رشد بازار سهام به دلیل نگرانی های سیاست پولی فدرال رزرو شکست می خورد


چشم انداز بازار سهام:

  • سهام ایالات متحده از رشدهای قوی در اوایل صبح چشم پوشی کرده و در بحبوحه روند نزولی به حرکت در می آید سیاست های پولی عدم قطعیت
  • را نزدک 100 پیشرفت 1.5 درصدی را پاک می کند و با افزایش بازدهی خزانه به سمت منفی می رود.
  • این مقاله به بررسی سطوح فنی کلیدی نزدک 100 می‌پردازد تا در روزهای آینده نظارت شود

بیشترین خوانده شده: سود EUR/USD اما حرکت صعودی ممکن است به زودی از Steam تمام شود

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

پس از شروع خوب روز، سهام ایالات متحده در اواخر معاملات روز پنجشنبه پایین آمدند، و در میان عدم اطمینان در مورد چشم انداز سیاست پولی و بازدهی بالاتر خزانه داری ایالات متحده، از تمام رشدهای اولیه روز چشم پوشی کردند. در مورد اینکه آیا رالی 2023 شانس زیادی برای ادامه دارد یا خیر. در این زمینه، نزدک 100 در جلسه کمی پایین‌تر است و فقط بالاتر از سطح 12500 قرار می‌گیرد، در حالی که شاخص فناوری پیشرفت 1.5 درصدی را که در باز کردن نقدی ثبت شده است، پاک می‌کند.

رشد شدید وال استریت در سال جاری تا حدی با این فرض پیش بینی شده است که فدرال رزرو به زودی به سمت موضع کمتر جنگ طلبانه حرکت کنید، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. اگرچه پاول، رئیس هیئت مدیره، فرصت‌ها را برای عقب نشینی شدید از حدس و گمان‌ها از دست داده است، این احتمال وجود دارد که FOMC مجبور شود نرخ سیاست خود را که اکنون در 4.5٪ -4.75٪ است، به طور قطعی بالای 5.0٪ افزایش دهد تا ثبات قیمت را بازگرداند.

با توجه به اینکه بازار کار ایالات متحده با وجود کمپین سختگیرانه بانک مرکزی همچنان بر روی تمام سیلندرها شلیک می کند، سیاستگذاران ممکن است مجبور شوند برای مدت طولانی تری پای خود را روی پدال گاز نگه دارند تا از کاهش قیمت کلی اطمینان حاصل کنند. در حالی که روند کاهش تورم آغاز شده است همانطور که توسط داده‌های اخیر CPI نشان می‌دهد، بازارهای کار محدود می‌تواند دستمزدها و هزینه‌های خانوار را به سمت بالا نگه دارد و از بازگشت سریع تورم به هدف 2.0 درصد جلوگیری کند.

این احتمال وجود دارد که نرخ پایانه فدرال رزرو بالاتر از حد انتظار باشد و مدت بیشتری در آنجا بماند، یک باد مخالف آشکار برای سهام، به ویژه آنهایی است که در بخش فناوری هستند. در حالی که انعطاف‌پذیری اقتصاد ممکن است ریسک نزولی را محدود کند و فعلاً از آزمایش مجدد پایین‌ترین سطح سال گذشته جلوگیری کند. سرمایه گذاران آینده نگر هستند، نشان می دهد که آنها بیشتر نگران آینده هستند. با حفظ سیاست های پولی بیش از حد محدود کننده طولانی تر، این آینده تاریک خواهد شد.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

با تمرکز بر نزدک 100، شاخص فناوری پس از ناکامی در رفع مقاومت در 12860، یک مانع فنی واضح که توسط اصلاح 38.2 درصدی فیبوناچی در فروش 2021-2022 تعریف شده است، شروع به حرکت کرده است. اگر خرس‌ها دوباره کنترل قاطع بازار را به دست آورند و قیمت‌ها را پایین بیاورند، اولین حمایت عمده‌ای که باید به آن توجه داشت به 12,425 و به دنبال آن 12,210 ظاهر می‌شود. در نقاط ضعف بیشتر، تمرکز به میانگین متحرک ساده 200 روزه تغییر می کند.

از سوی دیگر، اگر مومنتوم خرید دوباره ظاهر شود و سهام بیشتر شارژ شود، مقاومت اولیه در 12,860 و 13,055 پس از آن مشاهده می شود.

چشم انداز فنی نزدک 100

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار Nasdaq 100 با استفاده از TradingView تهیه شد





منبع