یکی دیگر از چاپ های خشمگین تورم، مسیر XAU/USD را کاهش می دهد


پیش بینی بنیادی طلا – نزولی

  • قیمت طلا هفته گذشته با افزایش غافلگیرکننده تورم آمریکا 3 درصد کاهش یافت
  • فدرال رزرو احتمالا باید مبارزه خود را با قیمت ها افزایش دهد
  • XAU/USD اساساً به سمت نزولی گرایش پیدا می کند، زیرا CPI در حال افزایش است

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قیمت طلا در هفته گذشته حدود 3 درصد کاهش پیدا کرد زیرا فلز زرد در برابر پس‌زمینه بنیادی بسیار آشنا که از ابتدای سال جاری بر آن تاثیر گذاشته بود تسلیم شد. بازدهی خزانه داری 2 ساله به 4.5 درصد رسید که اولین بار از آگوست 2007 بود. دلار آمریکا نیز در 5 جلسه معاملاتی گذشته بالاتر بود.

زمانی که هم بازدهی خزانه داری و هم دلار آمریکا در یک جهت حرکت می کنند، این می تواند تاثیر عمیقی بر قیمت های ضد فیات طلا داشته باشد. XAU/USD هیچ بازدهی ذاتی برای نگهداری دارایی خارج از قیمت مورد انتظار آینده ندارد. اوراق قرضه سود شما را به دست می آورد، سهام خاصی سود سهام ارائه می کنند و حتی ارزهای مبادله می توانند بسته به ترکیب نرخ های بهره، جریان پرداخت را به همراه داشته باشند، که به عنوان تجارت حمل و نقل نیز شناخته می شود.

بنابراین، زمانی که نرخ بهره افزایش می‌یابد، برای فلز زرد نوید بدی دارد و بالعکس. با توجه به اینکه فلز زرد تا حد زیادی در سرتاسر جهان به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود، ضعف مرکب طلا یک دلار آمریکا قوی تر است. بنابراین، بسیاری از معامله گران ممکن است غافلگیر شوند اگر به دنبال یک پوشش تورمی بودند. علیرغم بالاترین تورم در سراسر جهان در دهه های اخیر، طلا 20 درصد از بالاترین رکورد تاریخ کاهش یافته است.

با صحبت از تورم، گزارش شاخص شاخص شاخص شاخص شاخص شاخص مصرف کننده در ایالات متحده در هفته گذشته پیامدهای مهمی را به همراه دارد. در ماه سپتامبر، هم نرخ سرفصل و هم نرخ اصلی شگفت‌انگیزتر شدند. این برای فدرال رزرو خوب نیست، زیرا احتمالاً باید بازی خود را افزایش دهد تا تورم را به هدف کاهش دهد. از آغاز ماه اکتبر، بازارها شانس کاهش 50 امتیازی را در سال 2023 افزایش داده اند.

با در نظر گرفتن این موضوع، طبق اصل اساسی، احتمالا هفته سختی برای طلا در پیش است. سند اقتصادی ایالات متحده به ویژه در خارج از فصل درآمد از بین می رود. اما، ما داده های تورم را از کشورهایی مانند بریتانیا و کانادا دریافت خواهیم کرد. داده های CPI منطقه یورو نیز در دسترس است. خوانش های قوی همچنان بر تلاش جهانی برای انقباض، تضعیف طلا تاکید می کند.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله طلا

محرک های اساسی طلا

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا@ddubrovskyFXدر توییتر





منبع