سوگیری صعودی دست نخورده به‌عنوان CPI داغ در مسیر Hawkish تغذیه می‌شود


چشم انداز دلار آمریکا: صعودی

  • دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه گیری می شود، یک هفته مثبت دیگر را ثبت کرد که توسط نرخ های بالاتر وزارت خزانه داری حمایت می شود.
  • بازده اوراق قرضه با توجه به تورم داغتر از حد انتظار داده های CPI ایالات متحده افزایش یافت
  • فشارهای تورمی سرسختانه فدرال رزرو را در مسیر افزایش بیشتر نرخ بهره و حمایت از دلار نگه می دارد.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: تورم ایالات متحده در 8.2٪، دلار و S&P 500 در مسیرهای واگرا در CPI داغ

دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه‌گیری شد، در هفته گذشته با حدود 0.45 درصد افزایش به 113.25 در آستانه آخر هفته رسید، که تحت تاثیر افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا به دنبال داده‌های تورم داغ‌تر از حد انتظار آمریکا بود. در حالی که در ماه سپتامبر به طور متوسط ​​CPI سالانه کاهش یافت، شاخص اصلی به بالاترین سطح خود از سال 1982 رسید و از 6.3 درصد در آگوست به 6.6 درصد رسید، که نشانه آن است که فشارهای قیمتی سرسختانه در اقتصاد بالا باقی می‌ماند.

با انحراف ریسک‌های تورم به سمت بالا، فدرال رزرو به احتمال زیاد به افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده ادامه خواهد داد، حتی اگر چرخه انقباض تهاجمی موجب رکودی دردناک شود. در واقع، سیاست گذاران اکنون کمتر نگران مشخصات رشد سریع وخیم هستند و به نظر می رسد که بخش ثبات قیمت را در اولویت وظایف خود قرار داده اند.

در شرایط فعلی، تعجب آور نخواهد بود اگر انتظارات برای نرخ پایانه FOMC کمی بالاتر از آنچه در بازار آتی مشاهده می شود افزایش یابد و معامله گران شروع به کاهش یک سیاست محدودکننده برای مدت طولانی تر پولی کنند و “نظریه محوری” را رد کنند. در حال حاضر این سناریو باید به نفع دلار آمریکا باشد زیرا بازده اوراق قرضه را به سمت بالا نگه می‌دارد و در عین حال «حق بیمه حمل» ارز را نسبت به همتایان جهانی خود تقویت می‌کند.

نرخ های ضمنی Fed Futures 2023

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView

از نظر تحلیل تکنیکال، شاخص DXY پس از پیشرفت روز جمعه، اندکی زیر مقاومت اصلی نزدیک به 113.85 قرار دارد. اگر گاوها موفق شوند در جلسات آتی قیمت‌ها را به بالاتر از این مانع برسانند، می‌توانیم شاهد حرکت به سمت بالاترین قیمت چند دهه اخیر در 114.77 و به دنبال آن 116.40 باشیم که حد بالایی یک گوه صعودی کوتاه‌مدت است. از طرف دیگر، اگر فروشندگان بازگشته و جرقه برگشت نزولی از سطوح فعلی را ایجاد کنند، حمایت اولیه در 111.00/110.90 ظاهر می شود. در نقاط ضعف بیشتر، تمرکز به 109.80 تغییر می کند.

نمودار فنی دلار آمریکا (DXY).

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار DXY با استفاده از TradingView تهیه شد

توصیه شده توسط دیگو کولمن

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ دانلود راهنمای مبتدیان برای معامله گران FX
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ در مسابقه DailyFX شرکت کنید و بدانید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور معاملاتی قدرتمند از اینجا دریافت کنید.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





منبع