چگونه یک سهام را در هنگام معامله در بازارهای نزولی بفروشیم


صفحه فروش قرمز

– بررسی شده توسط نیک کاولی، 25 جولای 2022

کوتاه کردن یک سهام شامل فروش یک سهام قرض گرفته شده با پیش بینی بازخرید همان سهام با قیمت آتی پایین تر و به جیب زدن تفاوت است. فروش کوتاه بخشی عادی از طرح یک معامله گر فعال است زیرا به معامله گران توانایی بهره مندی از بازار در حال پیشرفت را می دهد. و یک در حال کاهش این مقاله از مثال‌هایی استفاده می‌کند تا توضیح دهد کوتاه‌فروشی چیست، چرا مهم است و مهم‌ترین مواردی را که باید در هنگام فروش کوتاه در نظر گرفته شود فهرست می‌کند.

فروش کوتاه چیست و چرا آن را انجام دهید؟

فروش کوتاه آیفرآیند استقراض سهام از طریق کارگزار، فروش آن سهام به قیمت فعلی بازار و بعداً خرید مجدد سهام با قیمت پایین‌تر به منظور بازگرداندن سهام به کارگزار.

چگونه سهام بفروشیم

چرا سهام کوتاه؟ پاسخ به این سوال چند لایه است، اما به طور کلی، کوتاه شدن سهام فرصتی برای معامله و کاهش قیمت یک سهم است.

برای برخی، فروش کوتاه مدت غیراخلاقی به نظر می رسد، زیرا شما اساساً این موضع را اتخاذ می کنید که قیمت سهام یک شرکت کاهش می یابد، که می تواند منجر به کاهش قیمت در مقیاس بزرگ شود که بر بسیاری از خانواده ها در این فرآیند تأثیر می گذارد. برای دیگران، این نشان دهنده فرصتی برای سفته بازی در سهام با ارزش بیش از حد یا بهره مندی از فروش در مقیاس بزرگ شرکت های بی پروا است.

امروزه، علاوه بر معامله‌گران خرده‌فروشی، صندوق‌های تامینی به خوبی تثبیت شده‌اند که بر فروش کوتاه یا «شورت کردن» شرکت‌های مختلف تمرکز دارند. برخی از فروشندگان کوتاه مدت تحقیقاتی را در مورد شرکت هایی منتشر می کنند که ادعا می شود ارقام گمراه کننده ای را در انتشار صورت های مالی گزارش کرده اند یا در جایی که شواهد کافی دال بر رویه های تجاری فاسد وجود دارد.

قبل از ورود به دنیای فروش کوتاه، توصیه می کنیم این را مرور کنید اصول اولیه بازار سهام.

کوتاه شدن سهام شامل چه مواردی می شود؟

در این مرحله، تمایز بین سهام فروش کوتاه در بازار پایه (غیر اهرمی) و فروش کوتاه (فروش یا گرفتن موقعیت کوتاه) از طریق یک اهرم کارگزاری ممکن است مفید باشد.

رویکرد سنتی در بالا ارائه شده است، که در آن فروشنده کوتاه مدت سهام را از یک کارگزار قرض می‌گیرد، سهام را می‌فروشد و بعداً سهام را با تخفیف بازخرید می‌کند تا به کارگزار بازگردد.

با این حال، ظهور معاملات اهرمی این فرآیند را تا حدی ساده کرده است که کوتاه کردن سهام صرفاً با کلیک بر روی آن است. فروش دکمه برای سهام مورد نظر در یک پلت فرم آنلاین.

بلیط معامله برای کوتاه کردن سهام

کوتاه کردن سهام به این روش شامل موارد زیر است:

  1. یک کارگزار تنظیم شده: بسیار مهم است که با یک کارگزار تنظیم شده معامله کنید که اهرم مالی کمی ارائه می دهد.
  2. نقدینگی/قرض گرفتن: برای کوتاه کردن سهام، کارگزار باید «قرض» کافی داشته باشد. قرض به داشتن مجموعه ای از ارائه دهندگان نقدینگی اشاره دارد که مایل به قرض دادن سهام لازم به کارگزار برای الزامات پوشش دهی داخلی آن هستند. در غیاب وام، کارگزاران دیگر نمی توانند فروش کوتاه مدت را تسهیل کنند و تا زمانی که وام کافی به بازار بازگردد، عملکرد فروش کوتاه مدت را غیرفعال می کنند. بیشتر مایع سهام تمایل به ارائه وام بیشتری نسبت به سهام غیر نقدی دارند.
  3. پارامترهای ریسک را تنظیم کنید: هنگامی که وام کافی وجود دارد، تجزیه و تحلیل لازم را انجام دهید، توقف ها و محدودیت ها را تعیین کنید و دکمه “فروش” را در پلت فرم آنلاین بزنید.

چگونه سهام را کوتاه بفروشیم

هنگام کوتاه کردن سهام می توان مراحل زیر را دنبال کرد:

  1. بازار مورد نظر را انتخاب کنید
  2. بازار با روند نزولی را تأیید کنید
  3. از پیش تعیین کنید توقف ضرر و محدودیت ها (نسبت ریسک به پاداش)
  4. وارد معامله کوتاه شوید
  5. معامله پس از رسیدن به توقف یا محدودیت کامل می شود

معامله گران می توانند از آن استفاده کنند میانگین متحرک 200 روزه یا استفاده کنید خطوط روند برای ارزیابی اینکه آیا سهام در یک محیط روند قرار دارد یا خیر.

فرآیند فروش کوتاه را می توان با استفاده از ارقام واقعی در قالب یک مثال عملی واضح تر کرد.

نمونه فروش کوتاه

فرض کنید یک فروشنده کوتاه مدت می خواهد 10 سهم اپل را بفروشد زیرا معتقد است قیمت سهام در آینده نزدیک کاهش می یابد. اگر قیمت اپل 20 دلار است0 و لبه نیاز است 50٪، یعنی معامله گر عملاً 20 دلار را کنترل می کند00 (20 دلار0 x 10 سهم) به ارزش سهام اپل در حالی که فقط دلار اضافه می کند1000 (20 دلار00 x 0.5) به عنوان حاشیه.

فروشنده کوتاه مدت هدف را با قیمت 17 دلار تعیین می کند0 و توقف در 21 دلار0 برای ایجاد نسبت ریسک به پاداش 1:3. اگر قیمت به هدف برسد، فروشنده کوتاه‌مدت می‌تواند نزدیک به 300 دلار (30 دلار در 10 سهم)، منهای هر گونه کارمزد و کارمزد تأمین مالی سود کند.

ارزش تجاری اسمی = 2000 دلار

لبه = 50٪ (1000 دلار)

سود بعد از گرفتن سود = 300 دلار (30 دلار در 10 سهم)

ضرر بالقوه: 100 دلار (10 در 10 سهم)

این مثال همچنین سناریوی ایده آلی را ارائه می دهد، اما بازارهای مالی اغلب غیرقابل پیش بینی هستند و به اندازه ای که در اینجا ارائه شده است حرکت نمی کنند. به همین دلیل است که معامله گران باید صدا را اتخاذ کنند مدیریت ریسک تمرینات از همان ابتدا

خطرات هنگام فروش سهام کوتاه چیست؟

هنگام یادگیری نحوه فروش سهام کوتاه، مهم است که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • پتانسیل ضررهای نامحدودموقعیت های کوتاه بدون توقف، از نظر تئوری پتانسیل زیان نامحدود را دارند. هیچ محدودیتی برای افزایش قیمت یک سهم وجود ندارد که اهمیت توقف ها را بیشتر نشان می دهد.
  • فشار کوتاهفشار کوتاه زمانی اتفاق می‌افتد که معامله‌گران کوتاه مدت شاهد افزایش قیمت (برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت) منجر به زیان می‌شود که در نهایت معامله‌گران را مجبور به خرید (برای بستن معامله) با قیمت بالاتر می‌کند و ضرر می‌کنند.. با خرید فروشندگان کوتاه مدت بیشتر برای بستن موقعیت های خود، قیمت شتاب صعودی بیشتری به دست می آورد.

در زیر نمونه ای از فشار کوتاه با استفاده از 500 آمریکا (S&P 500):

فشار کوتاه هنگام فروش کوتاه

  • سهام غیر قابل استقراض در بازارهای نزولی، حتی نقدشونده ترین سهام نیز می توانند غیرقابل وام شوند و بنابراین از باز شدن هر گونه موقعیت فروش جدید جلوگیری می کنند. معامله گران باید این را در نظر داشته باشند اما همچنین نباید اجازه دهند که آنها را مجبور به عجله کند ورود.

سهام فروش کوتاه: نکات کلیدی

کوتاه کردن سهام با پیشرفت های تکنولوژی بسیار آسان تر شده است و بخشی از مهارت یک معامله گر را تشکیل می دهد. با این حال، برخلاف بازار فارکس، معامله گران سهام با مشکل منحصر به فرد سهام غیرقابل وام مواجه هستند که هرگونه کوتاهی سهام را ممنوع می کند. معامله گران باید تنها پس از انجام اقدامات لازم، شروع یک معامله کوتاه مدت را در نظر بگیرند تحلیل تکنیکال و/یا بنیادی در حالی که به شیوه های صحیح مدیریت ریسک پایبند هستند.

به عنوان یادآوری، 5 نکته مهم برای کوتاه کردن سهام عبارتند از:

  1. از یک کارگزار تنظیم شده استفاده کنید: در هنگام فروش سهام کوتاه مدت، از یک کارگزار بسیار نظارت شده و معتبر استفاده کنید.
  2. روند: در غیاب یک روند نزولی به خوبی تثبیت شده، معامله گران باید سفارشات ورود را در سطوح مطلوب در صورت رسیدن بازار تعیین کنند. سهام این پتانسیل را دارد شکاف تجاری پایین – به خصوص اگر اطلاعات منفی راه خود را به حوزه عمومی پیدا کند. در چنین بازارهایی که به سرعت در حال حرکت هستند، معامله‌گران می‌توانند زمانی که از صفحه معاملات دور هستند، ورود مطلوبی را از دست بدهند و سفارش‌ها می‌توانند کمک کنند.
  3. نقدینگی/قرض: آیا معاملات سهام در یک بورس اصلی با تعداد سهام سالمی که روزانه دست به دست می‌شوند، که به‌عنوان «آزاد شناور» شناخته می‌شود، است؟ نقدینگی بیشتر باعث می‌شود که وام‌های بیشتری در اختیار فروشندگان کوتاه‌مدت قرار گیرد و انعطاف‌پذیری بیشتر برای کوتاه کردن سهام.
  4. هزینه وام گرفتن: علاوه بر هر گونه هزینه تامین مالی یک شبه در موقعیت‌های باز که یک شبه نگه داشته می‌شوند، اغلب “هزینه‌های وام‌گیری” برای موقعیت‌های فروش اعمال می‌شود تا به فروشندگان سهام اجازه شرکت در بازار بدهد. همیشه ایده خوبی است که قبل از انجام معامله در مورد چنین هزینه ای از کارگزار خود پرس و جو کنید.
  5. مدیریت ریسک: از آنجایی که معاملات کوتاه از نظر تئوری دارای زیان نامحدود با سود محدود هستند (قیمت فقط می تواند تا 0 کاهش یابد)، معامله گران باید از توقف ها و محدودیت ها برای تصحیح سود ذاتی ریسک-پاداش استفاده کنند.

سوالات متداول سهام فروش کوتاه

سهام برتر برای کوتاه مدت کدامند؟

سهامی که برای فروشندگان کوتاه مدت جذاب می شود بر اساس صنعت و بخش متفاوت است. بنابراین، هیچ سهم واحدی وجود ندارد که معامله گران باید آن را برای یک معامله کوتاه هدف قرار دهند. فروشندگان کوتاه مدت تعدادی از تکنیک های تجزیه و تحلیل را به کار می گیرند – عمدتاً ماهیت اساسی دارند – با نگاهی به نسبت درآمد و بدهی به حقوق صاحبان سهام، اما همچنین به جنبه های دیگر تجارت مانند ساختار حاکمیت شرکتی و کالیبر مدیریت ارشد نیز توجه می کنند.

همه شاخص های اصلی سهام را می توان در ما مشاهده کرد شاخص های عمده سهام صفحه

چه مدت می توانید سهام را کوتاه کنید؟

هیچ محدودیتی برای مدت زمانی که معامله گران می توانند موقعیت های خرید را داشته باشند وجود ندارد. این به این دلیل است که سهام به طور کامل مالکیت دارد و شامل قرض گرفتن سهام شخص دیگری نیست. از سوی دیگر، خرید سهام شامل استقراض سهام است که می تواند توسط کارگزار در هر زمان فراخوان شود. هیچ مدت زمان مشخصی وجود ندارد که معامله گران معمولاً بتوانند یک معامله کوتاه را برگزار کنند و این کاملاً به شرایط بازار در آن زمان و زمانی که صاحب سهام مایل به انحلال آن سهام است بستگی دارد.





منبع