یورو/دلار آمریکا با نزدیک شدن به رکود، نرخ ECB را افزایش داد


پیش بینی بنیادی یورو: خنثی

  • یورو پس از Fedspeak کمتر جنگ طلب، بهترین هفته از اواخر ماه مه را می بیند
  • EUR/USD ممکن است از تهاجمی ترین انقباضات ECB در تاریخ برخوردار باشد
  • اما داده های کلیدی اقتصادی ایالات متحده نیز برای جلب توجه آن رقابت خواهند کرد

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

یورو در هفته گذشته حدود 1.4 درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافت که بهترین دوره 5 روزه از اواخر ماه مه است. EUR/USD می تواند تشکر کند سخنرانی های کمتر جنگ طلبانه اعضای فدرال رزرو در روز جمعه. این در حالی بود که سیاست گذاران وارد دوره خاموشی شدند و نظرات جالبی را تا زمان اعلام نرخ بهره بعدی بانک مرکزی در ماه نوامبر به بازارها ارائه کردند.

اما، این برای یکی دو هفته دیگر نیست. تمرکز برای EUR/USD معطوف به بانک مرکزی اروپا است که نرخ های بهره را در روز پنجشنبه تعیین می کند. در حالی که تورم همچنان منطقه یورو را ویران می کند، بانک مرکزی اروپا به تهاجمی ترین چرخه انقباض خود در تاریخ خود ادامه می دهد. به نظر می‌رسد که سیاست‌گذاران نرخ اصلی ریفاینانس و نرخ تسهیلات سپرده را به ترتیب ۷۵ واحد به ۲ درصد و ۱.۵ درصد افزایش داده‌اند.

این تغییرات تا حد زیادی قیمت گذاری شده است. بدون غافلگیری، خود تعدیل ها احتمالاً تأثیر چندانی بر یورو نخواهد داشت. سپس همه نگاه ها به آنچه برای دسامبر در انتظار است معطوف خواهد شد. با نگاهی به قیمت‌گذاری بازار، بانک مرکزی اروپا در پایان سال 2022 نرخ‌ها را 50 واحد افزایش می‌دهد. احتمال 50 درصدی وجود دارد که 25 امتیاز دیگر نیز در کنار آن اعمال شود.

به این ترتیب، اگر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، به پیام مبارزه با تورم ادامه دهد، افزایش 75 واحدی دیگر در دسامبر می‌تواند نوید خوبی برای یورو باشد. بازارها همچنین مشتاق جزئیات بیشتر در مورد زمان شروع انقباض کمی هستند. اگرچه، بعید به نظر می رسد که تاریخ خاصی ارائه شود.

سیاست گذاران نیز علیرغم افزایش نگرانی ها از رکود اقتصادی در منطقه یورو، به سخت گیری ادامه می دهند. داده های اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم آلمان روز جمعه منتشر خواهد شد که احتمالاً کاهش قابل توجهی را نسبت به سه ماهه دوم نشان می دهد. در همین حال، داده های تورم آلمان نیز از سیم ها عبور خواهد کرد. CPI در ماه اکتبر 10.1% سالانه مشاهده می شود.

معامله گران یورو نیز باید به داده های خارج از ایالات متحده توجه کنند. انتظار می‌رود که تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه سوم در روز پنجشنبه منتشر شود. پس از آن، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، هسته PCE، در روز جمعه خواهد بود. به این ترتیب، احتمال تضعیف این داده‌ها به فدرال اسپیک (Fedspeak) که قبلاً اشاره شد، می‌تواند ارزش دلار آمریکا را به قیمت احساسات بازار افزایش دهد. این امر پیش بینی بنیادی یورو را خنثی می کند.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله EUR/USD

محرک های اساسی یورو

image1.png

منبع داده – TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا@ddubrovskyFXدر توییتر

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع