پوند/دلار آمریکا نفس خود را می کشد زیرا دلار و احساسات ریسک همچنان نیروی محرک باقی می مانند


امتیاز کلیدی:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: چشم انداز پوند انگلیس (GBP) – پوند/دلار آمریکا با افزایش دلار آمریکا، کجا بعدی؟

GBP/USD پس زمینه اساسی

کابل در برابر دلار آمریکا در معاملات آسیایی به بالاترین سطح 1.23420 رسید، قبل از اینکه باز اروپا باعث بهبود متوسط ​​دلار شد و این جفت ارز را به زیر سطح 1.2300 بازگرداند. جهش اولیه در نشست آسیایی را می توان به اخبار آخر هفته در مورد کاهش پروتکل های “کووید صفر” در چین نسبت داد که احساسات کلی را تقویت می کند.

گزارش روز جمعه NFP ایالات متحده نتوانست ارزهای دلار را علاقه مند نگه دارد، زیرا سود حاصل از انتشار تا پایان جلسه ایالات متحده تسلیم شد. داده‌های شغلی در روز جمعه ممکن است همچنان در ذهن سرمایه‌گذاران باشد زیرا دستمزدها (میانگین درآمد ساعتی) همچنان به رشد در ایالات متحده ادامه می‌دهد که نشان می‌دهد فشارهای تورمی همچنان یک نگرانی است. علیرغم افزایش دستمزدها، احتمال افزایش 50 واحدی در ثانیه توسط فدرال رزرو در نشست آتی آن همچنان ادامه دارد (80 درصد امروز در مقابل 76 درصد قبل از NFP). تنها داده مهمی که امروز منتشر شد، PMI غیر تولیدی ISM برای ماه نوامبر است که می‌تواند در صورت پیشی گرفتن از تخمین‌ها، از دلار حمایت کند.

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

از سوی دیگر، Cable در این هفته انتشار داده های با تاثیر بالا را محدود کرده است در حالی که چشم انداز اقتصادی ابری باقی می ماند. جهش اخیر بیش از هر تغییر قابل توجهی در چشم انداز بریتانیا در حرکت رو به جلو به ضعف دلار و بهبود احساسات بازار مربوط می شود. چاپ تورم اخیر در بریتانیا نشان داد که قیمت مواد غذایی همچنان در حال افزایش است که در تئوری می تواند فروش را در فصل جشن کاهش دهد زیرا خانواده ها خرید اقلام ضروری را در اولویت قرار می دهند.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله GBP/USD

از منظر فنی، GBP/USD در قلمروی بیش از حد خرید باقی می‌ماند، در حالی که حرکت‌ها همچنان تحت تأثیر شاخص دلار و احساسات گسترده‌تر است. ما بالاتر از MA 200 روزه باقی می‌مانیم که می‌تواند پشتیبانی را در صورت مشاهده اصلاحی ارائه کند. با توجه به اینکه فدرال رزرو و بانک انگلستان وارد دوره‌های خاموشی خود شده‌اند و فقدان داده‌ها از بریتانیا، این احتمال وجود دارد که GBP/USD برای حفظ شتاب اخیر خود تلاش کند. در صعود 1.2500 همچنان یک مانع روانی کلیدی است که می تواند هر گونه سود بیشتر را محدود کند. بازگشت مقداری از قدرت دلار می تواند حمایت در سطح 1.2000 را وارد بازی کند.

GBP/USD نمودار روزانه – 5 دسامبر 2022

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

داده های احساس مشتری IG: مختلط

IGCS نشان می‌دهد که معامله‌گران خرده‌فروشی در حال حاضر در پوند/دلار آمریکا کوتاه هستند و 61 درصد از معامله‌گران در حال حاضر موقعیت‌های فروش دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌قد هستند نشان می‌دهد که قیمت‌ها ممکن است پوند/دلار آمریکا همچنان افزایش یابد.

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع