آیا وحشت تمام شده است؟ معکوس احساسات یورو را بالا می برد


اخبار و تحلیل EUR/USD

  • سهام بانک‌های اتحادیه اروپا بهبود قابل‌توجهی را پشت سر می‌گذارند، زیرا نگرانی‌های بازار به دلیل اخبار اطمینان‌بخش در مورد ثبات بانکی کمرنگ می‌شود
  • با کاهش نگرانی های بانکی، بازارها با افزایش 25 واحدی دیگر از سوی بانک مرکزی اروپا به طور کامل قیمت خواهند داشت.
  • یورو/دلار آمریکا
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله EUR/USD

سهام بانک اتحادیه اروپا در اوج جریان اخبار اطمینان بخش افزایش قابل توجهی داشته است

سهام بانکی اتحادیه اروپا از زمانی که UBS مجبور به خرید Credit Suisse تحت محاصره شد، مورد بررسی قرار گرفت. امروز تا کنون، بهبود کلی در قیمت سهام تعدادی از بانک‌های بزرگ اروپایی وجود داشته است که در تصویر زیر قابل مشاهده است:

رشد بانک های اتحادیه اروپا در سراسر جهان (درصد تغییر روزانه در ستون سمت راست افراطی)

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

به نظر می رسد که ترس های اخیر بازار آرام شده است. چه برخورد متفاوت با اوراق قرضه AT1 در خارج از سوئیس باشد، چه تضمین‌های بانک مرکزی اروپا (ECB) و اکنون آژانس رتبه‌بندی S&P که این احساس را منعکس می‌کند که بانک‌های اروپایی قادر به مقابله با آشفتگی هستند، دارایی‌های اتحادیه اروپا پاسخ مثبت داده‌اند.

علاوه بر این، به گفته خوزه مانوئل کامپا، رئیس سازمان بانکداری اروپا، بانک‌های اروپایی نه تنها حداقل نیاز نقدینگی را برآورده می‌کنند، بلکه در واقع مقادیری بیش از این را نگه می‌دارند. وی در ادامه هشدار داد که با وجود این، جایی برای رضایت وجود ندارد. بانک های بزرگ اتحادیه اروپا برخی زیان های اخیر را دوباره به دست آوردند.

کاهش و بهبود نسبی سهام بانکی اتحادیه اروپا با افزایش گسترده امروز

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

تحولات فنی EUR/USD و سطوحی که باید در نظر گرفته شود

با نگاهی به نمودار روزانه EUR/USD در زیر، این جفت ارز همچنان به معاملات بالاتر ادامه می دهد، که با کمک فروش دلار به دلیل کاهش بازدهی خزانه و آنچه که به نظر می رسد احساس بهتری در اطراف بخش بانکی اروپا داشته باشد، به نظر می رسد که بانک مرکزی اروپا آماده استفاده از ابزارهای نقدینگی است. مورد نیاز باشد. با این حال، در بازارهای مالی همه چیز می تواند خیلی سریع تغییر کند.

EUR/USD اکنون منطقه مقاومت را در اطراف 1.0767 آزمایش می کند، جایی که بسته شدن بالاتر از این سطح به عنوان اولین گام برای نزدیک شدن به بالاترین سطح سالانه در 1.1033 تلقی می شود. قبل از آن، مقاومت خط روند مورب چالش دیگری را برای گاوهای یورو/دلار آمریکا فراهم می کند، زیرا ثابت شده است که خط روند به عنوان یک نقطه محوری برای اقدامات قیمت گذشته، چه به عنوان حمایت و چه به عنوان مقاومت عمل می کند.

در سمت کوتاه EUR/USD، پشتیبانی در 1.0615 و پس از آن منطقه حمایت در 1.0520 قرار می گیرد.

نمودار روزانه EUR/USD

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

آرامش بانکی لحظه ای توجه را دوباره به سمت افزایش نرخ سوق می دهد

اکنون که بازارها مجبور شده اند روند شکست در بخش بانکی را ارزیابی کنند و اینکه آیا اتحادیه اروپا در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته در برابر یک بحران سیستماتیک کم و بیش آسیب پذیر است، به نظر می رسد که نشانه های اولیه بازگشت به ثبات ممکن است در آثار.

با به نظر می رسد بازارها متقاعد شده اند که بانک مرکزی اروپا روی همه چیز کنترل دارد، احتمالات ضمنی نرخ در حال حاضر به طور کامل در یک افزایش 25 واحدی از هم اکنون تا سپتامبر به طور کامل قیمت گذاری می شوند. بر اساس تفسیر اخیر بانک مرکزی اروپا، بازارها از مسیر افزایش نرخ های آتی استقبال نمی کنند، به این معنی که اگر ثبات در بخش بانکی تایید شود، شورای حاکم همچنان می تواند نرخ های بهره را حتی بالاتر (به طور بالقوه حمایت از ارزش گذاری یورو) برای کنترل تورم ارسال کند.

ضمنی نرخ ECB احتمالات

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

رویدادهای ریسک بزرگ در پیش رو

ارقام محتاطانه‌تر احساسات ZEW در اوایل امروز (اتحادیه اروپا و آلمان) تأثیر کمی بر دارایی‌های اتحادیه اروپا امروز داشتند و باقی‌مانده هفته مملو از داده‌های بسیار مهم ایالات متحده است. FOMC قرار است اعلام کند که آیا شاهد افزایش 25 جفت در ثانیه هستیم یا بدون افزایش، اما سایر نتایج کمتر محتمل را نمی توان رد کرد. خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی نیز قرار است منتشر شود، اما ارتباط داده‌ها باید با توجه به نوسانات شدیدی که در مورد ترس از یک بحران بانکی سیستمیک شاهد بودیم، ارزیابی شود. اگر اعداد قبل از 9 مارس تأیید شده باشند، ممکن است منعکس کننده چشم انداز فعلی نباشند.

image5.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع