دلار قوی تر، بازدهی باعث عقب نشینی پیش از FOMC می شود


تحلیل طلا (XAU/USD)، نقره (XAG/USD).

  • با بازیابی بازدهی ایالات متحده و دلار، قیمت طلا کاهش می یابد
  • XAU/USD pullback سطح حیاتی پشتیبانی از تلاقی را آزمایش می کند
  • نقره با نزدیک شدن به پایان هفته، سطح حمایت مشخصی را آزمایش می کند
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

ببینید تحلیلگران ما در سه ماهه سوم برای طلا چه پیش بینی می کنند

طلا با کاهش بازدهی آمریکا و دلار آمریکا زمین های از دست رفته را بازیابی می کند

با افزایش اخیر ارزش دلار و بازدهی ایالات متحده که بر این فلز بی بهره تأثیر گذاشته، طلا کاهش یافته است. نمودار زیر پویایی بسیار زیاد را نشان می‌دهد که در کوتاه‌مدت طلا را پایین‌تر می‌آورد، اما تردیدها در مورد ماندگاری این کاهش همچنان وجود دارد.

با افزایش بازدهی خزانه داری 2 ساله آمریکا و افزایش دلار، طلا کاهش یافت

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

تست پولبک طلا سطح حیاتی پشتیبانی تلاقی

طلا همچنان در یک کانال صعودی معامله می کند. کاتالیزور این حرکت صعودی از طریق چاپ مورد استقبال پایین تر از تورم اصلی ظاهر شد که به نظر می رسد بازارهای ایالات متحده را در حالت کاهش تورم قرار داده است. با پیشرفت شاخص‌های تورم، بازارها به طور طبیعی شروع به کاهش احتمال افزایش بیشتر نرخ پس از ماه جولای می‌کنند. علیرغم حرکت جهت دار اخیر دلار، این امر به طور کلی به کاهش ارزش دلار در طول زمان اشاره دارد، مشروط بر اینکه شوک های سیستماتیکی وجود نداشته باشد که خطرات رکود را افزایش دهد.

طلا در حال حاضر سطح حمایت تلاقی را در سال 1960 آزمایش می کند – تقاطع اوج فوریه 2023 و کران پایین کانال. گاوهای نر طلا به این سطح حیاتی چشم دوخته اند و امیدوارند که جهش بالاتری داشته باشند و به سمت سطح 1985 حرکت کنند. سال 1985 زمانی که طلا در یک کانال جانبی بین اواسط می و اواسط ژوئن معامله می شد، قیمت های بالاتر را حفظ کرد. اگر قیمت ها بشکنند و به زیر سال 1960 بسته شوند، نزدیک ترین سطح بهره در مسیر نزولی در سال 1937 ظاهر می شود.

شاخص MACD حاکی از آن است که حرکت صعودی همچنان پایین است در حالی که RSI حتی قبل از ورود به قلمرو فروش بیش از حد کاهش می یابد.

نمودار روزانه طلا (XAU/USD).

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

ببینید فرصت‌ها در Q3 کجاست

نقره با نزدیک شدن به هفته، سطح پشتیبانی کاملاً تعریف شده را آزمایش می کند

نقره، بر خلاف طلا، اخیراً شاهد افزایش صعودی خود بوده است. پیش از آن، این فلز گرانبها در یک روند نزولی بلندمدت که از اوایل ماه مه آغاز شده بود، گیر کرده بود. با ما تورم داده‌هایی که ثابت می‌کنند کاتالیزور هستند، نقره طی دوره دو روزه‌ای که از 12 ژوئن آغاز می‌شود، 7 درصد افزایش یافته است. حرکت صعودی بیشتر به سختی به دست آمد، زیرا قیمت ها 61.8% را رد کردند. فیبوناچی اصلاح حرکت اصلی 2021-2022 (25.30). از آن زمان، قیمت ها به زیر 24.88 کاهش یافت و در حال حاضر 24.65 تست شد. بسته شدن بالاتر از این سطح برای ادامه بالقوه صعودی سازنده است در حالی که شکست و بسته شدن پایین تر، 23.89 و 23.22 را در کانون توجه قرار می دهد.

نمودار روزانه نقره ای (XAG/USD).

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع