بازارهای سهام چشم به راه دلار استرالیا پس از افزایش 50 واحدی در ثانیه نرخ RBA شدند


دلار استرالیا، RBA، تورم، سیاست پولی – نکات قابل بحث:

  • در حالی که RBA نرخ بهره را 50 واحد بر ثانیه افزایش می دهد، دلار استرالیا در تلاش برای جهت گیری است
  • انحراف تمایلات ریسک در آینده ممکن است به طور محدود از AUD حمایت کند
  • به نظر می‌رسد موقعیت‌یابی فنی AUD/USD همچنان طرفدار گرایش روند نزولی است

دلار استرالیا تغییر نسبتاً کمی داشت – کمی بالاتر بود اما در تلاش برای حفظ هر حرکت قابل توجهی بود – زیرا RBA نرخ نقدی هدف را از 1.85 به 2.35 درصد افزایش داد. AUD/USD برخی از زیان‌های روزانه خود را پاک کرد، اما به نظر نمی‌رسد که رشد متقاعدکننده‌ای به طور جدی محقق شود.

پیش‌بینی‌های متوسط ​​اقتصاددانان حاکی از افزایش 50 واحدی در ثانیه قبل از اعلام بود. در همان زمان، بازارهای آتی کاملاً با قیمت استاندارد 25 واحد در ثانیه افزایش می‌یابند در حالی که احتمال 69 درصد – یعنی احتمال بهتر از زوج – برای دو برابر شدن آن را نشان می‌دهند.

منحنی سیاست سه ساله بازار از زمان تشکیل RBA در اوایل آگوست تغییر چندانی نکرده است. به نظر می رسد که این نشان دهنده واکنش خاموش به نتیجه ای است که ظاهراً به خوبی پیش بینی شده بود و ممکن است چشم انداز بازارها را برای مسیر کوتاه مدت سیاست از اینجا تغییر ندهد.

معامله گران اکنون انتظار دارند که RBA نرخ نقدی را تا پایان سال 2022 به 3 درصد برساند و به افزایش هزینه های وام در سال آینده ادامه دهد. چرخه سفت شدن در اواسط سال 2023 به اوج خود در حدود 3.8 درصد می رسد و پس از آن یک مکث تا زمانی که تقویم به سال 2024 تبدیل می شود.

بازارهای سهام چشم به راه دلار استرالیا پس از افزایش 50 واحدی در ثانیه نرخ RBA شدند

AUD/USD 5 دقیقه chart ایجاد شده با استفاده از TradingView

استرالیا در طول سال گذشته به ویژه به اعلام نرخ RBA واکنش نشان نداده است، با میانگین تغییر قیمت کمتر از 0.1 درصد در 30 دقیقه پس از اعلام تصمیمات. استثناهای قابل توجه نوسانات قابل توجه بین 0.5 تا 0.8 درصد فقط در 3 مورد از 12 مورد ثبت شد.

در عوض، به نظر می رسد که نوسانات گسترده در ریسک پذیری در بازار بسیار تأثیرگذارتر بر ارز حساس به احساسات بوده است. در واقع، همبستگی چرخشی 20 روزه بین میانگین ارزش AUD در برابر همتایان برتر خود و شاخص سهام جهانی MSCI اکنون 0.70 است.

این ممکن است در آینده به یک تصویر حمایتی محدود تبدیل شود. معاملات آتی شاخص سهام Bellwether S&P 500 به طور قانع‌کننده‌ای بالاتر است، زیرا بورس‌های آمریکا آماده بازگشایی پس از تعطیلات روز کارگر هستند، که باعث تعطیلی آنها در روز دوشنبه شد.

با این حال، به نظر می رسد موقعیت یابی کلی به نفع یک سوگیری نزولی است. AUD/USD پس از آزمایش پشتیبانی نزدیک به 0.6565، پس از شکسته شدن به زیر پایین محدوده طولانی مدت در 0.6837، در حال هضم است. فشار نزولی بیشتر ممکن است نوسان پایین را در 0.6678 هدف قرار دهد. آزمایش مجدد 0.69 برای خنثی کردن فشار فروش ضروری به نظر می رسد.

بازارهای سهام چشم به راه دلار استرالیا پس از افزایش 50 واحدی در ثانیه نرخ RBA شدند

نمودار 8 ساعته AUD/USD ایجاد شده با استفاده از TradingView

منابع بازرگانی دلار استرالیا

— نوشته شده توسط ایلیا اسپیواک، سر آسیای بزرگ در DailyFX.com

برای ارتباط با ایلیا از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @IlyaSpivak در توییتر





منبع