قدرت دلار آمریکا بر EUR/USD، PMI منطقه یورو نزدیک است


قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل EUR/USD

  • مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده با نزدیک شدن به روز مهلت پیش پرداخت ادامه دارد.
  • چشم انداز فنی دلار آمریکا با وجود فروش روز جمعه مثبت است.

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

بلوز سقف بدهی، قسمت 79. اگر ایالات متحده نکول کند چه اتفاقی می افتد؟

مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده فردا ادامه می یابد و جو بایدن، رئیس جمهور، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان را با جانت یلن، وزیر خزانه داری ملاقات کرد و هشدار داد که دولت ایالات متحده ممکن است به زودی پول خود را تمام کند و در گوش آنها زنگ بزند. خانم یلن می‌گوید به اصطلاح «تاریخ X»، زمانی که دولت ایالات متحده نمی‌تواند صورت‌حساب‌های خود را به‌طور کامل و/یا به‌موقع پرداخت کند، اول ژوئن است، اگرچه سازمان سیاست دو حزبی که از نزدیک دنبال می‌شود، اوایل ژوئن را انعطاف‌پذیرتر می‌بیند. تا اوایل آگوست بسته به جریان نقدی ورودی.

image1.png

دلار آمریکا به دلیل ترس از نکول بدهی با سرمایه گذاران در اسناد خزانه داری فوق کوتاه یک ماهه که خواستار بازدهی بالاتر در تاریخ X هستند، تقویت شده است. بازدهی اسکناس یک ماهه سه‌شنبه گذشته به بالاترین حد چند دهه گذشته یعنی 5.90 درصد رسید و در حال حاضر همچنان در 5.54 درصد بالا معامله می‌شود.

بازده صورت حساب یک ماهه ایالات متحده – نمودار ماهانه

image2.png

در حالی که بازار بر مذاکرات بدهی ایالات متحده متمرکز شده است، با انتشار آخرین گزارش های PMI، احتمالاً یورو در روز سه شنبه بی ثبات تر خواهد بود. طبق گفته بانک تجاری هامبورگ (HCOB) حامی داده های جدید، این PMI های فلش «بر اساس ارزیابی 75 تا 85 درصد از پاسخ های نظرسنجی هستند و یک ارزیابی اولیه و به موقع از روند اقتصادی ارائه می دهند».

برای همه رویدادهای متحرک بازار و انتشار داده های اقتصادی، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX

پس از چاپ بالاترین قیمت یک ساله 1.1095 در اواخر آوریل، EUR/USD این سطح را چند بار در ماه می آزمایش کرده و رد کرده است. از آغاز ماه مه، این جفت ارز به طور پیوسته پایین تر حرکت کرده است و در پایان هفته گذشته با تقویت مجدد دلار آمریکا به زیر 1.0800 رسید. این حرکت به سمت پایین باعث شده است که EUR/USD به زیر میانگین متحرک 20 و 50 روزه نزول کند، که یک تنظیم منفی است، در حالی که این جفت ارز مجموعه ای تقریباً ناگسستنی از اوج ها و کف های پایین تر را در این ماه ایجاد کرده است.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD – 22 مه 2023

image3.png

نمودار از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 6% 14% 9%
هفتگی -7٪ 5% -2٪

تجارت خرده فروشی احتمال صعودی را برای EUR/USD نشان می دهد

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 56.21 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.28 به 1 است. معامله گران نت شورت 6.30 درصد بیشتر از دیروز و 6.69 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به کاهش خود ادامه دهند. با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که جریان روند قیمت یورو/دلار آمریکا ممکن است به زودی معکوس شود، علیرغم این واقعیت که معامله گران به مدت خالص باقی می مانند.

نظر شما در مورد یورو – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع