ساخت ویلا, همه آنچه باید بدانید؟

طراحی باغ ویلا شامل سبک هایی همچون روستیک، سنتی، کلاسیک و مدرن می باشد. هزینه طراحی و یا اجرای ویلا باغ یکی از مسائل مهم قبل از آغاز پروژه است. و بعضی دیگر از این کارشناسان از آب نما های شیشه ای به عنوان پارتیشن برای به وجود آوردن یک فضای جداگانه در محیط داخلی ویلا و یا منزل استفاده می کنند. در این نوع سبک ها، کارایی، المان یا متریال های به کار رفته و محوطه سازی ویلا یکسان است. اما اگر نمای بیرونی ویلای شما فلزی یا بتنی است از گیاهان و درختانی هماهنگ بار رنگ فلز و بتن استفاده نماید. این کار کمک میکند حداقل چند امکان کاملا کاربردی را در محوطه ویلای خود تجربه کنید. ما در بخش قبل نقاط منفی خرید ویلای آماده را بیان نمودیم. در بخش قبلی به صورت مفصل در مورد معماری خارجی صحبت کردیم. لازم به ذکر است که در طول مراحل محاسبات و آماده سازی نقشه ها جهت هماهنگی بیشتر و حل مشکلات احتمالی پیش رو در حین اجرا، جلساتی بین مهندسین معماری ، سازه ، تاسیسات الکتریک و مکانیک برگذار خواهد شد. همچنین با توجه به ساخت ویلا باغ و نوع معماری باید مناسب ترین و بهترین آلاچیق را انتخاب نمود.

در اکثر اوقات طراحی داخلی مدرن ویلا از ویژگیهای ویلای مدرن تاثیر میگیرد زیرا با نیازهای فضایی معاصر تناسب بیشتری دارد. بعضی از ترکیبهای رنگی در طراحی نمای داخلی ویلای مدرن طرفداران زیادی داشته و زیبایی خاصی به محیط داخلی و خارجی ویلا میبخشند. تکرار برخی از اجزای ویلا در قسمت مختلف با در نظر گرفتن طراحی آن می تواند ساخت ویلا چشم نوازی را به وجود آورد. برخی از اشخاص که سلیقه میانه دارند از طراحان حرفه ای می خواهند که طراحی باغ ویلا بر عهده بگیرند. همچنین طراحان مدام بر ساخت آلاچیق در باغ ویلا تاکید دارند. تقارن یکی از راه های مناسب جهت ساخت ویلا از دیروز تا به امروز بوده است. راه حلی که بهترین تعادل را بین بالاترین خواسته های زیبایی شناختی و اقتصادی برقرار کند. طراحی باغ ، ساخت و بازسازی باغ ویلا در سراسر کشور بهترین قیمت طراحی باغ ویلا را از ما بخواهید.

بنابراین تا جایی که ممکن است در محوطه ویلا گل گیاه و بوته بکارید. آلاچیق دارای فضایی باز ولی مسقف می باشد که با نشستن داخل آن می توان محوطه بیرون را مشاهده کرد. در صورت تمایل پس از مشاهده نمونه کارها در صفحه طراحی ویلا با کارشناسان ما مشورت نمایید. در این رابطه، بخشی از نمونه کارهای شرکت آوگون ارائه شد تا شما با سبک طراحی ما بیشتر آشنا شوید. پیشنهاد ما به شما این است که، در مرجله اول بودجهتان را مشخص کنید و با توجه به این که قیمت مصالح و بناکار در شهرهای گوناگون شمال تفاوت زیادی ندارند، قیمت زمین را در اولویت قرار دهید. ارتفاع سقف برای یک ویلای دوبلکس میتواند همه چیز را تحت الشعاع قرار دهد. خانههای دوبلکس خانههایی با دو ورودی مجزا هستند. در ادامه تصویری از پلان طبقه همکف یک ویلای دوبلکس قابل مشاهده س که با یک خواب در طبقه همکف همراهه. طراحی حیاط منزل ایرانی با چمن کاری و انبوهی از گیاهان سبز را در تصویر بالا مشاهده می کنید. • دقت کنید که ویلای شما برای راحتی ، استراحت و آرامش شماست. دوطرفه بودن یک ویلای میتواند مهم باشد که شما میتوانید فضای بیشتری برای طرح داخلی ویلا در یک زیرساخت ثابت داشته باشید و فضاهای موجود در آن به اندازه کافی باز هستند و به اندازه کافی استراحت میکنند.

به موقعیت پنجره ها و نورگیرها توجه شود و مطابق با اقلیم منطقه بهترین جایگزاری انجام شود.نحوه و محل قرار گیری پلان ویلا نیز خیلی مهم است . این سازه زیبا در 45 کیلومتری شهر شیراز در منطقه ای نیمه بیابانی و کم بارش قرار گرفته است. این موضوع باعث می شود ویلاهای این سبک بسیار کم هزینه تر و بسیار مقاوم تر باشند. طراحی باغ ویلا، باغچه و وجود فضای سبز یکی از اساسی ترین ویژگی هایی می باشد که بایستی زمان ساخت ویلا آن را مد نظر گرفت. حال اگر طراحی ویلا باغ کلاسیک باشد، متریال غالب همان سنگ می شود. همچنین با وجود استخر در ویلا اعضای خانواده می توانند اوقات خوشی را با هم سپری کنند.

سپس رنگ سنگ دیوار، سفید انتخاب می شود تا بر زیبایی نمای ویلا بیفزاید. از محوطه و طراحی لنداسکیپ تا فضاهای داخلی اعم از آشپزخانه، نشیمن یا اتاقهای خواب. بنابراین نباید در اندازه و ابعاد بزرگتر یا کوچکتر از حد معمول ساخته شوند. بنابراین میزها، نیمکت ها و آلاچیق ها در این طراحی تماما از کنده ها و الوارهای قطور ساخته شده اند. برای انجام اینکار می توانید از مجموعه مهندسی ماترن به صفحه گروه مهندسی رگا مراجعه کنید. سپس با بررسی کل بنا از درست انجام دادن آب بندی اطمینان یافت. همچنین باید تمام فضای ویلا باغ عایق بندی شود. در طراحی و ساخت ویلاهای که از سبک مینیمال در آنها استفاده شده است، ترکیب بندی از اندازه و متراژ در اختیار داشته بسیار ساده و برپایه اصلی فرم شکل می گیرد. شومینه های گازی با نمای هیزمی در این نوع طراحی ها به وفور دیده می شوند. اگر این روش برای تعمیرات زیر آبی به كار گرفته شود، قسمتی از مواد تعمیری هر سطل به علت شسته شدن (WASH- OUT) از بین رفته و در نتیجه حفره های لانه زنبوری در سیستم تعمیر شده به وجود می آید.

وقتی در تلاش هستیم از هیاهو و آلودگی های شهر بگریزیم و به یک جای دنج یا به اصطلاح با صفا برویم تا تمام انرژی های منفی و فشارها را از خود دور کنیم؛ چه جایی بهتر از یک ویلای شخصی که علاوه بر داشتن یک فضای سبز زیبا و معرکه با طراحی داخلی به روز و بی نظیری همراه باشد. بنابراین باید پرده های ویلا را تا حد امکان نازک انتخاب کرد و یا در صورت تمایل می توانید هیچ پرده ای برای پنجره ها در نظر نگیرید. نقشه های این ویلا شامل کلیه پلان ، نما و برش ها به همراه سایت پلان و طراحی محوطه به صورت اتوکدی می باشد. البته این رنگ ها مختص فضاهای بیرون بوده که بایستی با گیاهان داخل محوطه همرنگ باشند. البته باز هم روی ایده ها و نظرات خود کار کنید و سعی کنید که خواسته های مهم خویش را نیز به ایشان منتقل نمایید. مدرنیته بودن و مدرن زندگی کردن این روزها یک اولویت مهم به شمار میرود ولو اینکه ویلاهایی که پسوند مدرن را با خود به یدک میکشند بیشتر به مذاق انسان خوش میآید. اگر شما جزو افرادی هستید که به سادگی ویلا و خلوت بودن فضای زندگی علاقه دارید، میزان مدارک و جزییاتی که معمار برای ویلای شما استفاده می کند کمتر خواهد بود.

زیرا خواهان یک ویلا باغ با طراحی نوستالژیک و سنتی هستند. این طراحی داخلی باید متاثر از ارتباط آزاد میان طبقات ویلا بوده و یک هماهنگی بین آن ها وجود داشته باشد. این وید بهترین فضا برای اجرای راه پله است که ارتباط فیزیکی طبقات را میسر می کند. امیدواریم با استفاده از این ایده ها بتوانید دکوراسیون فضای داخلی ویلا خود را به بهترین نحو انجام دهید. این طراحی به دقت خاص و مهارت بالایی جهت انجام هر چه سریع تر و بهتر کار نیاز دارد. در این صورت پس از ساخت ویلا و فروش آن هر کدام درصد که به شما تعلق گرفته است را برمی دارید. از دیگر نکات ضروری زمان ساخت ویلا دقت در مواد و مصالح مصرفی است. قرارگیری مناسب این عناصر می تواند به تعدیل دما و ایجاد سایه مناسب و حتی کاهش انرژی مصرفی برای متعادل سازی دما، طراحی ویلا دوبلکس کوچک کمک کند. زیرا صاحب ویلا بدون اینکه با محیط بیرون تماس داشته باشد، می تواند از طبیعت لذت ببرد.

همچنین آغاز ماجرای هر ویلا باغ با ورود و سر در آن شکل می گیرد. هنگام طراحی باغ ویلا، سقف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای شروع طرح ارائه شده را به شما توصیه می کنیم کافی است از یک کاناپه با تم رنگی متفاوت برای این منظور بهره بگیرید و با استفاده از صندلی های تکی خاص فضا را به شکلی متفاوت دیزاین کنید. زیرا احتمال دارد اجرای نهایی پروژه و نتیجه آن به دلیل کمبود بودجه با طرح ویلا متفاوت باشد. همچنین سقف شینگل طرح و رنگ های متنوعی دارد که تمام سلیقه ها را راضی نگه می دارد. این مدل از پله ها برای ویلا های کوچک مناسب نمی باشد . بایستی سقف شینگل از نوع آسفالت را مورد استفاده قرار دهند. نمای شینگل آسفالتی برای سقف بعضی از ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد.

در دکوراسیون داخلی ویلا از ایده های متنوع و کاربردی زیادی میتوان بهره گیری کرد، در این مطلب ایده های کلی برای طراحی داخلی و دکوراسیون ویلا در همه سبکها، چه آنکه طراحی داخلی ویلا مدرن، یا کلاسیک و یا سنتی را مد نظر دارید، برای شما ارائه شده است. در زمان های گذشته ساختمان های ویلایی یا همان کاخ ها فقط به اشراف و بزرگان تعلق داشتند، اما با پیشرفت سطح زندگی و رفاه اجتماعی افراد دیگری از طبقات دیگر توانستند ساختمان هایی با کاربرد و طراحی مشابه کاخ به نام ویلا را برای خود داشته باشند. وقتی به یک ساختمان مدرن نگاه کنید، آرامش دهنده است و به نوعی شما را با زندگی امروزی پیوند میدهد. گاهاً تراس های وسیع و با درب های کشویی بزرگ فضای زندگی را با طبیعت اطراف ادغام می کنند. در طراحی داخلی ویلای کوچک، شما می توانید در فضای خارجی و داخلی ساختمان از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا های کوچک شما بزرگ تر به نظر برسند. زیرا این شومینه ها فضایی صمیمی و گرم برای دورهمی های دوستانه در ویلا به وجود می آورند. اکثر افراد می خواهند در محوطه داخلی ویلا از بوته و گل گیاه استفاده کنند تا فضایی دلنشین و رمانتیک را به وجود آورند.

ورودی در طراحی باغ ویلا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ورودی محوطه هر چقدر زیبا و جذاب تر باشد می تواند توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کند و موجب با شکوه تر شدن باغ ویلا می شود. ناگفته نماند که طراحی ورودی ویلا باغ باید کاملا هنرمندانه و با فضای سبز تزئین شود. همچنین شما زمان طراحی ویلا باغ از رنگ قهوه ای در ابعاد بالا استفاده نمایید تا بر زیبایی و جذابیت ویو ویلا بیفزاید. درنتیجه از جذابیت ویلا باغ می کاهد و بر قیمت آن تاثیر می گذارد. حال فاکتورهای ضروری در طراحی فضای بیرونی ویلا باغ به شرح زیر است. ساخت ویلا در ادامه ویژگی های یک ویلا لاکچری را برای شما شرح داده ایم. دانلود رایگان نقشه اتوکد – نقشه خانه ویلایی به همراه پلان های کامل معماری و سازه. از سبک های طراحی ویلا، معماری کلاسیک است که از قدیمی ترین سبکها در معماری محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد و به یک سبک مادر در دکوراسیون تبدیل شده است. از طرفی ویلاهایی که نمای رو به دریا و تراس های بزرگی دارند، به جای پشت بام، محیط تراس را به عنوان روف گاردن انتخاب می کنند و با استفاده از میز و صندلی هایی که داخل فضا استفاده می کنند، در تراس نشسته و از فضا لذت می برند.