دلار آمریکا پس از CPI آمریکا و پیشی گرفتن از فدرال رزرو افت کرد. پایین ترین قیمت برای دلار؟


دلار آمریکا پس از کاهش شاخص CPI به بازار امیدوار بود که به خشم فدرال رزرو پایان دهد، زمانی که آنها بعداً امروز با یکدیگر ملاقات کردند، برای شاخص DXY (USD) کجا؟

دلار آمریکا، شاخص DXY، USD، CPI ایالات متحده، فدرال رزرو، FOMC، ECB، BoE – نقاط صحبت

  • دلار آمریکا امروز پس از سقوط شدید پس از CPI آمریکا، بندر امنی پیدا کرد
  • خوش بینی به آرام شدن فشار قیمت ها، بازارها را هیجان زده کرده است
  • اگر فدرال رزرو مسیر مبارزه با تورم را ادامه دهد، آیا دلار سقوط می کند یا شنا می کند؟

{{GUIDE|EUR}}

دلار آمریکا بخشی از ضررهای یک شبه در نشست آسیایی را پس گرفت. چشم انداز یک فدرال رزرو کمتر جنگ طلب توسط داده های دیروز تحریک شد و شاخص DXY (USD) را به پایین ترین سطح شش ماهه رساند.

سرفصل CPI آمریکا تا پایان نوامبر 7.1 درصد سال به سال بود به جای 7.3 درصد پیش بینی. این نرخ بسیار بالاتر از نرخ تورم فدرال رزرو در حدود 2 درصد است.

کاهش فشارهای قیمتی منجر به گمانه زنی ها در مورد عقب نشینی فدرال رزرو از مواضع سختگیرانه خود در سال 2023 شده است. بازدهی خزانه داری با توجه به این خبر کاهش یافت که شاخص اوراق دو ساله پس از معامله در 4.44 درصد در اوایل جلسه به زیر 4.15 درصد رسید.

افزایش 50 واحد پایه (bp) به طور گسترده توسط فدرال رزرو اواخر امروز پیش بینی می شود. تمرکز جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) بر زبان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی پس از اعلامیه خواهد بود.

به غیر از فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک انگلستان (BoE) نیز در مورد نرخ بهره تصمیم خواهند گرفت. CPI امروز انگلستان می تواند بر مذاکرات BoE تأثیر بگذارد.

سهام APAC پس از پیشروی ثابت وال استریت پس از چاپ نسبتاً خوش‌خیم CPI، عمدتاً ثابت یا کمی محکم‌تر هستند.

چین جلسه مجمع اقتصادی در پکن را به دلیل افزایش آلودگی به کووید-19 در این شهر به تاخیر انداخت. برخی از موانع پیش روی بازگشایی چین را برجسته می کند.

نفت خام امروز تا کنون کمی ملایم‌تر شده است و قرارداد آتی WTI نزدیک به 75 دلار آمریکا است در حالی که قرارداد برنت کمی بالاتر از 80 دلار آمریکا است. طلا در معاملات یک شبه خود به رشد خود ادامه داد و نزدیک به 1810 دلار معامله شد.

نظرسنجی تانکان ژاپن نسبتاً ملایم بود، اما سفارش‌های ماشین‌های هسته‌ای ژاپنی از انتظارات 5.4 درصدی ماه به ماه در ماه اکتبر بالاتر بود. ین ژاپن یکی از معدود ارزهایی است که امروزه در برابر دلار آمریکا جا افتاده است.

در کنار CPI بریتانیا و تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره، چندین شاخص تورم در سراسر اروپا منتشر خواهد شد. چین در روز پنجشنبه شاهد حجم زیادی از داده ها خواهد بود.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

{{GUIDE|HOW_TO_TRADE_}}

تجزیه و تحلیل فنی شاخص DXY (USD).

شاخص DXY یک شبه سقوط کرد اما نتوانست به پایین‌ترین سطح ژوئن و میانگین متحرک ساده 260 روزه (SMA) در منطقه 103.42 – 103.67 حرکت کند. آن منطقه ممکن است به ارائه پشتیبانی ادامه دهد.

در سمت بالا، مقاومت می تواند در قله های قبلی 105.82، 107.20 و 107.99 ارائه شود.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع