تنظیمات اقدام قیمت ین ژاپن: USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY، AUD/JPY


نکات صحبت ین ژاپن:

  • ین ژاپن دوباره در حال ضعیف شدن است زیرا بازدهی ایالات متحده به دنبال یک سری اظهارات جنگ طلبانه مقامات FOMC شروع به جهش کرده است.
  • پیش از این، بازدهی به دلیل نگرانی‌های رکودی کاهش می‌یافت و این امر با تجارت حمل‌ونقلی که به افزایش جفت‌های ین مانند USD/JPY به بالاترین سطح چند ساله کمک کرده بود، مقابله کرد. در این مرحله، به نظر می‌رسد ین به شدت به بازی‌های بازدهی در ایالات متحده مرتبط است، که می‌تواند راهبردی را در صلیب‌های ین مانند EUR/JPY، GBP/JPY و/یا AUD/JPY امکان پذیر کند.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

ما در یک نقطه عجیب و غریب هستیم تقویم کلان همانطور که اخیراً از بانک مرکزی اروپا و هفته گذشته از فدرال رزرو شنیدیم. و تقریبا دو ماه کامل تا تصمیم بعدی نرخ FOMC که برای 20 تا 21 سپتامبر برنامه ریزی شده است، باقی مانده است. این یک تصمیم سه ماهه نرخ است، بنابراین پیش‌بینی‌ها و پیش‌بینی‌های به‌روز در اختیار ما قرار می‌گیرد. سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول بین اینجا و آنجا برگزار می‌شود و احتمالاً پیام‌هایی از بانک‌های مرکزی جهانی در مورد موضوع تورم خواهیم شنید، بنابراین شاید این اطلاعات به شما کمک کند. اما، برای هر گونه افزایش نرخ، مگر اینکه فدرال رزرو یک جلسه اضطراری برنامه ریزی نشده برگزار کند، ما تا 21 سپتامبر منتظر هستیم.خیابان برای اطلاعیه

این همچنین در زمانی است که ما از اعضای مختلف فدرال رزرو پس از آخرین تصمیم گیری نرخ بهره می شنویم. و تا کنون در این هفته شاهد برخی از اظهارنظرهای بسیار دقیق بوده‌ایم که عمدتاً به احتمال افزایش نرخ بهره بیشتر از فدرال رزرو اشاره می‌کنند، در مقابل این امید که بانک ممکن است به زودی به یک چرخش سیاست نزدیک شود. نیل کشکاری، یک کبوتر مشهور (اما نه رای دهنده امسال) بر تعهد فدرال رزرو برای کاهش نرخ تورم به 2 درصد تاکید کرد. مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، دیروز گفت که فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره عمل نکرده است زیرا تورم همچنان بالاست. یکی دیگر از کبوترهای مشهور، چارلی ایوانز، خاطرنشان کرد که او در ماه سپتامبر برای افزایش 75 بشکه در روز باز است (در حال حاضر بازارها در سپتامبر 50 یا 75 سکه را می چرخانند). و سپس دیشب و دوباره امروز صبح، جیمز بولارد همان کاری را انجام می‌داد که بولارد انجام می‌دهد، و عقیده‌ای بسیار نادرست را به بازارهایی می‌برد که به نظر می‌رسید با بقیه اعضای هیئت مدیره خارج از گروه بودند.

نتیجه خالص یک حرکت عظیم در بازده بوده است. آنچه در روز دوشنبه سقوط کرد، امروز در حال افزایش است و یک دلیل بزرگ برای آن همه این نظرات فدرال رزرو است که بازارها در حال مرتب کردن آن هستند. در این مرحله، به نظر می‌رسد که سهام واکنش چندانی به موضوع بازدهی نشان نداده‌اند، اما مطمئناً ین واکنش نشان داده است.

همانطور که قبلاً مشاهده شد، نرخ ها محرک بزرگی برای ین هستند و یکی از دلایل آن سیاست نرخ منفی است که در بانک ژاپن باقی مانده است. و در حالی که تورم در سراسر جهان در حال افزایش بود، اما تا کنون در ژاپن با چند چاپ بالاتر از نشانگر 2 درصد نسبتاً پایین مانده است. به نظر می‌رسد BoJ دلسرد نشده است و می‌گوید که تورم احتمالاً از سوی نیروهای خارجی در رابطه با انرژی نشات می‌گیرد، که منطقی است زیرا این موضوع در اروپا، ایالات متحده و تقریباً در همه جای جهان غرب در حال حاضر وجود دارد.

که امکان واگرایی را فراهم کرد. با افزایش نرخ‌های ایالات متحده و ثابت ماندن نرخ‌های ژاپن، مقدار جابجایی یا مبادله برای حفظ موقعیت‌های طولانی USD/JPY نیز بر همین اساس افزایش می‌یابد. و این جدا نیست زیرا سایر سرمایه گذاران می توانند با این افزایش بازدهی مجذوب شوند که می تواند منجر به افزایش تقاضا شود. این می تواند منجر به قیمت های بالاتر شود. در محیط “درست”، تجارت حمل به همین دلیل می تواند جذاب باشد – این یک رابطه همزیستی زیبایی است زیرا قیمت ها بالاتر می روند تا منعکس کننده افزایش تقاضای ناشی از نرخ های بالاتر باشد که می تواند به افزایش تقاضا ادامه دهد و غیره.

متأسفانه – این همیشه دوام نمی آورد. از آنجایی که بازار بیشتر و بیشتر طولانی می شود، کوچکترین نشانه ای از تغییر می تواند باعث معکوس شود. زیرا در حالی که آن حمل جذاب است، اهمیت کمی دارد که بخش اصلی سرمایه گذاری سریعتر از سود حمل از دست برود. این همان چیزی است که به منطق “بالا از پله ها، پایین آسانسور” منتهی می شود که اغلب حول گرایش های داخلی نشان داده می شود.

ما شاهد این بودیم که هفته گذشته در ین با کاهش بازدهی پس از فدرال رزرو شروع شد. اما اکنون که تمام این صحبت‌های فدرال رزرو به سمتی می‌رود و بازدهی واکنش نشان می‌دهد – ین دوباره ضعف نشان می‌دهد. این یک نکته جالب را برای استراتژی کلان به همراه دارد، بسته به ارزی که با ین ژاپن جفت می شود.

USD/JPY

با توجه به اینکه نرخ‌های آمریکا هستند که بخش عمده‌ای از فشارها را انجام می‌دهند، اگر کسی به دنبال بازگشت ضعف ین بر اساس افزایش بازدهی باشد، دلار آمریکا مکان جذابی برای ادامه این موضوع خواهد بود. حداقل از یک پایه اساسی.

از نظر فنی، USD/JPY هنوز کاملاً وجود ندارد. پس از سقوط در صبح روز سه‌شنبه، بازگشت شدیدی رخ داده است و این به‌عنوان یک «واژگونی V شکل» نشان داده می‌شود که می‌تواند پتانسیل تداومی داشته باشد. من دیروز سطح 131.25 را به عنوان یک نقطه کلیدی برای حمایت از رویکردهای صعودی یا جهشی برجسته کردم.

اما، سطح بزرگ در اینجا در این مرحله 135 است سطح روانی، که قبلاً به تنظیم پشتیبانی کمک کرده بود. من مقاومت را در آن راه‌اندازی در حدود 134.60 دنبال می‌کنم، که شکست آن آزمایش مجدد دسته 135.00 را نشان می‌دهد. این تقریباً همان نقطه ای است که گاوها می توانند انگیزه را بسنجند – اگر عقب نشینی از 135.00 بتواند حمایت را در 134.60 یا بالاتر نگه دارد، درها می تواند برای سناریوهای صعودی باز بماند.

نمودار قیمت چهار ساعته USD/JPY

نمودار چهار ساعته usdjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

EUR/JPY

اگر می‌بینیم که نگرانی‌های مربوط به رکود به معادله تبدیل می‌شوند، EUR/JPY می‌تواند نقطه جالبی باشد.

قدرت ین می‌تواند همچنان به نمایش خود ادامه دهد، زیرا همچنان در دلار/ین و جاهای دیگر کاهش می‌یابد – در حالی که یورو اخیراً دقیقاً سنگر قدرت نبوده است. EUR/USD در حال حاضر به سطح برابری سنجاق شده است، بنابراین شورت های یورو در آنجا با آن به چالش کشیده می شوند. اما، در برابر ین – اگر قرار باشد به دلیل ترس از رکود، کاهش نرخ‌ها ادامه یابد، یورو/ین می‌تواند جذابیت خود را حفظ کند.

و به عنوان نمونه، یک معکوس شبیه به v شکل وجود دارد که در EUR/JPY نشان داده شده است، اما فروشندگان در اینجا کمی تهاجمی‌تر بوده‌اند و مقاومتی نسبت به حمایت قبلی، در حدود 136.34 نشان می‌دهند. ناحیه دیگری از مقاومت احتمالی در بالای سر وجود دارد، اطراف دسته 137.

نمودار چهار ساعته EUR/JPY

نمودار چهار ساعته eurjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو/JPY در Tradingview

EUR/JPY بلند مدت

معکوس دیروز بزرگتر بود و تا کنون ادامه داشته است. من می‌خواستم این نمودار را برجسته کنم زیرا فکر می‌کنم جزء مهمی برای موارد بالا است.

میله دیروز به صورت چکشی بسته شد و امروز تاکنون ادامه داشته است. همچنین یک ستاره صبحگاهی احتمالی در آنجا وجود دارد، بر اساس نحوه بسته شدن امروز، که تاکید بیشتری بر پاسخ امروز فروشنده دارد.

فتیله کشیده روی شمع دیروز، معکوس شدن را برجسته می کند و این همان چیزی است که در را برای فشار تا 137 باز نگه می دارد. نوار دیروز کاملاً خوب نیست. یک نوار پین، زیرا از قبل “خارج نمی شود”. اقدام قیمت. اما با این وجود یک معکوس قوی را برجسته می کند. اگر قیمت نتواند به بالای 137 برسد – می‌خوانم که به عنوان یک کالای بسیار نزولی، فروشندگان حتی در محیطی (نرخ‌های افزایشی) که برای موضوع فنی مناسب نبود، هوشیار بودند.

نمودار روزانه EUR/JPY

نمودار روزانه eurjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EUR/JPY در Tradingview

GBP/JPY

فردا تصمیمی برای نرخ از سوی بانک انگلستان وجود دارد. با توجه به آشفتگی پیرامون نرخ‌ها در حال حاضر، من واقعاً مطمئن نیستم که چگونه می‌توان انتظارات را در آنجا قیمت داد. با این حال، اقدام اخیر قیمت تا حدودی واضح بوده است، زیرا جهش دیروز درست در نقطه 50 درصدی حرکت اصلی 2015-2016 نشان داده شد و از آن زمان قیمت ها به شدت پیشنهاد شده است. این به بازیابی قیمت بالاتر از یک خط روند کلیدی کمک کرد.

که سطح فیبوناچی را می توان با سطح روانی 160 در هم آمیخت تا یک عنصر تلاقی در اطراف حمایت ایجاد کند. اخیرا دو رویه شکست یقه 163.01 داشت و اکنون به عنوان مقاومت کوتاه مدت نشان داده می شود.

نمودار روزانه GBP/JPY

نمودار روزانه gbpjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; پوند/JPY در Tradingview

AUD/JPY

من فقط با یک نمودار هفتگی این یکی را نسبتاً ساده نگه می دارم. مورد قابل توجه در اینجا به نظر من ادامه مقاومت در سطح روانی 95.00 است. این بیش از سه ماه است که در حال وقوع است و هنوز گاو نر نتوانسته است به موفقیت برسد. و اخیراً، اوج‌های پایین‌تر همراه با ناتوانی مداوم برای حفظ یک وقفه پایدار وجود داشته است.

با این حال، همه چیز بد نیست زیرا افزایش نیز وجود داشته است خط روند از حمایت اما، با توجه به تصویر بزرگ‌تر، به نظر من، این ارتفاعات پایین‌تر هستند که از همه جالب‌تر هستند.

در این مرحله ما یک مثلث متقارن و هنگامی که با روند صعودی قبلی مطابقت داشته باشد، باعث می شود a تشکیل پرچم گاو نر. آنها معمولاً برای ادامه روند ردیابی می شوند، بنابراین ممکن است دامنه صعودی وجود داشته باشد. اما، با توجه به اوج های پایین تر در ساعت 95.00، محتاط هستم و در را برای شکست های نزولی باز نگه می دارم. این با شکستن بالاترین سطح هفته گذشته در 95.76 باطل است.

نمودار هفتگی AUD/JPY

نمودار هفتگی audjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; AUD/JPY در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

تماس بگیرید و دنبال کنید جیمز در توییتر: @JStanleyFX





منبع