تنظیمات قیمت AUD/USD، EUR/AUD، GBP/AUD


دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس – چشم انداز:

  • AUD به دنبال راهنمایی از فروش خرده فروشی به موعد جمعه است.
  • راAUD/USD در محدوده برگشته است. EUR/AUD و GBP/AUD سنگین به نظر برسد
  • بعدی برای AUD/دلار آمریکا، یورو/AUD، پوند/AUD؟

پیشنهاد مانیش جرادی

ایجاد اعتماد در معاملات

با کاهش انتظارات استرالیایی برای افزایش نرخ بهره پس از کاهش غیرمنتظره اشتغال در ماه آوریل، دلار استرالیا در برابر همتایان خود متفاوت بود. اکنون تمرکز اصلی بر روی داده‌های خرده‌فروشی در ماه آوریل است که قرار است جمعه برگزار شود – پیش‌بینی می‌شود از 0.4 درصد قبل به 0.1 درصد در ماه کاهش پیدا کند.

بر اساس شاخص شگفتی اقتصادی، به طور کلی داده های کلان استرالیا از اوایل آوریل بالاتر از حد انتظار بوده است. از این رو، داده‌های فروش خرده‌فروشی خوش‌بینانه می‌تواند به معکوس کردن برخی از انتظارات افزایش نرخ اخیر کمک کند و از AUD پشتیبانی کند. بانک مرکزی استرالیا به طور غیرمنتظره ای در نشست خود در اوایل ماه جاری به طور غیرمنتظره نرخ پایه را 25 واحد افزایش داد و در را برای انقباض بیشتر باز نگه داشت، زیرا انتظار می رود تورم که در سطح 7 درصد قرار دارد تنها به بالاترین سطح بانک مرکزی بازگردد. هدف 2 تا 3 درصد تا اواسط سال 2025.

نمودار روزانه AUD/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

AUD/USD: هنوز در مرحله تثبیت است

AUD/USD از اواسط آوریل یعنی 0.6805 عقب نشینی کرده است، و جفت را در محدوده ثابت 0.6550-0.6800 عقب می اندازد، و احتمال صعودی که در به روز رسانی قبلی برجسته شده بود را عقب می اندازد (اما هنوز رد نشده است) (به «استرالیا مراجعه کنید» دلار پیش از بودجه: AUD/USD، AUD/JPY، EUR/AUD قیمت تنظیمات» منتشر شده در 9 مه.

نمودار روزانه AUD/USD

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView; یادداشت ها در پایین صفحه

همانطور که نمودارهای شمعدانی با کد رنگی بر اساس شاخص‌های روند/تکانه نشان می‌دهند، این جفت از اوایل سال 2023 در فاز افزایشی گسترده‌تر در فاز تثبیت باقی می‌ماند. نمودار کد رنگی تلاشی برای تعصب زدایی است، به ویژه در مواردی که خط بین یک روند نزولی و یک اصلاح نزولی در یک روند صعودی خوب است.

نمودار هفتگی AUD/USD

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

نکته مهم این است که شاخص قدرت نسبی 14 هفته ای بالاتر از سطح 35-40 قرار دارد – در گذشته اصلاحات نزولی در یک روند صعودی در اطراف این سطوح محدود می شود (نمودار هفتگی را ببینید). با این حال، هرگونه شکست به زیر بالشتک در خط روند افقی از نوامبر در حدود 0.6585، تهدیدی برای فاز صعودی گسترده تر خواهد بود. در جهت صعودی، AUD/USD باید از بالای 0.6805 عبور کند تا روند صعودی از سر گرفته شود.

نمودار روزانه EUR/AUD

image4.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

EUR/AUD: جنبه منفی دیگر؟

EUR/AUD در تلاش برای نگه داشتن بالاتر از پایین ترین سطح اواخر آوریل یعنی 1.6360 بوده است که خطر افت به 1.5950-1.6000 (شامل بالاترین قیمت دسامبر و میانگین متحرک 89 روزه) را افزایش می دهد. این به دنبال عقب نشینی ماه گذشته از یک سد سخت در اوج اکتبر 2020 یعنی 1.6825 است. برای بحث بیشتر، به «دلار استرالیا پیش از بودجه: AUD/USD، AUD/JPY، EUR/AUD تنظیمات قیمت»، که در 9 می منتشر شد، مراجعه کنید.

نمودار روزانه EUR/AUD

image5.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

همچنین، تنوع بازار، همانطور که با ابعاد فراکتال اندازه‌گیری می‌شود، به نظر می‌رسد که پایین باشد زیرا EUR/AUD در ماه گذشته به بالاترین سطح چند ماهه رسید. ابعاد فراکتال توزیع تنوع را اندازه گیری می کند. زمانی که معیار به مرز پایینی می رسد، معمولاً بسته به بازار 1.25-1.30، نشان دهنده تنوع بسیار کم است زیرا فعالان بازار در همان جهت شرط بندی می کنند و شانس برگشت قیمت را افزایش می دهد. برای EUR/AUD، بعد فراکتال 65 روزه به حدود 1.26 سقوط کرد، بسیار نزدیک به آستانه پرچم قرمز 1.25. (نمودار را ببینید.)

نمودار روزانه GBP/AUD

image6.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

GBP/AUD: خستگی رالی

عقب نشینی شدید GBP/AUD از سقف تقریباً سفت روی خط روند افقی از سال 2021، در حدود 1.9150، حاکی از خستگی در رالی است. در حالی که این بدان معنا نیست که روند صعودی چند ماهه معکوس می شود، اما احتمالاً حاکی از یک تلفیقی/ عقب نشینی جزئی قبل از یک مرحله بالاتر است.

نمودار روزانه GBP/AUD

image7.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

مانند EUR/AUD، به نظر می رسد تنوع بازار در GBP/AUD کم باشد – اخیراً به آستانه پایین تر 1.25 رسیده است و پرچم قرمز چشمک می زند. نگاه کنید به “تنظیم قیمت دلار استرالیا: EUR/AUD، GBP/AUD، AUD/JPY”، منتشر شده در 3 مه. هر گونه شکست به زیر سطح حمایت فوری در 1.8575 در 11 می، می تواند راه را به سمت پایین ترین سطح اوایل آوریل 1.8250 هموار کند.

توجه: در نمودار کد رنگی بالا، شمع های آبی نشان دهنده فاز صعودی هستند. شمع های قرمز نشان دهنده فاز نزولی هستند. شمع های خاکستری به عنوان فازهای تثبیت (در یک فاز صعودی یا نزولی) عمل می کنند، اما گاهی اوقات تمایل دارند در پایان یک روند شکل بگیرند. توجه: رنگ های شمع پیش بینی کننده نیستند – آنها فقط روند فعلی را نشان می دهند. در واقع، رنگ شمع می تواند در نوار بعدی تغییر کند. الگوهای کاذب می توانند در حدود میانگین متحرک 200 دوره ای، یا حول محور حمایت/مقاومت و/یا در بازار جانبی/متوقف رخ دهند. نویسنده صحت اطلاعات را تضمین نمی کند. عملکرد گذشته است، نشان دهنده عملکرد آینده نیست. کاربران اطلاعات این کار را با مسئولیت خود انجام می دهند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish





منبع