قیمت طلا توسط انتظارات فدرال رزرو به گروگان گرفته شد – بعد برای XAU چه می شود؟


نکات طلایی:

  • قیمت طلا در محدوده حمایت و مقاومت محدود دیگری به زیر 1900 دلار سقوط می کند.
  • انتظارات فدرال رزرو همچنان محرک برجسته اقدام قیمت است.
  • مقاومت روانی XAU/USD را در 1900 دلار نگه می دارد در حالی که شرکت های پشتیبانی فیبوناچی در 1871.6 دلار هستند.

توصیه شده توسط Tammy Da Costa

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قیمت‌های آتی طلا پس از کاهش هفته گذشته که XAU/USD را به زیر 1900 دلار رساند، برای بازیابی تلاش کردند. پس از صعود به بالاترین سطح 9 ماهه 1975.2 دلار در هفته گذشته، انتشار داده های قوی اقتصادی ایالات متحده و شکست در حمایت از خط روند، به روند صعودی سه ماهه پایان داد که موجب بهبود از پایین ترین سطح اکتبر 1618.3 دلاری شده است.

بازدید کنید آموزش DailyFX برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت طلا و عوامل موثر بر قیمت طلا

در پاسخ به داده های شغلی قوی و ارقام مثبت ISM، ترس از رکود تحت الشعاع چشم انداز افزایش بیشتر نرخ ها قرار گرفت. با پایان یافتن رالی 22 درصدی از پایین ترین رقم اکتبر، هم عوامل فنی و هم عوامل اساسی در کاهش قیمت طلا نقش داشتند.

تقویم اقتصادی DailyFX

اگرچه طلا و نقره دارایی های امنی هستند که اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم استفاده می شوند، کالاهای بدون بازده نسبت به افزایش نرخ بهره حساس هستند.

پس از اینکه فدرال رزرو در نشست FOMC در اوایل ماه جاری (1 فوریه) افزایش ملایم 25 واحدی نرخ بهره را اعلام کرد، قیمت طلا قبل از رسیدن به 1975.2 دلار به طور موقت افزایش یافت. از آنجایی که سرمایه گذاران افزایش نرخ بهره را به عنوان نشانه ای از اینکه فدرال رزرو می تواند به کاهش سرعت انقباضات ادامه دهد تعبیر می کنند، این اعلام بازارها را غافلگیر نکرد.

طلا (XAU/USD) تجزیه و تحلیل فنی

از آنجایی که فعالان بازار قبلاً با احتمال 99 درصد افزایش 25 واحدی نرخ بهره را قیمت گذاری کرده بودند، صعود طلا محدود بود. از آنجایی که معاملات آتی طلا از بالاترین رقم 1974.9 دلار در 4 مارس 2022 بالا رفت، مجموعه‌ای از شمع‌های دوجی در نمودار چهار ساعته ظاهر شد که نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری است.

با 24 فوریه 2022 (شروع جنگ در اوکراین) در 1976.5 دلار، سد محکم مقاومت ثابت ماند و به گاوها اجازه داد تا از 1975.2 دلار فراتر نروند.

نمودار چهار ساعته طلا (XAU/USD).

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار تهیه شده توسط Tammy Da Costa با استفاده از TradingView

از آنجایی که فروشندگان مجبور به کاهش قیمت‌ها شدند، شکست حمایت خط روند قبلی (از پایین‌ترین حد اکتبر) XAU/USD را به زیر 1930 دلار رساند. سپس، انتشار گزارش NFP ایالات متحده بود که برآوردهای بسیار بالاتری داشت. با اضافه شدن 517000 شغل به اقتصاد ایالات متحده در ژانویه، قیمت طلا پیش از تثبیت در حدود 1880 دلار به کاهش ادامه داد.

نمودار روزانه طلا

رابط کاربری گرافیکی، نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار تهیه شده توسط تامی دا کوستا با استفاده از TradingView

در نمودار هفتگی زیر، رد فتیله بالایی در بالاترین سطح ماهانه فعلی با عقب نشینی شدید و آزمایش مجدد 1873.2 دلار همراه بود. به طور همزمان، شاخص هفتگی CCI (شاخص کانال کالا) از قلمروی که بیش از حد خرید شده بود، کاهش یافت و نشان می‌داد که گاو نر تمام شده است. با حرکت کمی شمع هفتگی فعلی، محدوده محدودی بین 1873 تا 1880 دلار تشکیل شده است. درست زیر آن، فیبوناچی 23.6 درصدی حرکت 2018 – 2020 یک منطقه حمایت اضافی در 1871.6 دلار تشکیل داده است. اگر قیمت ها به زیر این سطح سقوط کنند، قیمت ها می توانند به کاهش خود ادامه دهند و به سمت هدف حمایتی بعدی 1836.6 دلار برسند.

نمودار هفتگی طلا (XAU/USD).

نمودار، نمودار میله ای، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار تهیه شده توسط تامی دا کوستا با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط Tammy Da Costa، ​​تحلیلگر DailyFX.com

با تامی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @Tams707





منبع