پیش بینی فنی نفت خام: شکست در کارت؟


WTI، نفت برنت، نفت – نکات قابل بحث

  • به نظر می رسد WTI سقوط پس از اوپک را متوقف کند، حمایت حدود 83 دلار است
  • مثلث متقارن در حال تولید به عنوان نفت خام به دنبال حرکت عمده بعدی است
  • پشتیبانی Trendline به گاوها یک شبکه ایمنی برای حمله به قیمت های بالاتر ارائه می دهد

توصیه شده توسط برندان فاگان

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

چشم انداز فنی WTI: خنثی

نفت خام در جلسات اخیر پس از افزایش شدید پس از اوپک به شدت تغییر کرده است. تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید در اواخر سپتامبر باعث افزایش بیش از 20 درصدی قیمت نفت شد، اما با توجه به نگرانی‌ها از رکود اقتصادی، این افزایش‌ها از بین رفته است. رئیس جمهور جو بایدن همچنین اعلام کرده است که ایالات متحده 15 میلیون بشکه اضافی از ذخایر استراتژیک نفت (SPR) برای کمک به مصرف کنندگان آمریکایی آزاد خواهد کرد. در حالی که نگرانی‌های عرضه همچنان بر سرفصل‌ها غالب خواهد بود، معامله‌گران به دنبال سرنخ‌هایی برای مسیر کوتاه‌مدت خواهند بود.

WTI نسبت به رشد اوپک که به 93.62 دلار رسیده بود، تقریباً 9 درصد کاهش یافته است. در حالی که تعداد بی‌شماری از عوامل بنیادی قیمت نفت را بالاتر بردند، WTI در نهایت پس از رسیدن به شرایط خرید شدید، مسیر خود را معکوس کرد و روند کاهشی را طی کرد. در بازه زمانی 4 ساعته، شاخص قدرت نسبی (RSI) قبل از کاهش به 84 رسید. قیمت از آن زمان به صورت یک مثلث متقارن تثبیت شده است، که ممکن است نشان دهد که یک حرکت بزرگ می تواند در کوتاه مدت در کار باشد. شیب مثبت RSI همچنین نشان می دهد که حرکت صعودی در حال افزایش است، که می تواند معامله گران را به گمانه زنی در مورد شکست صعودی سوق دهد.

نمودار 4 ساعته WTI

image1.png

نمودار ایجاد شده با TradingView

وقتی به بازه زمانی روزانه WTI برمی گردیم، شاهد تغییر روند قابل توجهی از روند نزولی چند ماهه هستیم. در حالی که در طول ماه‌های تابستان تجمع‌هایی با اندازه قابل توجه برگزار شده بود، تقریباً همه فاقد ساختار یک تغییر رژیم واقعی بودند. این رالی پس از اوپک هر دو نوسان بالاتر-بالا و بالاتر نوسان-کم را ثبت کرده است، در حالی که حمایت خط روند را در این روند حفظ کرده است. سطح 83 دلار نیز به‌عنوان حمایت پس از تداوم افزایش‌های اوپک به خوبی حفظ شده است. اگر نفت از مقاومت فیبر در سطح 88.04 دلار عبور کند، WTI ممکن است به دنبال بازگشت به نوسان اوایل اکتبر به زیر 94 دلار در هر بشکه باشد. برای تداوم صعودی، این اوج ها باید بشکنند تا سطح عظیم 100 دلار در هر بشکه را دوباره آزمایش کنند.

نمودار روزانه WTI

image2.png

نمودار ایجاد شده با TradingView

احساس WTI

نفت - موقعیت یابی مشتری نفت خام ایالات متحده

نفت- نفت خام آمریکا:داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 67.55 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 2.08 به 1 است.تعداد معامله گران نت لانگ نسبت به دیروز 3.11 درصد و نسبت به هفته گذشته 8.05 درصد کاهش داشته است، در حالی که تعداد معامله گران خالص فروش نسبت به روز گذشته 2.60 درصد و نسبت به هفته گذشته 1.35 درصد افزایش داشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران دارای سود خالص هستند نشان می‌دهدروغن– قیمت نفت خام آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که علیرغم این واقعیت که معامله گران به مدت خالص باقی می مانند، روند فعلی قیمت نفت – نفت آمریکا ممکن است به زودی افزایش یابد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

منابع برای معامله گران فارکس

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. نشانگر ردیابی احساسات معامله‌گران، پیش‌بینی‌های سه ماهه معاملات، وبینارهای تحلیلی و آموزشی که روزانه برگزار می‌شود، راهنمای معاملاتی برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و یکی به‌ویژه برای کسانی که تازه وارد فارکس شده‌اند.

— نوشته برندان فاگان

برای تماس با برندان، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @BrendanFaganFX در توییتر





منبع