پیش بینی AUD/JPY – افزایش نابرابری سیاست پولی: فرصت های تجاری برتر


AUD/JPY در اوایل ژوئن در 96.88 به بالاترین حد 7 سال گذشته رسید و سپس به پایین تر از 92.00 بازگشت و سپس به محدوده بازگشت. ضعف گسترده ین در سراسر جهان مشاهده شده است و USD/JPY اخیرا به اوج خود در 24 سال گذشته رسیده است.

سیاست پولی وزارت دارایی ژاپن (MoF) و در نتیجه بانک ژاپن (BoJ) در جهت مخالف سایر بانک های مرکزی جهانی به استثنای بانک خلق چین است. BoJ اخیرا متعهد شده است که برنامه کنترل منحنی بازده (YCC) خود را گسترش دهد و نزدیک به نگه داشتن 50٪ از کل اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGBs) در حال انتشار است.

از سوی دیگر، RBA اخیراً به یک مسیر سختگیرانه تر از آنچه قبلاً توسط بازار پیش بینی شده بود، برای سیاست پولی متعهد شده است. بیش از حد اجماع برای جلسات ماه مه و ژوئن افزایش یافت و نمی توان گفت که این اتفاق دوباره رخ نخواهد داد.

CPI سه ماهه دوم استرالیا در 27 جولای منتشر خواهد شد. این سه ماهه اول بود که به 5.1 درصد نسبت به سال قبل رسید که باعث شد RBA نرخ ها را افزایش دهد. CPI سه ماهه اول 2.1 درصد در سه ماهه بود. CPI سه ماهه دوم سال 2021 0.8٪ بود و این بار این مقدار سالانه را کاهش می دهد.

با مشاهده بازارهای انرژی و کشاورزی در سه ماهه دوم، چاپی بزرگتر از 0.8 درصد در حال شکل گیری است. افزایش قیمت‌های آتی این کالاها در پایان ماه مارس، زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد، رخ داد.

اثر جریان به اقتصاد واقعی تنها پس از یک ماه یا بیشتر پس از آن افزایش چشمگیر قیمت ها احساس شد. مطمئناً، هر کسی که در استرالیا زندگی می‌کند در سه ماهه دوم در سوپرمارکت و بنزین شوکه می‌شد.

این دوره زمانی است که اداره آمار استرالیا (ABS) تغییرات قیمت مصرف کننده را اندازه گیری می کند. بازار ممکن است کاملاً از این احتمال که چاپ CPI جولای می تواند بسیار بزرگتر از آنچه RBA می خواهد باشد، آگاه نباشد.

فیلیپ لو، فرماندار RBA، به صراحت اعلام کرده است که بانک آماده است در صورت لزوم، قاطعانه عمل کند. یک پیاده روی پرجمعیت در ماه آگوست، در بالای افزایش در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه را نباید رد کرد.

پس‌زمینه بنیادی استرالیا با نرخ پایین بیکاری، رشد قوی، تجارت بین‌المللی مثبت و بدهی در سطوح نسبتاً رام، عمومی و خصوصی، همچنان قوی است. بازار در حال حاضر روی آن متمرکز نیست، به نظر می رسد سیاست پولی در صندلی راننده است. موضع تجاوزکارانه فدرال رزرو شاهد افزایش دلار آمریکا و AUD/USD در غوغا شده است.

AUD/JPY از سوی دیگر، ممکن است بادهای دنباله‌دار مطلوبی در شرف افزایش داشته باشد.

نزدیک به 93.25 خرید کنید، در 91.25 توقف ضرر کنید و در 9 سود بگیرید6.45. علاوه بر این، اگر ژاپن سیاست پولی خود را تغییر دهد یا فعالانه در بازار ارز مداخله کندتی، از تجارت خارج شوید. تحولات چین نیز باید از نظر پیامدهای کلان رصد شود و همچنین می تواند باعث خروج از تجارت شود.

نمودار AUD/JPY

پیش بینی AUD/JPY - افزایش نابرابری سیاست پولی: فرصت های تجاری برتر

منبع: TradingView





منبع