نرخ تورم در بریتانیا کاهش می‌یابد، پوند/دلار آمریکا کاهش می‌یابد


نکات کلیدی CPI انگلستان:

  • CPI انگلستان به 10.7% در سال کاهش یافت که از 11.1% در اکتبر کاهش یافت.
  • بیشترین سهم در کاهش حاصل شد هزینه حمل و نقل (7.2٪ در مقابل 8.9٪)، به ویژه سوخت موتور (17.2٪ در مقابل 22.2٪) و خودروهای دست دوم (-5.8٪ در مقابل -2.7٪).
  • نرخ اصلی سالانه به 6.3% در مقابل 6.5% مورد انتظار کاهش یافت.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

CPI و Forex: چگونه داده های CPI بر قیمت ارز تأثیر می گذارد

تورم بریتانیا در ماه نوامبر با پیشی گرفتن از تخمین ها و پس از رکورد بالا در ماه گذشته کاهش یافت. نرخ اصلی تورم به 6.3 درصد کاهش یافت در حالی که قیمت مصرف کننده به 0.4 درصد بر اساس ماه به ماه کاهش یافت.

رابط کاربری گرافیکی، متن، برنامه، ایمیل توضیحات به طور خودکار تولید می شود

داده های اقتصادی زنده را از طریق ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی DailyFX

به دنبال داده های مثبت تولید ناخالص داخلی در روز دوشنبه، جرمی هانت، صدراعظم بریتانیا هشدار داد که اقتصاد ممکن است قبل از اینکه بهتر شود بدتر شود. در حالی که داده‌های اشتغال دیروز تا حد زیادی مثبت بود، اما نشان دهنده کاهش سرعت استخدام است زیرا کسب‌وکارها برای شروع سختی برای سال 2023 آماده می‌شوند. رشد دستمزد (سالانه) به اوج خود رسید که چالش‌های بیشتری را برای BoE ایجاد کرد زیرا به نظر می‌رسد نگرانی‌های رکودی را با افزایش متعادل کند. خرج زندگی. بانک انگلستان دیروز گزارش ثبات مالی خود را منتشر کرد و هشدار داد که سال 2023 به دلیل ترکیبی از کاهش درآمد واقعی، افزایش هزینه های وام مسکن و افزایش بیکاری، برای خانوارهای بریتانیا چالش برانگیز خواهد بود.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله GBP/USD

بانک مرکزی انگلیس (BoE) فردا با اجماع بازار برای افزایش 50 واحدی در ثانیه تشکیل جلسه می دهد، زیرا بانک مرکزی انگلیس در تلاش برای مدیریت ریسک تورم فراری در برابر بحران هزینه زندگی است. ضربان تورم امروز مقداری از فشار بر BoE را کاهش می دهد و افزایش 50 واحدی در ثانیه باید یک امر رسمی باشد. نظرات و راهنمایی‌های ارائه‌شده توسط فرماندار بیلی ممکن است سرنخ‌هایی را در مورد راه پیش رو ارائه دهد که می‌تواند شاهد افزایش نوسانات باشد.

واکنش بازار

نمودار 15 میلیون GBPUSD

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

واکنش اولیه یک سنبله 15 پیپ کمتر برای GBPUSD بود. دیروز کیبل یک روز درخشان را پشت سر گذاشت و محدوده معاملاتی سه روزه را شکست زیرا دلار آمریکا آسیب دید. یک اوج جدید در حدود 1.24400 چاپ شده است و با نگاهی به رالی اخیر، می‌توانیم مقداری اصلاح در آن باشیم. این بدون شک بستگی به لحن اتخاذ شده توسط فدرال رزرو ایالات متحده در اواخر امروز با بیانیه ای جنگ طلبانه خواهد داشت که احتمالاً این جفت ارز را پایین می آورد. از طرف دیگر، هر اظهار نظری می‌تواند شاهد افزایش پوند باشد و GBP/USD سطح 1.25000 را که مصادف با سطح فیب 61.8٪ (بالا به پایین 2022) است، آزمایش کند.

داده های احساس مشتری IG: مختلط

IGCS نشان می‌دهد که معامله‌گران خرده‌فروشی در حال حاضر در GBP/USD کوتاه هستند و 59 درصد معامله‌گران در حال حاضر موقعیت‌های فروش دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌قد هستند نشان می‌دهد که قیمت‌ها ممکن است پوند/دلار آمریکا همچنان افزایش یابد.

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع