پیش بینی فنی سه ماهه دوم سال 2023 پوند بریتانیا: GBP/USD و EUR/GBP


پیش بینی فنی سه ماهه دوم سال 2023 پوند انگلیس:

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله GBP/USD

چشم انداز فنی پوند انگلیس خنثی است و احتمالاً ارز انگلیس نسبتاً باثبات خواهد بود و در هفته های آینده اندکی قوی تر خواهد بود. و این بدان معناست که ما باید به پویایی سایر ارزهای اصلی نگاه کنیم تا ببینیم آیا تنظیمات بالقوه جذابی در برابر استرلینگ وجود دارد یا خیر. دو ارز به ذهن می رسد، دلار آمریکا و یورو.

هم فدرال رزرو ایالات متحده و هم بانک انگلستان در سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده اند و اختلاف نرخ بهره بین دو ارز را تقریباً برابر نگه داشته اند. در آینده ممکن است با توقف فدرال رزرو قبل از شروع کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری، در حالی که BoE ممکن است قبل از توقف آنها افزایش دیگری داشته باشد، ممکن است تغییر کند. در حالی که تفاوت نرخ بین دو ارز ممکن است به طور چشمگیری افزایش نیابد، احساسات ممکن است پایه GBP/USD باشد.

نمودار روزانه GBP/USD نشان می دهد که چگونه این جفت ارز طی سه ماه گذشته به صورت جانبی معامله شده است و کابل در حال حاضر به مقاومت 1.2448 چشم دوخته است. تنظیم میانگین متحرک مثبت است و باید همچنان به حرکت بالاتر ادامه دهد، در حالی که سری اخیر پایین‌ترین قیمت‌ها نشان‌دهنده قدرت مداوم در جفت است. اگر این جفت شکسته شود و بالاتر از مقاومت 1.2448 باز شود، در آن صورت اوج قبلی در 1.2667 وارد عمل می شود. با نگاهی به آینده، GBP/USD در سه ماهه دوم ممکن است به تجارت جانبی خود با یک سوگیری اندکی صعودی ادامه دهد.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD

image1.png

اگرچه ممکن است استرلینگ در برابر دلار آمریکا افزایش یابد، اما احتمالاً با توجه به انتظارات اختلاف نرخ، در برابر یورو با مشکل مواجه خواهد شد. بانک مرکزی اروپا در مورد نیاز به ادامه افزایش نرخ بهره در چند ماه آینده در نبرد مداوم خود با تورم بسیار صریح بوده است و این منجر به افزایش اختلاف نرخ بهره در برابر پوند انگلیس و به نفع یورو خواهد شد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -4٪ -3٪ -3٪
هفتگی 0% -19٪ -10%

نمودار روزانه EUR/GBP مجدداً یک الگوی جانبی کاملاً مشخص با حمایت و مقاومت به ترتیب در 0.8712 و 0.8978 را نشان می دهد. سطح حمایت در چهار ماه گذشته آزمایش شده و رد شده است، به نظر می رسد نسبتاً قوی است، و مگر اینکه تغییری اساسی در تفکر بانک مرکزی اروپا ایجاد شود، یا اگر یک بحران بانکی جدید در منطقه یورو رخ دهد، این سطح باید حفظ شود. درست زیر سطح پشتیبانی، میانگین متحرک 200 روزه قرار دارد که زیربنای بیشتری را فراهم می کند. شکست تایید شده بالاتر از سقف دوگانه اخیر در حدود 0.8825/30 به جفت اجازه می دهد تا 0.8978 و به طور بالقوه بالاتر را با کمی مقاومت فنی در بالا آزمایش کند.

نمودار قیمت روزانه EUR/GBP

image2.png

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع