حقوق و دستمزد غیرکشاورزی 236000 نفر افزایش یافت، رشد دستمزدها به 4.2٪ کاهش یافت


گزارش بازار کار مارس:

  • کارفرمایان ایالات متحده در ماه مارس 236000 کارگر اضافه کردند در مقابل انتظار افزایش 239000 شغل
  • در همین حال، نرخ بیکاری به 3.5 درصد کاهش می یابد، یک دهم درصد کمتر از برآوردهای اجماع.
  • به نوبه خود، میانگین درآمد ساعتی 0.2 درصد مادر و 4.2 درصد سالانه است.

بیشترین خوانده شده: پیش بینی فنی سه ماهه دوم دلار آمریکا – فروشندگان فعلاً فرمان را در دست می گیرند

کارفرمایان ایالات متحده در پایان سه ماهه اول علیرغم مرحله پیشرفته چرخه اقتصادی با سرعت مناسبی به رتبه های خود افزودند، اما استخدام نسبت به اوایل سال نسبتاً کاهش یافت، که نشانه آن است که شرکت ها کمی محتاط تر می شوند. برنامه های آنها برای افزایش تعداد کارمندان

بر اساس گزارش اداره آمار کار، اقتصاد ایالات متحده در ماه مارس 236000 شغل ایجاد کرد که در مقابل 239000 مورد انتظار بود، پس از افزایش بازنگری شده 326000 حقوق و دستمزد در فوریه. در همین حال، نرخ بیکاری به 3.5٪ کاهش یافت، یک دهم درصد کمتر از برآوردهای اجماع، حتی در حالی که سطح مشارکت نیروی کار از 62.5٪ به 62.6٪ افزایش یافت.

نرخ بیکاری و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی

image1.png

منبع: BLS

در بخش دیگری از نظرسنجی اشتغال، میانگین درآمد ساعتی، یک شاخص تورم قوی که توسط بانک مرکزی ایالات متحده به دقت دنبال می‌شود، 0.3 درصد بر اساس تعدیل فصلی افزایش یافت و میزان سالانه را از 4.6 درصد قبلی به 4.2 درصد رساند. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ به دنبال افزایش 0.3 درصدی دستمزدها در ماه و 4.3 درصدی در 12 ماه گذشته بودند.

داده های بازار کار در یک نگاه

image2.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

اگرچه رشد آهسته‌تر دستمزد ممکن است آمریکایی‌ها را ناامید کند، اما از آنجایی که نشان می‌دهد تنگنای بازار کار کاهش می‌یابد – یک گام کلیدی در روند کاهش فشارهای تورمی و بازگرداندن ثبات قیمت‌ها، یک تحول خوشایند برای فدرال رزرو است. در صورت تداوم، رشد ضعیف دستمزدها می تواند راه را برای سیاست پولی کمتر محدودکننده در افق میان مدت هموار کند.

تاثیر بر بازار

به دلیل تعطیلات جمعه خوب، بازارهای مالی امروز در آمریکا و اروپا تعطیل هستند. به همین دلیل، واکنش برخی از دارایی‌هایی که هنوز در حال معامله هستند به دلیل کمبود نقدینگی اغراق‌آمیز است.

در هر صورت، کند شدن سرعت استخدام با بازگرداندن تعادل بین عرضه و تقاضای کارگران، همراه با تعدیل فشارهای دستمزد، ممکن است فدرال رزرو را متقاعد کند که نرخ‌های بهره به حد کافی محدود شده است و سیاست‌گذاران را وادار به اشتباه در این زمینه کند. جانب احتیاط از نظر اقدامات آینده. این به این معنی است که ممکن است یک مکث برای نشست ماه می FOMC وجود داشته باشد، اگرچه هنوز کار تمام نشده است.

در مجموع، اگر اقتصاد به سرد شدن ادامه دهد، احتمالاً جهت سفر برای دلار آمریکا در آینده پایین‌تر خواهد بود. با این حال، اگر احساسات از نظر مادی بدتر شود و نوسانات بیشتر شود، دلار می‌تواند به‌خاطر ویژگی‌های امنی که دارد، در موقعیت مناسبی قرار گیرد تا در برابر همتایان پرخطرتر قدرت بگیرد.

نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست مشارکتی





منبع