دارد.

همبستگی 30 روزه FX با نفت

آخرین قیمت نفت خام: قیمت نفت در آستانه تصمیم اوپک کاهش یافت

در روزهای تصمیم گیری اوپک، غیر معمول نیست که انبوهی از گزارش‌های منبع در شبکه‌های خبری و همچنین در رسانه‌های اجتماعی با #OOTT در توییتر که محل اصلی تفسیر نفت است، انجام شود. بنابراین، مهم است که ناظران اوپک را در توییتر دنبال کنید، مانند آمنه بکر و خاویر بلاس که در این جلسات اوپک بسیار ارزشمند هستند.

از نظر فنی، حمایت کوتاه مدت در 200DMA (98.46 دلار) قرار دارد که نفت خام برنت از دسامبر 2021 کمتر از آن بسته نشده است. در همان زمان، سطحی که دارایی نیز زیر آن بسته نشده است، 97.50 دلار است که نشان دهنده سطح است. که در آن تهاجم روسیه به اوکراین آغاز شد. به این ترتیب، آسیب فنی کلیدی در صورت بسته شدن قیمت زیر 97.50 دلار و باز شدن درها به سمت دستگیره 90 دلاری وارد می شود. در همین حال، در سمت بالا، مقاومت در 104.43 دلار (بالاترین قیمت هفتگی) و 107 دلار قرار دارد.

نمودار نفت خام برنت: بازه زمانی روزانه

آخرین قیمت نفت خام: قیمت نفت در آستانه تصمیم اوپک کاهش یافت

منبع: Refinitiv





منبع