قیمت طلا با توجه به اینکه اعضای FOMC تاریک می‌شوند، PMI ایالات متحده را بررسی می‌کند، داده‌های ادعاهای بی‌کار


پیش بینی بنیادی قیمت طلا: نزولی

  • قیمت طلا هفته گذشته کاهش یافت زیرا بازدهی خزانه داری در بحبوحه فدرال انحصاری جنگ طلب افزایش یافت
  • دوره خاموشی FOMC داده های اقتصادی را در کانون توجه معامله گران نرخ قرار می دهد
  • PMI ایالات متحده و داده های هفتگی ادعای بیکاری در رادار قیمت شمش

توصیه شده توسط توماس وست واتر

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قیمت طلا در روز جمعه از کاهش افت کرد و عملکرد هفتگی خود را در هفته مثبت کرد و بخشی از زیان خود را نسبت به هفته قبل بازگرداند، اگرچه فلز زرد همچنان در مسیر ثبت هفتمین کاهش متوالی ماهانه خود قرار دارد. شکست در شکستن سطح پایین ماه گذشته در سال 2022 باعث دلگرمی است، اگرچه چشم انداز اساسی در میان افزایش نرخ ها نزولی باقی می ماند. معامله گران اوراق قرضه دلایل خوبی برای نزولی بودن دارند تا زمانی که یک محور سیاست محسوس فدرال رزرو در نظر گرفته شود. معامله گران ممکن است تصمیم بگیرند که در هفته آینده به فروش برسند.

در حالی که با رسیدن بازدهی خزانه داری به بالاترین سطح جدید، مشاهده نگه داشتن طلا بالاتر از پایین ترین سطح ماه سپتامبر خود دلگرم کننده است، اما فروش اوراق قرضه همچنان یک باد مخالف برای قیمت شمش است. با توجه به اینکه اعضای FOMC از نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره ابراز نگرانی کردند، بازده دو ساله ایالات متحده که حساس به سیاست است، از مرز 4.6 درصد بالاتر رفت. لیزا کوک، رئیس فدرال رزرو گفت که تورم به طور غیرقابل قبول و سرسختانه بالاست. بر اساس قراردادهای آتی صندوق های فدرال، معامله گران نرخ برای افزایش 75 امتیازی نرخ در نشست FOMC در 2 نوامبر 100 درصد و شانس 13 درصد برای افزایش 100 واحدی در ثانیه قیمت گذاری می کنند.

علاوه بر این، داده‌های اقتصادی ایالات متحده نشان می‌دهد که بازار کار انعطاف‌پذیر باقی می‌ماند، که نشانه‌ای دلسردکننده برای معامله‌گران طلا است. این به این دلیل است که فدرال رزرو می خواهد شاهد کاهشی در تعداد نیروی کار باشد که باید به کاهش تورم بالا و مداوم کمک کند. ادعای بیکاری اولیه ایالات متحده برای هفته منتهی به 15 اکتبر به 214 هزار نفر رسید که از 230 هزار پیش بینی اجماع بلومبرگ شکست خورد و از 226 هزار در هفته قبل کاهش یافت.

توصیه شده توسط توماس وست واتر

نحوه معامله طلا

دوره خاموشی FOMC روز شنبه پس از یک هفته Fedspeak جنگ‌طلب آغاز شد. داده های این هفته شامل شاخص های به روز شده مدیران خرید از S&P Global و داده های هفتگی ادعاهای بیکاری است. تحلیلگران انتظار دارند که PMI تولید اکتبر از 52.0 به 51.0 کاهش یابد و PMI خدمات تقریباً بدون تغییر در 49.4 باقی بماند. بخش کارخانه‌های آمریکا در بحبوحه افزایش نرخ بهره به طرز شگفت‌آوری قوی بوده است.

طبق گزارش فدرال رزرو، استفاده از تولید کارخانه به بالاترین سطح از سال 2000 رسیده است که نشان دهنده تقاضای سالم است. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که PMI تولیدی برای برآوردهای غافلگیرکننده آماده است. این احتمالاً شرط‌های افزایش نرخ را که قبلاً بالا بوده است، تقویت می‌کند. احتمالاً طلا تحت این سناریو سقوط خواهد کرد، اگرچه با توجه به فروش اخیر، نمی توان افزایش قیمت را رد کرد. اگر این اتفاق بیفتد، فروش به قدرت طلا در خارج از تغییر احساسات برای نرخ‌ها ممکن است حرکت هوشمندانه‌ای باشد.

طلا در مقابل بازده خزانه 2 ساله – نمودار روزانه

نمودار، نمودار خط، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار ایجاد شده با TradingView

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

— نوشته شده توسط توماس وست واتر، تحلیلگر

]برای DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع