چگونه معامله گران فارکس از داده های ISM استفاده می کنند


شاخص تولید ISM

– بررسی شده توسط جیمز استنلی، 24 نوامبر 2021

شاخص تولید ISM نقش مهمی در معاملات فارکس ایفا می کند و داده های ISM بر قیمت ارز در سطح جهانی تأثیر می گذارد. در نتیجه، شاخص های تولید، ساخت و ساز و خدمات ISM می تواند فرصت های منحصر به فردی را برای معامله گران فارکس فراهم کند که درک این داده ها (و نحوه آماده شدن برای انتشار ماهانه آن) ضروری است.

نکات گفتگو:

  • ISM چیست؟
  • چگونه ISM بر ارزها تأثیر می گذارد
  • چگونه معامله گران فارکس از داده های ISM استفاده می کنند

ISM چیست؟

مؤسسه مدیریت عرضه (ISM) فعالیت اقتصادی را هم در بخش تولید و هم از بخش خدمات اندازه گیری می کند. انتشار ماهانه داده های ISM شامل اطلاعات کلیدی مانند تغییرات در سطوح تولید است.

ISM در سال 1915 تشکیل شد و اولین موسسه مدیریت در جهان است که در 300 کشور عضو دارد. داده‌های جمع‌آوری‌شده از اعضای زیاد مدیران خرید به این معنی است که ISM راهنمای قابل اعتمادی برای فعالیت‌های اقتصادی جهانی و در نتیجه قیمت ارز است. اقتصاد یک کشور اغلب توسط زنجیره تامین آن تعیین می شود، در نتیجه PMI تولیدی و غیرتولیدی ماهانه ISM تعیین می شود. انتشار اخبار اقتصادی توسط معامله گران فارکس در سراسر جهان به دقت مشاهده می شوند.

بررسی های ISM

ISM سه نظرسنجی – تولید، ساخت و ساز و خدمات – را در اولین روز کاری هر ماه منتشر می کند. شاخص مدیران خرید ISM (PMI) از نظرسنجی 400 مدیر خرید تولیدی گردآوری شده است. این مدیران خرید از بخش‌های مختلف پنج حوزه مختلف را نشان می‌دهند:

  1. موجودی ها
  2. استخدام
  3. سرعت تحویل تامین کنندگان
  4. سطح تولید
  5. سفارشات جدید از مشتریان

علاوه بر این، PMI ساخت و ساز ISM در دومین روز کاری ماه و به دنبال آن خدمات در سومین روز کاری منتشر می شود. معامله گران فارکس به این نسخه ها نگاه می کنند تا خطرات را در هر زمان معینی در بازار تعیین کنند.

چگونه ISM بر ارزها تأثیر می گذارد؟

PMIهای تولیدی و غیر تولیدی محرک های بزرگ بازار هستند. وقتی این گزارش ها در ساعت 10:30 صبح به وقت شرقی منتشر می شوند، ارزها می توانند بسیار نوسان کنند. از آنجایی که این انتشارات اقتصادی بر اساس داده های تاریخی ماه قبل است که مستقیماً از متخصصان صنعت جمع آوری شده است، معامله گران فارکس می توانند تعیین کنند که آیا اقتصاد ایالات متحده در حال گسترش است یا منقبض – بسیار شبیه به حقوق و دستمزد غیر کشاورزی (NFP) داده ها.

ارزها با این اطلاعات واکنش نشان می دهند زیرا نشان دهنده سلامت اقتصادی ایالات متحده است (تصویر زیر را ببینید).

PMI تولید ISM در مقابل تولید ناخالص داخلی

منبع: موسسه مدیریت تامین

شروع می شود در:

اکنون زندگی کنید:

06 دسامبر

( 03:12 GMT )

به دیوید بپیوندید تا در مورد رویدادهای پرخطر موثر بر بازارها صحبت کند

آماده سازی هفتگی تجارت کالا

برای وبینار ثبت نام کنید

همین الان ملحق شوید، همین الان بپیوندید

وبینار به پایان رسید

چگونه معامله گران فارکس از داده های ISM استفاده می کنند

معامله گران فارکس رقم داده های ISM ماه قبل را با عدد پیش بینی شده ای که اقتصاددانان منتشر کرده اند مقایسه می کنند. اگر عدد PMI منتشر شده بهتر از عدد قبلی و بیشتر از عدد پیش بینی شده باشد، دلار آمریکا تمایل به تجمع دارد. اینجاست که تحلیل بنیادی و تکنیکال گرد هم می آیند تا یک تنظیم تجاری ایجاد کنند.

یورو/دلار آمریکا در نتیجه داده های بهتر از حد انتظار کاهش می یابد

شاخص تولید ism

در مثال بالا، توجه کنید که چگونه عدد PMI بهتر از حد انتظار باعث افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر یورو شد. همانطور که در نمودار مشاهده می شود (EUR/USD – یک ساعت)، PMI تولید ISM بالاتر از ماه قبل به 54.9 رسید.

هنگامی که یک انتشار اقتصادی از انتظارات پیشی می گیرد، حرکت های سریع و تیز می تواند به وجود بیاید. در این مورد، EUR/USD طی چند ساعت 150 پیپ کاهش یافت. معامله گران اغلب یورو را به عنوان “ضد دلار” انتخاب می کنند تا از جریان سرمایه بین دو اقتصاد بزرگ استفاده کنند.

در مورد استفاده بیشتر بخوانید پیپ ها در معاملات فارکس

منطقه یورو دارای بازارهای بزرگ سرمایه نقدینگی است که می تواند امواج عظیم سرمایه ای را که به دنبال پناهندگی از ایالات متحده هستند جذب کند. یک عدد ضعیف ISM غیر تولیدی ایالات متحده معمولاً منجر به الف می شود دلار فروش و افزایش در یورو. سناریوی دیگر این است که زمانی که عدد منتشر شده مطابق با پیش‌بینی‌ها باشد و/یا نسبت به ماه قبل تغییری نداشته باشد، ممکن است دلار آمریکا اصلاً به این عدد واکنش نشان ندهد.

به طور کلی، یک عدد PMI ISM بالای 50 نشان می دهد که اقتصاد در حال گسترش و سالم است. با این حال، عدد زیر 50 نشان می دهد که اقتصاد ضعیف و منقبض است. این عدد به قدری مهم است که اگر PMI برای دو ماه متوالی زیر 50 باشد، یک اقتصاد در رکود در نظر گرفته می شود.

PMI همچنین برای کشورهای منطقه یورو توسط Markit Group گردآوری می شود در حالی که PMI منطقه ای و ملی ایالات متحده توسط ISM جمع آوری می شود. همانطور که می بینید، معامله گران دلایل خوبی برای توجه ویژه به انتشارات مهم از شاخص تولید ISM دارند.

درباره اصول فارکس بیشتر بدانید





منبع