سقوط پوند در آستانه جلسات BoE، Fed و SNB


پوند استرلینگ (GBP/CHF)، اخبار و تحلیل BoE

  • آیا یک SNB “خنثی” می تواند مهلت بسیار مورد نیاز استرلینگ را فراهم کند؟
  • GBP/CHF قبل از جلسات BoE و SNB سقوط کرد، GBP/USD تا آخر هفته ارائه شد
  • خرده فروشی و احساسات سازمانی بیشتر متفاوت است

آیا یک SNB “خنثی” می تواند استرلینگ را با مهلت ارائه کند؟

به نظر می رسد آخرین اظهارنظرهای بانک ملی سوئیس (SNB) در آستانه نشست تعیین نرخ روز پنجشنبه متعادل باشد. آندریا ماکلر، عضو هیئت مدیره SNB در اوایل این ماه اظهار داشت که انتظارات تورمی ثابت است و بر هدف مهار تورم در عین اجتناب از رکود تاکید کرد. این در تضاد با معضل بانک مرکزی اروپا است که در آن داده های اخیر نشان می دهد که از طریق انتظارات تورمی در سال 2024 که بالای 2 درصد بود، کاهش یافته است.

در 8 سپتامبر، نکته اصلی از اظهارات توماس جردن، رئیس SNB این بود که هیئت منصفه هنوز در مورد تصمیم گیری نرخ 22 سپتامبر در جریان است. او مجدداً بر نگرانی‌های قیمت انرژی و تأثیر آن بر ثبات قیمت تأکید کرد و در عین حال قدرت پول محلی را که به جلوگیری از واردات تورم کمک کرده است، تحسین کرد.

SNB از این مزیت برخوردار خواهد بود که پس از تصمیم بانک مرکزی اروپا (ECB) برای نرخ بهره عمل می کند، اما استقلال خود را در تصمیم گیری حفظ می کند. با توجه به اینکه تورم سوئیس در مقایسه با همتایان غربی آن نسبتاً پایین است، SNB ممکن است در مورد افزایش محتاطانه تری تصمیم بگیرد.

تورم CPI سوئیس (سالانه)

image1.png

منبع: Refinitiv

علیرغم اینکه فرانک همچنان در قلمرو منفی قرار دارد، تا حد زیادی افزایش یافته است که می تواند نقش کوچکی در تصمیم گیری هیئت مدیره داشته باشد و به طور بالقوه به نفع موضع گیری نسبی تر در مقایسه با انتظارات بازار باشد.

ملاحظات فنی GBP/CHF

پوند فرانک تصویر کاملی است که مفهوم “تحلیل ضعیف ضعیف” را آشکار می کند. پوند در برابر نزولی آسیب پذیر است در حالی که فرانک از زمان شکست در اواسط سال (مستطیل آبی) تقویت شده است.

این جفت به حدی سقوط کرده است که حتی از پایین ترین حد در زمان حذف میخ یورو توسط SNB نیز فراتر رفته است. تعیین سطح حمایت دشوار است زیرا ما در آب‌های ناشناخته باقی می‌مانیم و این امر تحولات هفته آینده بانک مرکزی را برای این جفت ارز مهم‌تر می‌کند. RSI اشاره می کند که ممکن است به زودی عقب نشینی کنیم، اما با نگاه کردن به اندیکاتور MACD، حرکت همچنان به شدت به نفع روند فعلی است.

نمودار روزانه GBP/CHF

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله GBP/USD

GBP/USD در آخر هفته ارائه می شود

کابل به زیر سطح 1.1410 در سال 2020 شکسته است و خود را به سطوحی باز می کند که از سال 1985 مشاهده نشده است. خوش بینی قبل از CPI حول کاهش CPI در پایان نتوانست روند نزولی بلندمدت را متوقف کند و در پایان به سادگی ارائه شود. سطح بهتری برای ادامه روند. بازدهی 2 و 10 ساله ایالات متحده همچنان در انتظار جلسات بانک مرکزی در هفته های آینده بالاتر است. 1.1685 و 1.1410 سطوح مقاومت را نشان می دهند در حالی که سطح 1.110 در سال 1985 به عنوان سطح بعدی حمایت ظاهر می شود.

نمودار روزانه GBP/USD

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نمودار زیر نشان می دهد که پوند در طول زمان چقدر کاهش یافته است – باید از نمودارهای بازه زمانی بزرگ برای تعیین سطوح حمایت بالقوه استفاده کرد.

سطوح بلندمدت GBP/USD که به سال 1985 باز می گردد

image4.png

منبع: Refinitiv

صندوق‌های تامینی بزرگ و مدیران پول نهادی همچنان به انباشته شدن در صندوق‌های GBP ادامه می‌دهند، هرچند، با درجه کمتری نسبت به ماه‌های می و ژوئن امسال. این قرائت‌ها اغلب به عنوان «پول هوشمند» شناخته می‌شوند که اغلب با احساسات معامله‌گران خرده‌فروش مقایسه می‌شود که تمایل دارد در جهت مخالف قرار گیرد. با نگاهی به خواندن زنده زیر از احساسات مشتری IG، بیانیه بالا صادق است، با احساسات خرده فروشی به شدت خالص.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 9% -23٪ 1%
هفتگی 8% -28٪ -1٪

image5.png

روز پنجشنبه هر دو بانک انگلستان و بانک ملی سوئیس تصمیمات مربوط به نرخ بهره خود را اعلام کردند. FOMC در روز چهارشنبه و بانک مرکزی ژاپن در ساعات اولیه صبح پنجشنبه.

image6.png

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع