داده‌های PMI خدمات ایالات متحده، تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم را شگفت‌زده می‌کند


خدمات ISM داده های PMI را شگفت زده می کند

  • نوامبر (خدمات) غیر تولیدی ایالات متحده: نسخه 56.5 در مقابل 53.3 (قبل از 54.4)

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DaliyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

گزارش نوامبر افزایش نرخ رشد را به دلیل افزایش فعالیت های تجاری و اشتغال نشان می دهد. علاوه بر این، 13 صنعت رشد را گزارش کردند و شاخص ترکیبی برای 30 ماه متوالی پس از انقباضات آوریل و مت 2020 رشد کرد. در واقع، بخش خدمات برای همه به جز دو ماه از 154 ماه گذشته گسترش یافته است و همچنان تاب آوری را نشان می دهد. اقتصاد آمریکا

بهبودهای اصلی در گزارش اکتبر:

  • فعالیت تجاری
  • استخدام
  • موجودی ها
  • واردات

قیمت: عنصر قیمت گزارش از 70.7 به 70 در ماه نوامبر کاهش یافت که نشانه دیگری از کاهش فشارهای قیمتی برای افزودن به کاهش استقبال CPI در 10 نوامبر بود. PPI در روز جمعه همچنین می‌تواند بر بحث تورم در هنگام انتشار این ارقام تأثیر بگذارد.

بخش خدمات ایالات متحده بزرگترین بخش از بزرگترین اقتصاد جهان است و بنابراین، قابل درک، نیاز به توجه زیادی دارد. سوالات در مورد قدرت اقتصاد ایالات متحده پس از سه ماهه دوم که دو فصل متوالی رشد منفی تولید ناخالص داخلی ثبت شد، مورد توجه قرار گرفت. در حالی که این موضوع با تعریف فنی رکود مطابقت داشت، بسیاری از مفسران و حتی وزیر خزانه داری ایالات متحده ترجیح دادند این دیدگاه را که اقتصاد ایالات متحده در رکود است رد کنند و به نرخ بیکاری پایین غیرمعمول اشاره کردند.

از آن زمان به بعد چرخش قابل توجهی در رشد تولید ناخالص داخلی رخ داده است که یک عدد سه ماهه سوم مثبت بوده است و فدرال رزرو سه ماهه چهارم را برای سه ماهه مثبت دیگر دنبال می کند که احتمالاً با هزینه کردن در طول فصل جشن تقویت می شود.

DXY

شاخص دلار آمریکا (DXY) با انتشار داده‌های مثبت افزایش یافت، زیرا روایت اخیر «اوج تورم» را به چالش می‌کشد که از زمان انتشار ملایم‌تر CPI در اوایل ماه جاری که منجر به فروش دلار شد.

S&P 500

S&P 500 در بازه باز شکاف پایین‌تری داشت و پس از داده‌های PMI به میزان اندکی کاهش یافت. داده‌های PMI خدمات بهتر نشان می‌دهد که اقتصاد آنطور که فدرال رزرو در نظر دارد سرد نمی‌شود و این خطر را ایجاد می‌کند که در صورت همسویی مجموعه‌های دیگر داده‌ها، فدرال رزرو در جلسات آینده با شدت بیشتری افزایش یابد. نکته جالب توجه این است که زیرمجموعه «قیمت‌ها» در داده‌ها کاهش 0.7 را نشان می‌دهد که در واقع نشان دهنده تأثیرات افزایش نرخ‌های قبلی است.

USD/JPY

USD/JPY یکی از ذینفعان اصلی کاهش دلار پس از افزایش به سطوح بسیار بالا بود. داده‌های PMI منجر به حرکت مخالف روند بالاتر، خارج از منطقه آبی حمایت شد.

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع