شما چه نوع معامله گر فارکس هستید؟


بازبینی شده توسط نیک کاولی، 7 ژوئیه 2022

انواع مختلفی از معامله گران فارکس وجود دارد و هر کدام رویکرد متفاوتی را می طلبد. این که آیا شما سرعت سریع معاملات روزانه را انتخاب می کنیدیا مارا طولانیدر معاملات موقعیت، انتخاب سبک مناسب برای شما شانس موفقیت شما را به حداکثر می رساند. برای آشنایی بیشتر با انواع معامله گران فارکس فعال در بزرگترین بازار جهان، ادامه مطلب را بخوانید.

شش نوع مختلف معامله گر فارکس

معامله‌گران فارکس تمایل دارند در یکی از شش نوع معاملات زیر قرار بگیرند: اسکالپر، معامله‌گر روز، معامله‌گر نوسانی، معامله‌گر موقعیت، معامله‌گر الگوریتمی، و معامله‌گر رویداد محور. ما را بگیر آزمون DNA FX برای اینکه بفهمید کدام نوع برای شما مناسب تر است! همچنین، در مورد انواع جداگانه زیر بخوانید و ویژگی های شخصیتی را که برای هر کدام بهینه است، کشف کنید.

1. اسکالپر

اسکالپرها معامله‌گران کوتاه‌مدتی هستند که روی حفظ موقعیت‌ها برای بازه‌های زمانی کوچک از چند ثانیه تا چند دقیقه تمرکز می‌کنند. استراتژی های اسکالپ فارکس شامل معاملات مکرر در طول روز، با هدف دستیابی به سودهای کوچک در شلوغ ترین (نقدترین) زمان ها باشد.

اسکالپرها در مسیر سریع زندگی می کنند. در مواجهه مستمر با پردازش اطلاعات جدید و واکنش به تغییرات سریع بازار، در حالت ایده آل، مراقب، غریزی و تیز هوش خواهید بود – اما تحت فشار استواری.

2. معامله گر روز

معامله گران روز همچنین معاملات مکرر را در یک بازه زمانی درون روز انجام دهید. در حالی که روند روتین آنها به سرعت یک اسکالپر نخواهد بود، معامله گران روز به طور مشابه قبل از پایان روز معاملاتی، تمام پوزیشن ها را می بندند تا یک شبه نگه ندارند. این بدان معنی است که معاملات تحت تأثیر اخبار منفی قرار نمی گیرند که ممکن است قبل از باز شدن یا پس از بسته شدن بازار به قیمت ها ضربه بزنند.

برای موفقیت به عنوان یک معامله گر روزانه، باید آماده سازگاری با تغییرات سریع قیمت باشید، و همچنین از تکنیک های مهم برای این سبک معاملات، مانند محو کردن شکاف، آگاه باشید.

نمودار زیر نمونه‌ای از نمودار پنج دقیقه‌ای است که توسط اسکالپرها و معامله‌گران روزانه استفاده می‌شود و نقاط ورودی و خروجی معاملات روزانه را نشان می‌دهد. این نکات بر اساس شاخص قدرت نسبی سیگنال‌های (RSI)، با نواحی بیش از حد فروش و خرید بیش از حد روی نمودار دایره شده‌اند.

نمودار EUR/USD با نقاط ورود و خروج معاملات فارکس

3. Swing Trader

معامله گران نوسانی معاملات را بیش از یک روز و شاید تا چند هفته ادامه می دهند. در این بازه زمانی کوتاه، معامله‌گران نوسانی معمولاً از این کار حمایت می‌کنند تحلیل تکنیکال بر مبانی، اگرچه آنها همچنان باید با رویدادهای خبری که می تواند باعث نوسانات شود هماهنگ باشند.

این نوع معامله‌گر نسبت به اسکالپرها و تریدرهای روزانه دیوانه‌تر است، بنابراین هوشیاری شدید کمتر مورد نیاز است، اما هنوز هم وقتی نوبت به تجزیه و تحلیل نمودار می‌رسد، به یک چشم قوی برای جزئیات نیاز دارید. بیشتر بدانید نحوه شناسایی و تجارت نوسانات بازار.

4. موقعیت معامله گر

معامله گران موقعیت، معاملات را برای مدت زمان طولانی تری، از چند هفته تا سال، نگه می دارند. به عنوان طولانی‌ترین دوره نگهداری در بین سبک‌های معاملاتی، معامله‌گران موقعیت کمتر به نوسانات قیمت کوتاه‌مدت یک دارایی علاقه‌مند هستند و طبیعتاً بیشتر نگران عملکرد در بازه‌های زمانی پایدارتر هستند.

به عنوان یک معامله گر موقعیت فارکس، شما نیاز به صبر دارید زیرا پول شما اغلب برای مدت طولانی قفل می شود. به خصوص در معاملات بلندمدت، آگاهی کامل از عوامل اساسی مفید است، بنابراین مهارت های تحلیلی پیشرفته به خوبی به شما کمک خواهد کرد.

در زیر نمونه‌ای از نمودار روزانه است که معمولاً توسط یک معامله‌گر موقعیت استفاده می‌شود، که یک موقعیت طولانی و یک خروجی را حدود یک ماه بعد نشان می‌دهد، دوباره بر اساس سیگنال‌های RSI دایره‌شده در نمودار. در حالی که بازه زمانی روزانه است، معامله گران موقعیت نیز اغلب برای انتخاب روندها به بازه های زمانی کوتاه تری کاهش می یابند.

سبک معاملاتی موقعیت نمودار FTSE 100

5. معامله گر الگوریتمی

معامله گران الگوریتمی به برنامه های کامپیوتری تکیه می کنند تا معاملات را برای آنها با بهترین قیمت ممکن انجام دهند. معامله گران می توانند از دستورالعمل های تعریف شده استفاده کنند، یا الگوریتم های معاملاتی با فرکانس بالابرای کدنویسی خود برنامه ها یا خرید محصولات موجود.

این نوع معاملات برای افرادی مناسب است که با استفاده از فناوری راحت هستند و می خواهند آن را در حرفه خود در بازار فارکس به کار ببرند. با توجه به ماهیت برنامه ها، معامله گران الگوریتمی نیز چشم دقیقی به نمودارهای فنی خواهند داشت.

6. معامله گر رویداد محور

معامله گران رویداد محور به دنبال تحلیل بنیادی نسبت به تکنیکال نمودارهایی برای اطلاع از تصمیمات خود آنها به دنبال سود بردن از جهش های ناشی از رویدادهای سیاسی یا اقتصادی هستند، مانند حقوق و دستمزد غیر کشاورزی داده ها، تولید ناخالص ملی، آمار اشتغال و انتخابات.

این نوع معاملات برای افرادی مناسب است که دوست دارند اخبار جهان را دنبال کنند و درک کنند که رویدادها چگونه می توانند بر بازارها تأثیر بگذارند. کنجکاو، کنجکاو و آینده نگر، در پردازش اطلاعات جدید و پیش بینی چگونگی وقوع رویدادهای جهانی و محلی مهارت خواهید داشت.

نمودار زیر نشان می دهد که چگونه حقوق و دستمزد غیرکشاورزی می تواند فرصتی را فراهم کند برای یک معامله گر رویداد محور، با استفاده از استراتژی رایج ورود طولانی زمانی که قیمت از خط روند یک عقب نشینی می شکند.

سبک معاملاتی رویداد نمودار USD/JPY

انواع مختلف معامله گر فارکس خلاصه شده است

نوع معامله گر فارکس

زمان در تجارت

ویژگی های شخصیتی

Scalper & Day Trader

1 دقیقه – 1 روز

دیده بان، غریزی، تیز هوش

Swing Trader

2-6 روز

آرام، انتخابی، متمرکز

معامله گر موقعیت

هفته ها-ماه ها

صبور، سیستماتیک، استراتژیک

معامله گر الگوریتمی

تمام بازه های زمانی

دانش فنی، فنی، ریاضی

معامله گر رویداد محور

تمام بازه های زمانی

کنجکاو، تحلیل گر، آینده نگر

آیا می توانید سبک معاملات فارکس خود را تغییر دهید؟

هیچ سبک معاملاتی فارکس نیازی به ثابت بودن ندارد و هر امکانی وجود دارد که سبک شما تغییر کند. ممکن است در کوتاه مدت دچار اسکالپر شوید اقدام قیمتو به دنبال وقت آزاد موجود در معاملات موقعیت. یا، می‌توانید یک معامله‌گر نوسان فنی باشید که می‌خواهد درباره اصول رویکرد مبتنی بر رویداد اطلاعات بیشتری کسب کند.

سبک یا اهداف شما هرچه که باشد، همیشه راهی برای رشد و توسعه وجود دارد و مهارت خود را در بازار به روش‌های جدید آزمایش می‌کنید.

خواندن بیشتر برای رمزگشایی نوع معامله گر خود

برای اطلاعات بیشتر در مورد شناسایی ایده آل خود سبک معاملاتیو همچنین نحوه مدیریت فراز و نشیب معاملات فارکس، به موارد زیر توجه کنید:





منبع