پس از استعفای بوریس جانسون، شکست EUR/GBP تایید شد


اخبار و تحلیل EUR/GBP

  • بوریس جانسون پس از چند بار استعفای بلندپایه در دولتش استعفا داد
  • تحولات فنی کلیدی EUR/GBP – تفکیک کانال
  • دقایق ECB و NFP ایالات متحده به عنوان ریسک های اصلی رویداد در این هفته برجسته هستند

استعفای بوریس جانسون پس از استعفا

اوایل امروز خبری منتشر شد که نخست وزیر بریتانیا در آستانه استعفا است پس از آن که اعلام شد او امروز در رسانه ها سخنرانی خواهد کرد. این پس از آن صورت می گیرد که تعدادی از وزرای برجسته طی چند روز گذشته در اعتراض به ادامه رهبری جانسون در حزب حاکم محافظه کار استعفا دادند. جانسون پس از تحریم شدن به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین قرنطینه تحت فشار شدید قرار گرفته است.

خبر استعفای احتمالی به EUR/GBP کمک کرد تا حرکت نزولی خود را پس از شکستن زیر کانال صعودی، که شامل حرکت قیمت برای دو ماه بود، ادامه دهد. علاوه بر این، خود یورو در میان نگرانی‌های اقتصادی، پتانسیل افزایش اسپرد اوراق قرضه پیرامونی با افزایش نرخ‌ها توسط بانک مرکزی اروپا، وضعیت چندان خوبی ندارد. و احتمال بروز عوارض در بازگرداندن جریان گاز روسیه به آلمان از طریق نورد استریم 1 که قرار است از دوشنبه آینده تا 21 سپتامبر تحت تعمیر و نگهداری معمول قرار گیرد.

تحولات فنی کلیدی EUR/GBP

شکست کانال صعودی این سؤال را ایجاد می کند که آیا قیمت ها به کاهش ادامه می دهند و در نتیجه روند معکوس می شود. آنچه این موضوع را پیچیده می کند، این واقعیت است که یورو و پوند هر دو در ماه های اخیر با بدتر شدن شرایط بنیادی (افزایش قبوض انرژی، قیمت های عمومی بالاتر و رشد پیش بینی شده کمتر) عملکرد ضعیفی داشته اند.

در نمودار روزانه سطح 0.8500 ممکن است به عنوان عمل کند پشتیبانی، کاهش اخیر را در کوتاه مدت متوقف می کند. سطح بعدی حمایت در 0.8450 و سپس 0.8410 ظاهر می شود. یک جهش از 0.8500 ممکن است شاهد عقب نشینی به سمت کران پایین کانال (خط آبی) یا 0.8595 باشد، که در فاصله بسیار زیادی دورتر به نظر می رسد.

نمودار روزانه EUR/GBP

پس از استعفای بوریس جانسون، شکست EUR/GBP تایید شد

منبع: TradingView، آماده شده توسط ریچارد اسنو

نمودار 4 ساعته جدیدتر زوم می کند اقدام قیمت از آنجایی که قیمت ها از خط میانی عبور کردند و روند کاهشی را طی کردند. ممکن است پس از حرکت قوی حول 0.8500 و خط وسط قبل از حرکت جهت دار بعدی، مقداری تثبیت را مشاهده کنیم.

نمودار 4 ساعته EUR/GBP

پس از استعفای بوریس جانسون، شکست EUR/GBP تایید شد

منبع: TradingView، آماده شده توسط ریچارد اسنو

رویدادهای ریسک اصلی برای 7 روز آینده

رویدادهای مهم ریسک شامل صورتجلسه ECB از نشست ژوئن است، اولین باری که کریستین لاگارد به ابزار ضد تکه تکه شدن کمتر شناخته شده اشاره کرد. پس از آن، رئیس بانک مرکزی اروپا قرار است فردا با داده‌های مربوط به احساسات اقتصادی ZEW که قرار است روز سه‌شنبه منتشر می‌شود، صحبت کند و پس از آن بریتانیا تولید ناخالص ملی برای ماه می در روز چهارشنبه ایالات متحده آمریکا حقوق و دستمزد غیر کشاورزی داده ها سزاوار ذکر افتخاری برای فردا هستند، زیرا تمایل به افزایش نوسان در جفت های اصلی دارند.

پس از استعفای بوریس جانسون، شکست EUR/GBP تایید شد

داده های اقتصادی زنده را از طریق DaliyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع