سود EUR/USD اما حرکت صعودی ممکن است به زودی از Steam تمام شود


چشم انداز یورو:

  • یورو/دلار آمریکا پس از یک عقب نشینی کوتاه در اوایل این هفته، صعود خود را بر اساس شرایط ریسک در بازار از سر گرفت
  • در حالی که حرکت مثبت در حال است یورواز طرف دیگر، انگیزه صعودی ممکن است به زودی تمام شود
  • این مقاله کلید EUR/ را بررسی می کنددلار آمریکا سطوح فنی که باید در کوتاه مدت به آن توجه شود

بیشترین خوانده شده: چشم انداز پوند انگلیس – پوند/دلار آمریکا در حال افزایش بر ضعف دلار آمریکا است

توصیه شده توسط دیگو کولمن

نحوه معامله EUR/USD

یورو در روز پنج‌شنبه روند صعودی خود را از سر گرفت و پس از یک عقب‌نشینی جزئی در روزهای اخیر، با توجه به تمایلات ریسک‌پذیری در حدود 1.0785 معامله شد. با نگاهی بلندمدت، یورو/دلار آمریکا طی چند ماه گذشته رشد قدرتمندی داشته است و بیش از 13 درصد از اعماق یک رشد اقتصادی افزایش یافته است. بی امان بازار خرس که شاهد کاهش نرخ ارز به زیر 0.9600 در پایان سپتامبر سال گذشته بودیم. در حالی که ضعف گسترده دلار آمریکا در فضای FX به بهبود سریع یورو کمک کرده است، کاتالیزور دیگری وجود دارد که قابل ذکر است: سقوط قیمت گاز طبیعی.

پس از رسیدن به رکورد بالای 300 یورو در مگاوات ساعت در آگوست 2022، قیمت گاز اروپا به زمین بازگشت و بیش از 85 درصد از سطوح استراتوسفر در میان تقاضای کمتر به دلیل دمای بالاتر از حد نرمال زمستان سقوط کرد. این داستان، همراه با موجودی های گاز فراوان، احتمال بروز بحران انرژی در منطقه را به شدت کاهش داده است. تسلیح سازی روسیه در صادرات سوخت های فسیلی در پی حمله این کشور به اوکراین.

EUR/USD، قیمت گاز طبیعی اروپا و نمودار شاخص DXY

نمودار، نمودار خط، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

اگرچه چشم انداز منطقه یورو در مقایسه با سه ماه پیش، زمانی که اوضاع وخیم بود، بهبود یافته است، اما این بلوک به دور از بحران است: در واقع، بسیاری از تحلیلگران وال استریت همچنان معتقدند که رکود کم عمق اواخر امسال محقق خواهد شد. عملکرد ضعیف اقتصادی در ماه‌های آینده می‌تواند صعود یورو را در کوتاه‌مدت محدود کند و راه را برای بازگشت دوباره دلار آمریکا به حرکت صعودی هموار کند.

مسلماً، انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو در مواجهه با کاهش تورم موضعی کمتر تندروانه اتخاذ کند، اشتها را برای دلار کاهش داده و ارزهای پرریسک‌تر را تقویت کرده است، اما معامله‌گران ممکن است خطرات انقباض بیشتر پولی را دست کم بگیرند. تاب آوری اقتصاد آمریکا.

گزارش بازار کار ژانویه نکته قبلی را ثابت می کند. طبق دفتر آمار کار، کارفرمایان ایالات متحده در ماه گذشته 517000 کارگر اضافه کردند که بسیار بالاتر از تخمین ها و بزرگترین افزایش حقوق و دستمزد از ژوئیه 2022 است. انگیزه قوی استخدام نشان می دهد که فشار دستمزدها و مصرف ممکن است در میان مدت بالاتر از حد مطلوب باقی بماند و از این موضوع جلوگیری شود. قیمت‌های مصرف‌کننده سریع‌تر به سمت هدف 2 درصدی فدرال رزرو کاهش می‌یابد، وضعیتی که می‌تواند سیاست‌گذاران را به ادامه افزایش نرخ‌های بهره در جلسات آتی سوق دهد.

در مجموع، در حالی که حرکت صعودی در سمت یورو/دلار است، روند مثبت ممکن است در آخرین مرحله یا آخرین مرحله آن باشد، بنابراین به دلیل افزایش احتمال برگشت قیمت در آینده نه چندان دور، احتیاط لازم است. .

از نظر تحلیل تکنیکال، EUR/USD پس از کاهش پشتیبانی نزدیک به میانگین متحرک ساده 50 روزه خود در اوایل این هفته، همانطور که در نمودار روزانه زیر مشاهده می شود، پیشرفت خود را از سر گرفته است. اگر گاوها کنترل بازار را حفظ کنند و بتوانند قیمت ها را بالاتر ببرند، مقاومت در نزدیکی دسته روانی 1.0800 مشاهده می شود. با قدرت بیشتر، تمرکز به 1.0940 تغییر می کند و پس از آن به اوج فوریه فقط یک لمس به زیر 1.1035 می رسد. از طرف دیگر، اگر فروشندگان بازگشته و جرقه بازگشت نزولی را ایجاد کنند، حمایت اولیه در 1.0675/1.0700 ظاهر می شود. اگر این کف شکسته شود، ممکن است زمینه برای کاهش تا 1.0585 وجود داشته باشد.

نمودار فنی EUR/USD

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار فنی EUR/USD با استفاده از TradingView تهیه شده است





منبع