پیش بینی قیمت طلا: XAU/USD در پرتگاه


تجزیه و تحلیل طلا و چشم انداز

  • بازارها به زبان جنگ طلبانه فدرال رزرو، پیشنهاد دلار آمریکا احترام می گذارند.
  • داده‌های غیر تولیدی NFP و ISM امروز در کانون توجه قرار خواهند گرفت.
  • کلید بسته روزانه XAU/USD برای سوگیری جهت کوتاه مدت.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی XAU/USD

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

قیمت طلا دیروز پس از بازگشت دلار آمریکا پس از ECB و قوی تر از آمار اولیه ادعاهای بیکاری، کاهش یافت. بازار کار به طور فزاینده ای برای تصویر کلی فدرال رزرو اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا تورم همچنان در حال کاهش است. آمارهای قوی اشتغال نقشی در تقویت حمایت شاهین ها ایفا می کند. از دیدگاه بانک مرکزی اروپا (یورو جزء بزرگی از شاخص دلار است)، بازارها از یورو عقب نماندند و فضای رشد دلار را ترک کردند. به طور طبیعی، طلا سقوط کرد، اما با توجه به داده‌های کلیدی اقتصادی ایالات متحده از جمله داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) و داده‌های خدمات ISM (به تقویم اقتصادی زیر مراجعه کنید)، اقدام کوتاه‌مدت قیمت به نتایج داده‌ها بستگی دارد.

پس از گزارش قوی ادعاهای بیکاری، بازارها به دنبال اعداد NFP در حمایت خواهند بود که می تواند دلار را افزایش دهد و در نتیجه قیمت طلا را کاهش دهد. همین امر در مورد داده‌های سرویس‌های ISM (ایالات متحده عمدتاً یک اقتصاد مبتنی بر خدمات است) که در دوره دسامبر در قلمرو انقباضی قرار گرفتند، اما انتظار می‌رود یک بار دیگر به منطقه توسعه‌یافته بازگردند، صادق است.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

تقویم اقتصادی

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

بازدهی واقعی بدون هیچ اعتقاد واقعی در هر دو جهت به تثبیت ادامه می‌دهد که باید قیمت طلا را در حال حاضر نسبتاً محدود نگه دارد. رهنمودهای فدرال رزرو در اوایل این هفته دارای برخی جریان های مخفی شدید بود و در صورت حفظ این لفاظی ممکن است طلا را محدود نگه دارد (قیمت طلا با نرخ های بهره بالاتر کاهش می یابد زیرا این امر هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد).

نکات 10 ساله ایالات متحده (بازده)

منبع: Refinitiv

image2.png

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه قیمت طلا

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

image3.png

عملکرد روزانه قیمت طلا به صورت لحظه ای نشان می دهد که XAU/USD در حول محور حمایت خط روند میان مدت (سیاه) و همچنین منطقه کلیدی تلاقی در 1909.80 در نوسان است. شکستن زیر این منطقه حمایتی می‌تواند به یک پای پایین‌تر به سمت دستگیره روانی 1900.00 و فراتر از آن دامن بزند، در حالی که یک شمع در بالا باید روند صعودی طلا را حفظ کند.

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

احساس مشتری IG: نزولی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر مشخص هستند بلند روی طلا، با 60% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم که منجر به یک موقعیت نزولی کوتاه مدت می شود.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع