بازارها با احتیاط به نظر می‌رسند به عنوان MA 50 روزه و سطح پشتیبانی 1.2400 ثابت نگه دارند.


GBP/USD قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشتر بخوانید: پیش بینی نزدک 100، داوجونز، اس اند پی 500: شاخص های ایالات متحده با موانع فنی کلیدی روبه رو هستند

GBP/USD پیشینه اساسی

GBPUSD هفته گذشته با ادامه روند صعودی در نشست آسیایی، حمایت خود را به پایان رساند. با این حال، بازار آزاد اروپا شاهد بازگشت فشار فروش به کابل بوده است که آزمایش مجدد سطح 1.2400 را قبل از حرکت به سمت بالاتر تسهیل می کند و در زمان نوشتن در 1.2450 معامله می شود.

نمودار قدرت ارز: قوی ترین – CHFضعیف ترین – AUD

image1.png

منبع: FinancialJuice

کابل در موقعیت حساسی قرار دارد زیرا هفته جدید را با نکات فنی و اصولی در تضاد با یکدیگر آغاز می کنیم. اظهارات روز جمعه پاول، رئیس فدرال رزرو، منجر به قیمت گذاری مجدد احتمالات نرخ بهره فدرال رزرو برای ماه ژوئن و بعد از آن شد. در حرکت اولیه، احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره در ژوئن از حدود 40 درصد به 22 درصد کاهش یافت. این حرکت باید نوید خوبی برای حرکت رو به جلو GBPUSD باشد، زیرا به سمت انتشار داده های تورم بریتانیا در صبح چهارشنبه پیش می رویم.

چاپ تورم انگلیس احتمالاً نشانه روشن تری در مورد مسیری که بانک انگلستان (BoE) در نشست آتی خود و فراتر از آن طی می کند، به ما می دهد. شایعاتی در مورد کاهش شدید تورم به دلیل قیمت انرژی وجود دارد، با این حال حتی چنین سقوطی همچنان بانک مرکزی را با نرخ تورم بسیار ناراحت کننده ای مواجه می کند. من معتقدم برخی فشارهای تورمی ممکن است در حال حاضر با حداقل 1 افزایش بیشتر مورد نیاز بانک مرکزی در اقتصاد تثبیت شده باشد.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله GBP/USD

روز پیش رو از نظر خطر رویداد نسبتاً آرام است و بلندگوهای فدرال رزرو برجسته هستند. یک لفاظی کذب از سوی سیاستگذاران فدرال رزرو می‌تواند شاهد قدردانی بیشتر در کابل باشد، در حالی که لحن جنگ‌طلبانه‌تر می‌تواند مقداری مهمات را به دلار عرضه کند و GBPUSD را به پایین‌تر از دستگیره 1.2400 برساند.

گروهی از کلمات در پس‌زمینه سفید توضیحات به‌طور خودکار با اطمینان کم تولید می‌شوند

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده می تواند عامل دیگری باشد که باید در این هفته مراقب آن بود زیرا بحث ها در حال افزایش است. روز جمعه اخبار منفی به همراه داشت، زیرا ظاهراً مذاکره‌کنندگان جمهوری‌خواه به دلیل ادعاهای غیرمنطقی کاخ سفید کناره‌گیری کردند. هرچه زمان بیشتری برای رسیدن به یک قطعنامه طول بکشد، حمایت بیشتری برای دلار آمریکا خواهیم دید، بنابراین GBPUSD زیر سطح روانی 1.2500 باقی می ماند.

چشم انداز فنی و افکار نهایی

در بازه زمانی روزانه GBPUSD تهدید به قطع کانال صعودی در روز پنجشنبه هفته گذشته کرد، قبل از اینکه بهبودی فوری شاهد بسته شدن شمع روزانه جمعه در داخل کانال بود. شکست کاذب شاید؟ بسیار شبیه شکست کاذب با حمایت قابل توجهی است که در اطراف سطح 1.2400 قرار دارد. بسته شدن روزانه شمع امروزی می تواند جالب باشد با بسته شدن زیر MA 50 روزه که احتمالاً بازآزمایی مجدد MA 100 روزه را در اطراف علامت 1.2275 باز می کند.

با نگاهی به پتانسیل روزانه GBPUSD و می‌توانم یک آزمایش مجدد از دسته 1.2500 را ببینم که از 1.2400 جهش کرده‌ایم و در بازه‌های زمانی کوچک‌تر بالا و پایین‌تر را چاپ می‌کنیم (نمودار 15 دقیقه). اگر چنین حرکتی ادامه پیدا کند و به سطح 1.2500 برسد، ممکن است فشار فروش قابل توجهی با فرا رسیدن بازار آزاد آمریکا پیدا کنیم. این امر ناشی از مذاکرات مداوم سقف بدهی است که در حال حاضر خطر نزولی برای GBPUSD دارد و می تواند مانع از شکست پایدار بالای 1.2500 شود.

سطوح کلیدی روزانه که باید مراقب آنها بود

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

  • 1.2400 (MA 50 روزه)
  • 1.2342
  • 1.2275 (MA 100 روزه)

پوند/دلار آمریکا نمودار روزانه – 22 مه 2023

image3.png

منبع: TradingView

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

احساسات بازار

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع