طراحی داخلی رستوران در شیراز

منو نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در طراحی آن نهایت دقت را به خرج دهید. در این رستوران، انواع غذاهای فرهنگی و فرانسوی سرو می شود اما غذاهای دریایی آن با استقبال بیش تر تریپ ادوایزری ها و فود بلاگرهای ایرانی مواجه شده است. سالاد سه قل كه سالاد فرانسوی، سالاد سلمون و سالاد مرغ دودی سرو شد با زیتون پرورده و ماست بورانی. آقای جمشیدی ماهی سلمون که با ته دیگ سرو می شد و آیدین مرغ و منم برای اینکه ۴ تا غذا رو تیست کرده باشم میگو گرفتم. اول از همه اینکه نگهداری از همه لوازم آشپزخانه رستورانی باید ساده باشد. برای مثال بیرون به سمت اتاق اصلی پذیرایی از مشتریان و ورود ظروف به سمت مرکز شست و شو در محیط آشپزخانه رستورانی است.

او با تهیه منوی ابتکاری و مخصوص خود به شهرت و موفقیت جهانی رسید. كلا هفت تا ترولی بود كه ترولی اول استارتربود و نون مخصوص و پنیر و كره محلی و سالاد مزرعه دار و حموص و كشك بادمجون بود كه خیلی با سلیقه دیزاین شده بود و فوق العاده هم خوشمزه بود و ترولی دوم نوشیدنی فرش بود كه آب هندونه و آب پرتقال و تركیب انبه و توت فرنگی كه طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران همه عالی بودن. نوشیدنی های خنک با عطر و طعم های ایرانی از انواع عرقیات و گل های مغذی ، پر طرفدارترین سفارشات این کافه اند. اگر به دنبال ریشه یابی علت ایجاد شدن کافه باشیم، به قرن سیزدهم میلادی می رسیم که کافه برای اولین باز و با رایج شدن یک نوشیدنی به نام قهوه به عرصه صنعت وارد شد.

یکی از رمانتیک ترین شام ها و نهار های زوج های جوان به مناسبت سالگرد ازدواج یا هر رویدادی، میتواند در فضای مجلل آنتروکوت تهران برگزار شود. شاندیز وی آی پی تهرانی ها را باید یکی از پاتوق های مهم ستارگان سینما و موسیقی کشور دانست که جشن های خصوصی زیادی در آن برگزار شده است و البته هموطنان هم میتوانند برای ثبت لحظات فراموش نشدنی سالگرد تولد و نامزدی، نسبت به رزرو این مجموعه اقدام کنند. در فهرست معروف ترین پاتوق های کباب خوری تهرانی ها، رستوران البرز، همیشه جای خود را دارد و با کباب های هفتاد سانتی متری اش، اعتبار جهانی برای خود کسب کرده است.

این را به خاطر داشته باشید دکوراسیون نقش بسیار مهمی در جذب مشتری و رونق کسب و کار شما خواهد داشت. جذابیت و زیبایی طراحی دکوراسیون هتل و سبک طراحی هتل آپارتمان نقش مهمی را در جذب مسافران خواهد داشت. برای چیدمان رستورانها از سبکهای مختلفی استفاده میشود؛ بنابراین باید برای طراحی سقف این مکان، ابتدا سبک چیدمان رستوران مشخص شود. بسیاری از رستورانهای بزرگ، سالنهای مختلفی برای برگزاری جشنهای تولد و مراسمهای دوستانه و خانوادگی دارند. فرمول تهیه سس آنتروکوت هنوز هم فقط در اختیار رستورانهای تحت کنترل و وابسته آن می باشد. حتما استفاده از تابلوهای مفهومی و امروزی در رستورانهای کلاسیک ایدهی بسیار مناسبی نخواهد بود! مطمئن شوید کافه تان در محلی قرار دارد که می توان اینترنت وای فای (wifi) مناسبی برایش تهیه کرد و البته که وای فای رایگان را فراموش نکنید.

ترکیب چند رنگی کاناپه رستورانی هماهنگ با دیوارپوش ها و کف پوش ها، دیزاین داخلی مدرن ایجاد کرده و هیجان انگیز خواهد بود. این طرح رنگی می تواند فضا را بزرگ تر جلوه دهد. در طراحی دکوراسیون رستوران اصول و مبانی روانشناسی بسیار به طراح کمک می کند که حس رضایت و آرامش را در مشتری پدید آورد. وقتی شاندیز وی آی پی جردن رو دیدم خیلی خوشحال شدم چون دیدم بالاخره رستورانی تو ایران هست كه فقط غذا نمی فروشه بلكه حس زیبایی و خاص رو به مشتری ارائه می كنه. گاهی ایجاد چنین حس کنجکاوی می تواند آگاهانه و از روی تعمد باشد و در بعضی موارد نیز باعث امتناع مشتری از ورود به رستوران گردد . زیرا از نظر علمی رنگ قرمز باعث افزایش اشتها میشود. طبیعتاً شما به هیچ عنوان در رستوران و فست فودی که با دکوراسیون قرمز رنگ طراحی شده، بیانرژی و خسته نخواهید بود و همین مسئله هم تأثیر مستقیمی را بر روی افزایش اشتهای مشتری خواهد داشت. آویزها و عناصر تزئینی که روی سقف و دیوارها قرار می گیرد نیز از دیگر نکاتی است که برای جذب مشتری و افزایش فروش رستوران و کافی شاپ خود می توانید به کار ببرید.

صادقانه اگر بگوییم باید گفت این کار نه تنها شما را در یک مسیر بی راهه می اندازد بلکه راه اندازی سایت رستورانی توسط فردی که تخصصی از طراحی سایت و برنامه نویسی ندارد، امکانپذیر نمی باشد لذا توصیه میکنیم که فکر آموزش طراحی سایت رستوران را از فکر خود بیرون کنید. از وسایل روشنایی کلاسیک مانند چراغ دیوارکوب و لوسترهای چوبی یا شیشهای در اتاق نشیمن خود که به سبک و دکوراسیون داخلی سنتی آراسته شده است، استفاده کنید. این رستوران منویی از غذاهای اصیل ایرانی به مشتریان خود ارائه میدهد و گرچه حجم غذاها بالا است، قیمت بالایی نیز دارد. از همان ابتدا هدف اين رستوران ارائه غذا با بهترين کيفيت و بالابردن استاندارد کاري در اين صنف بود. ما اجزای پروژه را در مقیاس واقعی در یک بنر بلند چاپ کردیم تا یک الگوی دقیق از پروفایل به سازنده ارائه دهیم. جای پارک برای ظهرها اصلا فکرشم نکنین ولی شب راحت پیدا کردیم. ولی با کمی تغییر ریز و جزئی. این نوع چیدمان برای رستوران هایی که در منوی خود غذای کمی دارند و نسبتا خلوت هستند، مناسب می باشد. ایده های چیدمان رستوران شما باید مشتریان هدف را در نظر داشته باشد. رستوران شما علاوه بر مفهوم، تصویر و هدف رستوران شما و تاثیر روانی آن بر ذهن مشتری است.

پیش غذا ها رو قرار شد خود رستوران Selection بیاره. به خاطر داشته باشید که در وضعیت کنونی صنعت غذا ، دیگر جایی برای کلیشهها و تکرار مکررات باقی نمانده و بهرهگیری از خلاقیت در کنار دانش تخصصی این امر، ضروری است. این رستوران، در جردن، بلوار صبا، طبقه دوم، وی آی پی الیزه قرار دارد و برای رفتن به مقصد شکم گردی لاکچری تهرانی ها، می بایست به میدان ونک یا بلوار میرداماد رفت و از آنجا رهسپار بلوار صبا در بالای خیابان جردن (نلسون ماندلا کنونی) از گران ترین خیابان های ایران شد. بجای رستوران کوبابا جردن کجا برم؟ سومین مقصد شکم گردی لوکس تهران در تهران، رستوران شاندیز جردن است.

دیوارها را می توان نقاشی کرد و با با طرحی خاص، جلوه ای خلاقانه پدید آورد. رستوران بیستانگو را می توان از گران ترین رستوران های پایتخت دانست که گذر تهران گردهای تریپ ادوایزر هم به این مقصد شکم گردی لوکس افتاده و به دلیل طراحی دکوراسیون جذابش، محیط رمانتیکی برای برگزاری سالگردهای ازدواج و تولد و امثالهم برای رمانتیک گردهای تهرانی است. رستورانی آسیایی که تلاش میکند در فضایی مجلل و مدرن خود، طعم لذیذ غذاهای آسیایی را در اختیار شکم گردهای لاکچری گرد پایتخت قرار دهد. جایی که غذاهای ایرانی و فرنگی در محیطی لاکچری و در بالاترین سطح استانداردهای طبخ و میزبانی در اختیار شکم گردهای پایتخت قرار می گیرد. در درجه بعد سلیقه مخاطب را هم در نظر می گیرد. البته انتظار داشتیم که موزیک زنده هم داشته باشه ولی به دلیل شهادت اون شب موزیک نداشت. وقتی برای انتخاب برترینهای وب اروپا رفتم پاریس، یك روز تنهایی رفتم رستوران ژول ورن برج ایفل كه هزینه هر پرس غذاش حدود دویست و پنجاه یورو بود و با اینكه برام كمی سخت بود اون موقع پرداخت این هزینه ولی خاطرش همیشه تو ذهنم باقی موند. یک نکته جالب هم دیدن صاحب وب سایت Gumbo guide بود که کار تیست رو به زبون انگلیسی انجام میده.

این ها کارهای خلاقانه ای است که در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است. همچنین برای طراحی رستوران ایتالیایی بهتر است المان های طراحی و معماری ایتالیایی که بسیار شاخص و محبوب در همه ی کشور های دنیا هستند رعایت شود چرا که ایتالیا مهد معماری جهان می باشد و اگر رستورانی نام رستوران ایتالیایی را داشته باشد ولی معماری خارجی و طراحی داخلی آن حاوی المان های ایتالیایی نباشد بخش زیادی از جذابیت خود را برای مشتریان داخلی و خارجی آن رستوران از دست می دهد. کلا خیلی ضایس که تیستر باشی ولی البرز نرفته باشی. روایت مستر تیستر از مانسون: منو رو آوردن. روایت جالب مستر تیستر از البرز: رستورانی که خیلی ازش شنیده بودم ولی تو این سه سالی که تهران بودم سعادت تیست این رستوران رو نداشتم. سوشی های خوبی هم داشت ولی با سوشیهای Yo Sushi فاصله داشت. البته نباید از استیک های خوشمزه این رستوران نیز به سادگی گذشت که گزینه خوبی برای نوروز گردی در تهران است. استیک ترامونتو از پرطرفدارترینهای این رستوران است که طعمی بینظیر دارد. منوی ویژه آنتروکوت شامل استیک مخصوص و یک نوع سس که با فرمول بین المللی تولید می شود، این منو همراه با سالاد ویژه و ابتکاری آنتروکوت سرو شده و سالاد ابتکاری آنتروکوت سس منحصر به فرد خود را دارد.

ناحیه پخت و پز در آشپزخانه باید دارای پلان باز تر و آزاد تر باشد و از وجود ستون ها و قسمت های اضافی بهتر است خود داری کرد که پیش خدمت ها و آشپز ها بتوانند راحت حرکت داشته باشند . روایت عالی قاپو از عالی قاپو: سفره خانه سنتی عالی قاپو پس از افتتاح با رویکردهای زیر فعالیت خود را آغاز نمود ۱- احیا آداب پذیرایی و معیشتی سنتی ایرانی ۲-احیا آماده سازی و ارائه غذا ، نوشیدنی ها ، پیش غذاها و دسرهای سرتاسر ایران ۳- احیا و استفاده از ادوات پذیرایی سنتی ، ایرانی ۴- اجرا برنامه های فرهنگی ، هنرهای سنتی ایرانی به ویژه موسیقی سنتی ، موسیقی محلی ، نمایشهای مذهبی و آئینی و … ۵ – اجرای زنده برنامه های فرهنگی ، هنری به ویژه موسیقی برای اولین در سفره خانه سنتی عالی قاپو در سال ۱۳۷۴ سفره خانه سنتی عالی قاپو به دلیل ساختار و معماری هنرمندانه و سنتی آن محل مناسب و سزاوار برای ارائه برنامه های فرهنگی ، هنری سنتی به ویژه موسیقی و هنرهای نمایشی تشخیص داده شده و برای اولین بار در دوران معاصر این سفره خانه نسبت به برگزاری برنامه های هنری به خصوص موسیقی سنتی اقدام نمود.