با توقف دلار آمریکا علیرغم بازدهی بالاتر، قیمت طلا افزایش یافت


طلا، XAU/USD، FOMC، بازده خزانه، بازده واقعی، دلار آمریکا، سقف بدهی – نکات قابل بحث

  • را قیمت طلا از یک دویدن پایین تر بهبود یافته است، اما باد مخالف باقی می ماند
  • بازدهی خزانه و بازده واقعی ممکن است چیزی برای گفتن برای فلز زرد داشته باشد
  • را دلار آمریکا اگر سقف بدهی افزایش یابد، ممکن است اقداماتی انجام شود. آیا XAU/دلار آمریکا?

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

قیمت طلا هفته گذشته به پایین‌ترین حد در 2 ماه گذشته رسید، اما از آن زمان با توقف افزایش ارزش دلار آمریکا نسبت به افزایش اخیر خود، تثبیت شد.

بازدهی خزانه داری از «دلار بزرگ» حمایت می کند، در حالی که شاخص اوراق قرضه دو ساله 4.35 درصد در روز جمعه و دوباره در این هفته پس از معامله 3.66 درصد در اوایل این ماه کاهش یافت.

به همین ترتیب، اسکناس 10 ساله پس از لمس 3.30 درصد در چند هفته پیش، بالای 3.7 درصد معامله می شود. شاید تمرکز معامله گران طلا افزایش بازده واقعی ایالات متحده باشد.

بازده واقعی، بازده اسمی منهای نرخ تورم قیمت بازار است که از اوراق بهادار محافظت شده با تورم خزانه داری (TIPS) برای مدت مشابه بدست می آید.

بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده در حال حاضر به حرکت بیش از 1.50 درصد چشم دوخته است. از برخی نگرانی ها برای گاوهای نر طلا، زمانی که در این سطح قبل از سقوط بانک مالی سیلیکون ولی و همکاران بود، طلا زیر 1850 دلار آمریکا بود.

با ورود به جلسه روز سه شنبه، به نظر می رسد که موضوع سقف بدهی در ایالات متحده در نهایت در مسیر درستی قرار دارد. پس از گفتگوهای روز دوشنبه، رئیس جمهور جو بایدن و رئیس مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، هر دو گفتند که پیش فرض در کارت نیست.

در حالی که این اخبار بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد، به نظر می رسد بازارها منتظر شفافیت بیشتر با واکنش اندک قیمت در سراسر بازار هستند.

دلار آمریکا اخیراً در حال افزایش حرکت صعودی بوده است و جهت در شاخص DXY (USD) ممکن است این فلز گرانبها را در حرکت بعدی خود هدایت کند.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

GC1 (Gold Futures)، بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده، شاخص DXY (USD)

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

GC1 (قرارداد آتی طلایی) تجزیه و تحلیل فنی

طلا در یک کانال روند صعودی که از نوامبر سال گذشته آغاز شد، باقی می ماند.

در ابتدای این ماه، GC1 پس از پاکسازی قله مارس 2022 یعنی 2078.8 به بالاترین میزان خود یعنی 2085.4 رسید، اما از غلبه بر بالاترین رکورد 2089.2 کوتاهی کرد. قیمت نقدی عمده طلا نیز وضعیت مشابهی را تجربه کرده است.

این ممکن است نشان دهد که منطقه 2080-2090 ممکن است یک منطقه مقاومت ارائه دهد. این نیز یک تاپ سه‌گانه است که امتدادی از ساختار Double Top است. این می تواند نشان دهد که مقاومت قوی در آن سطوح وجود دارد. حرکتی بالاتر از 2090 برای از بین بردن این تشکیلات لازم است.

شکست در بالای آنجا ممکن است راه را برای آزمایش خط روند صعودی که در حال حاضر در 2150 تشریح می شود، باز کند.

در جهت نزولی، حمایت ممکن است در پایین‌ترین سطح 1945.0 و 1936.5 پیش از روند صعودی که در حال حاضر در سال 1935 قرار دارد، ارائه شود.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

آینده برای مبتدیان

image2.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع