قیمت طلا در انتظار داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی است، آیا دلار آمریکا افزایش می یابد؟


طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، تجزیه و تحلیل فنی – جلسه توجیهی:

  • قیمت طلا در انتظار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه است
  • یک نتیجه بهتر ممکن است دلار آمریکا را تقویت کند، XAU/USD را کاهش دهد
  • معامله‌گران خرده‌فروشی شرط‌های طلا را افزایش می‌دهند، که نشان‌دهنده درد بیشتر است

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قیمت طلا در 24 ساعت گذشته محتاطانه کاهش یافت و همچنان به هضم پیامدهای اعلام سیاست پولی روز چهارشنبه فدرال رزرو ادامه داد. در آنجا، رئیس جروم پاول به بازارها الهام داد تا حدود 25 واحد افزایش نرخ را به مسیر پیش بینی شده برای انقباض تا اواسط سال 2023 اضافه کنند. این به افزایش بازدهی خزانه داری و دلار آمریکا کمک کرد.

XAU/USD می تواند نسبت به شرایطی که هر دو بازده اوراق قرضه و گرینبک در یک جهت حرکت می کنند، خواه بالا یا پایین باشد، کاملاً حساس باشد. دلیل آن این است که فلز زرد هیچ بازدهی ذاتی برای سرمایه‌گذار دارای دارایی ندارد. زمانی که نرخ بازده نقدینگی افزایش می‌یابد، مانند سال جاری، نوید بدی برای طلا خواهد داشت.

با در نظر گرفتن این موضوع، اکنون همه نگاه ها به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه معطوف شده است. این کشور در حال افزودن حدود 200 هزار موقعیت است که از 263 هزار در سپتامبر کاهش یافته است. نرخ بیکاری از 3.5 درصد به 3.6 درصد افزایش یافته است. در همین حال، میانگین درآمد ساعتی قرار است از 5.0 درصد قبل کمی به 4.7 درصد در سال کاهش یابد.

شاخص غافلگیری اقتصادی سیتی که ایالات متحده را ردیابی می کند از تابستان همچنان در یک روند صعودی قرار دارد. این بدان معناست که به طور کلی، اقتصاددانان سلامت و قدرت اقتصاد را دست کم گرفته اند. این ممکن است دری را به روی یک نتیجه بهتر برای NFP ها باز کند. اگر چنین باشد، بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا ممکن است افزایش یابد و فلز زرد را در معرض خطر قرار دهد.

تحلیل تکنیکال طلا

از نقطه نظر فنی، طلا درست بالاتر از پایین ترین سطح سپتامبر در 1614 تثبیت می شود. قیمت ها نیز تحت خط روند نزولی بلندمدت از مارس قرار دارند. شکستن پایین تر، راه را برای آزمایش پسوند 123.6% فیبوناچی در 1562 باز می کند. در غیر این صورت، شکستن بالاتر از خط روند، میانگین متحرک ساده 100 روزه را نشان می دهد. دومی ممکن است به عنوان مقاومت عمل کند.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله طلا

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

تحلیل احساسات طلا – نزولی

احساسات مشتری IG (IGCS) نشان می دهد که حدود 86 درصد از معامله گران خرده فروشی طلای خالص هستند. IGCS تمایل دارد به عنوان یک شاخص مخالف رفتار کند. از آنجایی که اکثر معامله گران تمایل به صعود دارند، این نشان می دهد که ممکن است قیمت ها همچنان کاهش یابد. این در حالی است که قرار گرفتن در معرض صعودی نسبت به دیروز و هفته گذشته به ترتیب 10.37 درصد و 7.45 درصد افزایش یافته است. با در نظر گرفتن این موضوع، ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر یک سوگیری معاملاتی مخالف نزولی قوی‌تری ارائه می‌دهد.

تحلیل احساسات طلا - نزولی

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع