قیمت طلا در بحبوحه Fedspeak Hawkish و احتمال افزایش بیشتر آسیب پذیر است


طلا، XAU/USD، Fedspeak، تجزیه و تحلیل فنی – جلسه توجیهی:

  • قیمت طلا افزایش تلفات در ساعات جمعه APAC
  • Hawkish Fedspeak همچنان به افزایش بازده اوراق قرضه ادامه می دهد
  • XAU/دلار آمریکا از منظر فنی کمتر تعصب دارد

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قیمت طلا تا پایان معاملات روز پنج‌شنبه تغییر چندانی نداشت، اما فلز زرد روند نزولی اخیر خود را در جریان معاملات روز جمعه آسیا و اقیانوسیه افزایش داد. فلز زرد ضد فیات اکنون در مسیر سقوط بیش از 2 درصدی در این هفته است. در واقع، کاهش 5.25 درصدی تاکنون در فوریه بدترین ماه از ژوئن 2021 است.

به ویژه در این هفته، قیمت‌ها پس از انتشار گزارش تورم روز سه‌شنبه در ایالات متحده دچار نوسان شدند. در ماه ژانویه، این کشور به طور غیرمنتظره‌ای شاهد بالاتر بودن داده‌های CPI بود که درها را به روی یک فدرال رزرو که هنوز هم هولناک بود باز کرد. دلیل اهمیت این موضوع این است که بازارها به آرامی انتظارات کاهش نرخ بهره را در پایان سال جاری کاهش داده اند.

روز پنجشنبه، ریسک گریزی به وال استریت ضربه زد. فاش شد که دو سیاستگذار فدرال رزرو، لورتا مستر و جیمز بولارد – به ترتیب رؤسای شعب کلیولند و سنت لوئیس – همچنان برای دور دیگری از افزایش 50 واحدی نرخ بهره باز هستند. در نتیجه، با کاهش قیمت اوراق قرضه و افزایش بازدهی، بازارها به فروش بازدهی خزانه داری ادامه دادند. نرخ 10 ساله دارد سطوح فنی قابل توجهی را شکست و با مقاومت روبرو شد.

با رفتن به 24 ساعت باقی مانده، سند اقتصادی به طور قابل توجهی قبل از شروع تعطیلات آخر هفته از بین می رود. توماس بارکین، رئیس بانک فدرال رزرو ریچموند در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ سخنرانی می کند. اگر او لفاظی های جنگ طلبانه مشابهی را از سوی دیگر سیاست گذاران تکرار کند، طلا ممکن است روز نوسانی را تجربه کند زیرا بازارها همچنان خود را با واقعیتی که بانک مرکزی در تلاش برای پیش بینی آن است، هماهنگ می کند.

نمودار روزانه XAU/USD

XAU/USD پس از تأیید شکست در زیر میانگین متحرک ساده 20 و 50 روزه (SMA) به کاهش خود ادامه می دهد. این امر قیمت ها را برای زیان های بیشتر تعیین می کند زیرا سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2٪ در 1828 در حال آزمایش است. قرار گرفتن در زیر دومی، نقطه میانی را در 1787 نشان می دهد. در غیر این صورت، یک چرخش بالاتر به عنوان SMA 50 روزه پشتیبانی فوری دارد.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله طلا

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع