با ظرافت آماده قبل از انتشار NFP


قیمت WTI، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

چشم انداز بنیادی WTI

نفت خام علیرغم کاهش شدید دلار آمریکا در بیشتر هفته، هفته سختی را پشت سر گذاشت. WTI دیروز به پایین ترین حد خود در سه هفته اخیر رسید و با نزدیک شدن تحریم ها بر فرآورده های نفتی روسیه، برای دومین هفته از دست دادن در مسیر خود باقی می ماند.

عوامل متعددی را می توان به کاهش قیمت نفت در هفته جاری نسبت داد. ذخایر نفت در ایالات متحده به بالاترین سطح خود از ژوئن 2021 افزایش یافت، زیرا اداره اطلاعات انرژی نیز افزایشی را در ذخایر محصولات مبتنی بر نفت نشان داد. تغییرات ذخایر نفت EIA برای هفته منتهی به 28 ژانویه 4.14 میلیون در مقابل 0.376 میلیون مورد انتظار افزایش یافت.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه تجارت نفت

با ادامه بازگشایی چین، خوش بینی در مورد تقاضا هنوز به نتیجه نرسیده است، در حالی که موجودی انبارها همچنان در حال رشد هستند. داده های خارج از چین در این هفته با PMI تولیدی NBS که به بالای 50 رسید، در حالی که PMI تولیدی Caixin تخمین های رسیدن به 49.2 را از دست داد و در محدوده انقباضی باقی ماند. با این حال، یک شبه اطلاعات مثبت بیشتری داشتیم، زیرا PMI ترکیبی Caixin از 48.3 به 51.1 رسید. با نگاهی به آینده، ما هنوز باید شاهد بهبود مستمر داده‌های چین باشیم و تقاضای واقعی بهبود یابد که ممکن است حمایت جدیدی از قیمت نفت ارائه دهد.

image1.pngimage2.pngimage3.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

نشست اوپک پلاس در این هفته شاهد بود که JMMC توصیه کرد تولید ثابت بماند و تقاضای چین هنوز محقق نشود. اعضای این گروه موافق هستند که حفظ توافق فعلی تا پایان سال 2023 باید بازارها را ثابت نگه دارد. گابریل امباگا لیما، رئیس کنونی اوپک پلاس، گفت که این گروه باید در هر تصمیمی محتاط باشد در حالی که هیثم الغیس، دبیر کل اوپک، نسبت به بهبود اقتصاد جهانی با احتیاط خوشبین است.

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

نشست FOMC در این هفته شاهد کاهش ارزش دلار بود زیرا فدرال رزرو سیگنال پیشرفت را با رئیس فدرال رزرو پاول با استفاده از کلمه “ضعف تورم” نشان داد که به نظر می رسید دارایی های ریسک را تقویت کند. مثبت بودن تمایل به دارایی‌های ریسک احتمالاً به کاهش قیمت نفت کمک کرده است زیرا فعالان بازار دوباره به سمت سهام هجوم می‌آورند و بسیاری از سهام و شاخص‌ها پس از شکست در سال 2022 در سطوح تخفیف معامله می‌شوند.

بعداً امروز ما مجموعه‌ای از داده‌های با تأثیر بالا را در خارج از ایالات متحده داریم که انتشار NFP احتمالاً تأثیری بر میانگین درآمد ساعتی خواهد داشت که همچنین به عنوان یک عامل مؤثر در مبارزه با تورم کلیدی است.

رابط کاربری گرافیکی، متن، برنامه، ایمیل توضیحات به طور خودکار تولید می شود

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

از منظر فنی، WTI برای دومین هفته از دست دادن در مسیر است. بازه زمانی روزانه شاهد تغییر قیمت به دنبال بسته شدن شمع روزانه به زیر نوسان پایین قبلی در حدود 79 دلار در هر بشکه بوده است. از آنجایی که قیمت در حال حاضر بالاتر از 75 دلار در هر بشکه است، حمایت هایی را پیدا کرده ایم. منطقه پشتیبانی کلیدی در حدود علامت 73 دلار قرار دارد و بسته شدن در زیر به طور بالقوه بازآزمایی مجدد از پایین ترین سطح 2022 در حدود 70 دلار است.

از طرف دیگر، یک روند صعودی برای WTI با مقاومت در قالب MA 50 روزه در 77.50 دلار و بالاتر از MA 100 روزه در حدود 81.45 دلار مواجه می شود.

نفت خام WTI نمودار روزانه – 3 فوریه 2022

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

داده های احساس مشتری IG: نزولی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر روی نفت خام لانگ هستند و 79 درصد از معامله گران در حال حاضر موقعیت های خرید دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله گران طولانی مدت هستند نشان می دهد که نفت خام ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع