درخواست پناهگاه امن برای حمایت از ین


نکات کلیدی ین ژاپن:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بازنگری Q1 ین ژاپن

ین ژاپن حداقل Q1 جالبی داشته است، زیرا ین شروع سه ماهه در برابر گرین بک آسیب پذیر به نظر می رسد. به نظر می رسید فدرال رزرو ایالات متحده به چرخه پیاده روی تهاجمی خود ادامه دهد در حالی که بانک مرکزی ژاپن به نظر می رسید مسیر آسان سیاست پولی خود را ادامه دهد.

فوریه ماه سختی برای ین بود زیرا در برابر دلار آمریکا زیان های شدیدی را ثبت کرد. این ضررها با افزایش احتمال افزایش نرخ اوج بالاتر از سوی فدرال رزرو آمریکا همراه شد، زیرا داده های ایالات متحده برای اکثریت ماه فوریه بهتر از حد انتظار بود. اواخر فوریه آغاز بهبود ین بود و در ماه مارس شاهد بودیم که مشکلات بخش بانکی باعث تسریع کاهش USDJPY شد زیرا این جفت ارز از 28 فوریه 700 پیپ افت کرد.

همانطور که به سه ماهه دوم می رویم، ین اساساً در برابر گرین بک ثابت است و دستاوردهای اولیه در سه ماهه اول به طور موثری از بین رفته است. سوالی که باید بپرسیم این است که آیا در ماه های آینده شاهد ادامه بازگشت اخیر ین خواهیم بود؟ در حالی که این مقاله بر روی چشم انداز بنیادی JPY تمرکز دارد، چشم انداز فنی برای Q2 تصویر جالبی را ارائه می دهد – پیش بینی کامل سه ماهه دوم را در زیر دانلود کنید:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی Q2 تازه منتشر شده برای ین ژاپن را دانلود کنید

استقبال بانک ژاپن (BoJ) از یک رئیس جدید و سیاست بانک مرکزی

سه ماهه دوم با استقبال بانک ژاپن از یک رئیس جدید در کازوئو اوئدا آغاز می شود که در 9 آوریل ریاست را برعهده خواهد گرفت. رئیس جدید با وظیفه چالش برانگیز بازگشایی سیاست پولی پیچیده دهه گذشته روبرو است. هر گونه خوش بینی در مورد انتصاب اوئدا، با توجه به اظهارات او در طول فرآیند نامزدی او در پارلمان، تا حد زیادی کمرنگ شده است.

اوئدا اظهار داشت که در حال حاضر مایل است “آبنومیکس” را ادامه دهد زیرا اقتصاد ژاپن با تورم فزاینده و رشد آهسته دستمزدها مواجه است. تورم در کل سال 2022 روند صعودی ثابتی داشته است و تا اوایل سال 2023 ادامه یافت و سرانجام در فوریه از بالاترین سطح چهار دهه کاهش یافت. چاپ فوریه با 3.3 درصد سالانه در حالی که قیمت اصلی مصرف کننده بود، وارد شد افزایش 3.1 درصدی نسبت به سال گذشته، کمترین میزان در 5 ماه گذشته، مطابق با پیش بینی ها اما بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی ژاپن برای یازدهمین ماه متوالی است. به‌صورت ماهانه، قیمت‌های مصرف‌کننده در فوریه 0.6 درصد کاهش یافت که اولین کاهش از اکتبر 2021 است. با وجود این، قیمت خدمات افزایش یافته است زیرا به اصطلاح CPI اصلی (به استثنای غذای تازه و انرژی) به 3.5 درصد افزایش یافته است. در ماه فوریه (در مقایسه با 3.2 درصد در ژانویه). این نشانه آن است که فشارهای زیربنایی باقی می‌مانند در حالی که BoJ ممکن است نفس راحتی بکشد، زیرا اگر رشد دستمزد بتواند با آن همراه شود، تورم ناشی از تقاضا است.

تورم ژاپن در سال

image1.png

منبع: اقتصاد بازرگانی، وزارت امور داخله و ارتباطات

نشانه دیگری از چالش‌های مشهود در اقتصاد ژاپن در قالب نظرسنجی رویترز «تانکان» بود که نشان داد حال و هوای تولیدکنندگان بزرگ کشورها برای سومین ماه متوالی تیره و تار باقی مانده است. نگرانی اخیر در مورد تقاضای جهانی به وضوح بر احساسات تأثیر می گذارد و بر بخش صادرات معمولاً قدرتمند ژاپن تأثیر می گذارد.

چشم انداز Q2 ین ژاپن – سود بیشتری برای ین در انبار وجود دارد؟

ین اخیراً از جذابیت پناهگاه امن خود سود برده است زیرا ترس از سرایت ناشی از شکست بانک های ایالات متحده و مبارزات کردیت سوئیس بر احساسات تأثیر گذاشته است. اخیراً شاهد بازارهای آرام‌تری بوده‌ایم، اما بازگشت ترس و عدم اطمینان می‌تواند به نفع ین در سه ماهه دوم باشد.

انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا 15 میلیارد دلار کمک تورمی را پیش از انتخابات محلی در آوریل اختصاص دهد. طبق اسناد دفتر کابینه، این اقدامات احتمالا شامل کمک هزینه برای خانوارهای کم درآمد و حمایت از خانوارهایی است که از گاز مایع استفاده می کنند. باز شدن اقتصاد چین همراه با تسهیل شرایط ورود کووید برای ژاپن ممکن است به هجوم بازدیدکنندگان چینی منجر شود و اقتصاد را تقویت کند.

ممکن است رئیس جدید BoJ حمایت خود را از مسیر آسان سیاست پولی تکرار کرده باشد، با این حال، با توجه به افزایش تصویر تورم، بسته کمکی و هجوم احتمالی بازدیدکنندگان چینی، امکان کنترل بیشتر منحنی بازده را نمی توان رد کرد. بر اساس گزارش‌ها، دولت نخست‌وزیر کیشیدا تسهیلات پولی سفت و سخت را مشکل‌ساز می‌داند، زیرا BoJ ظاهراً تأثیر افزایش دامنه کنترل در ماه دسامبر را تا پایان دوره فرماندار فعلی کورودا زیر نظر دارد. افزایش به اصطلاح CPI اصلی (به استثنای مواد غذایی تازه و انرژی) در ماه فوریه حکایت از فشارهای قیمتی دارد و می تواند این گمانه زنی را دوباره ایجاد کند که بانک ژاپن ممکن است عادی سازی سیاست را زودتر از حد انتظار اجرا کند. با این حال، در این مرحله، با توجه به آشفتگی بازار اخیر که بخش بانکی را احاطه کرده است، گسترش بیشتر محدوده کنترل گزینه محتمل‌تر باقی می‌ماند. این امر باعث حمایت بیشتر ین و افزایش ارزش پول ژاپن می شود.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله USD/JPY

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع