قیمت نفت خام زیر پمپ در برابر افزایش فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و BoE. WTI پایین تر؟


نفت خام، دلار آمریکا، WTI، برنت، FOMC، فدرال رزرو، BoE، ECB. اوپک + چین – نقاط گفتگو

  • قیمت نفت خام پس از یک هفته پر فراز و نشیب حمایتی پیدا کرده اند
  • انقباض فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی اروپا نگرانی‌های مربوط به رکود را افزایش داده است
  • اوپک پلاس هدف خود را حفظ می کند در حالی که چین دوباره ظاهر می شود. برای WTI کجا؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

نفت خام تا کنون هفته ای سخت را پشت سر گذاشته است و تحرکات گسترده تر بازار بر خوش بینی پیوستن مجدد چین به اقتصاد جهانی سایه انداخته است.

فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک انگلستان (BoE) همگی سیاست های پولی خود را در چند روز گذشته تشدید کردند. در حالی که سهام به طور گسترده افزایش یافته است، طلای سیاه برای یافتن حمایت تلاش کرده است.

موضع محدودکننده فزاینده بانک‌های مرکزی در سطح جهان به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال رکود در این اقتصادهای بزرگ کمک کرده است.

با وجود اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو به طور خاص گفت که امسال شاهد کاهش نرخ نیست، بازار فدرال رزرو را به احتمال زیاد به پایان چرخه افزایش نرخ خود نزدیک می کند. معاملات آتی نرخ بهره و بازار سوآپ در ماه نوامبر کاهش یافته است.

در حالی که ارزش دلار آمریکا در 24 ساعت گذشته افزایش یافته است، در برابر سایر ارزها و طلا به افت خود ادامه می دهد. شاخص DXY، معیار گسترده ای از دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها، نزدیک به پایین ترین سطح 10 ماهه خود باقی مانده است.

کاهش دلار ممکن است به سایر کشورها کمک کند تا تقاضای نفت را افزایش دهند زیرا به پول داخلی آنها ارزان می شود.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه تجارت نفت

قبل از نشست فدرال رزرو، داده‌های اداره اطلاعات انرژی (EIA) نشان می‌دهد که ذخایر نفت در هفته گذشته 4.1 میلیون بشکه افزایش یافته است که بسیار بالاتر از تخمین‌های بازار است.

اوپک پلاس اهداف تولید خود را در نشست هفته جاری بدون تغییر باقی گذاشت.

در جاهای دیگر، پیش بینی می شود که اروپا به زودی محدودیت های بیشتری را بر فرآورده های نفتی پالایش شده روسیه اعمال کند.

به نظر می رسد که چشم انداز نفت خام به شدت وابسته به انتقال آرام چین از سیاست صفر مورد کووید-19 است. افزایش تقاضا از سوی پادشاهی میانه ممکن است برای متعادل کردن کاهش مصرف در سایر نقاط جهان کافی باشد.

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام WTI

پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح ۱۲ ماهه در دسامبر، نفت خام برای ایجاد سطوح بالاتر و پایین‌تر در کانال روند صعودی افزایش یافت.

فروش دیروز حمایت خط روند پایین تر را آزمایش کرد و این حرکت رد شد. این خط روند و پایین ممکن است حمایت نزدیک به 75.00 را جلوتر از پایین ترین سطح قبلی در 72.46 و 70.08 فراهم کند.

قیمت در این هفته به پایین‌تر از میانگین‌های متحرک ساده کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت (SMA) حرکت کرده است و در صورت شکسته شدن خط روند، این حرکت نزولی ممکن است آشکار شود.

در حالی که اکثر SMA ها تغییر کرده اند، SMA 21 روزه یک گرادیان مثبت را حفظ می کند که ممکن است نشان دهد که بازار برای حرکت جهت دار در این مرحله نامشخص است. اگر SMA 21 روزه منفی شود، ممکن است نشان دهنده آن باشد که حرکت نزولی می تواند بلامانع باشد.

در سمت بالا، مقاومت ممکن است در ناحیه 82.48 – 82.72 باشد که در آن خوشه ای از قله های قبلی قبل از اوج دسامبر 83.34 وجود دارد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع