با محو شدن آشفتگی های بخش بانکی، قیمت ها بازیابی را افزایش می دهند


چشم انداز نفت خام WTI:

  • روغن قیمت با افزایش دارایی‌های ریسکی، بازگشت خود را افزایش می‌دهند
  • به نظر می رسد کاهش تلاطم در بخش بانکی به جو مثبت بازار کمک می کند.
  • با وجود دستاوردهای اخیر، چشم انداز برای روغن تا حدودی چالش برانگیز باقی می ماند

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: پیش‌نمایش فدرال رزرو – دلار آمریکا و S&P 500 ممکن است پس از تصمیم FOMC مسیرهای متفاوتی را طی کنند

قیمت نفت (دبلیو تی آی) روز سه شنبه افزایش یافت و بهبود خود را از پایین ترین سطح 15 ماه اخیر ادامه داد و برای دومین روز متوالی افزایش یافت، که تحت تاثیر روحیه مثبت در وال استریت همراه با تداوم کاهش آشفتگی در بخش بانکی ایالات متحده و کاهش احتمال بیشتر شدن آن. استرسی که می تواند برای اقتصاد جهانی مضر باشد.

در روزهای اخیر، پس از فروپاشی دو وام‌دهنده متوسط ​​منطقه‌ای ایالات متحده، سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخت و بازارها را تهدید به بی‌ثباتی کرد، احساسات فروکش کرده است، اما اقدام سریع مقامات دولتی برای تقویت سیستم مالی حداقل تا حدی به بازگرداندن اعتماد کمک کرده است. .

با محو شدن مشکلات بانکی در حال حاضر، معامله‌گران شروع به بازگشت به دارایی‌های ریسک کرده، قیمت‌های خود را بالاتر می‌دهند و محیط سازنده‌تری برای کالاهای چرخه‌دار ایجاد می‌کنند. در حالی که این پویایی به WTI اجازه بازگشت مجدد داده است، چشم انداز آن هنوز مملو از عدم اطمینان قابل توجه است.

یک ریسک کلیدی برای نفت در آینده، تقاضای جهانی است. اگرچه انتظار می‌رود تقاضای نفت خام چین با عادی شدن فعالیت‌ها پس از حذف محدودیت‌های همه‌گیر COVID-19 افزایش یابد، اما در صورتی که اقتصاد آمریکا در سال جاری وارد رکود شود، این سود می‌تواند با مصرف انرژی کمتر ایالات متحده جبران شود.

هنوز مشخص نیست که آیا ایالات متحده در سال 2023 دچار رکود خواهد شد یا خیر، اما احتمال این رویداد اخیراً در پی بحران بانکی اخیر افزایش یافته است و این شوک منجر به شرایط سخت‌تر اعتبار و در نتیجه کندتر شدن فعالیت‌های اقتصادی شده است. این می تواند بر تقاضای نفت در سه ماهه آینده تأثیر بگذارد.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

تحلیل فنی قیمت نفت

پس از رشدهای اخیر، نفت به مقاومت فنی کلیدی نزدیک به سطح روانی 70.00 دلار نزدیک می شود. اگر گاوها بتوانند قیمت ها را به بالای این مانع برسانند، می توانیم شاهد حرکت به سمت 72.50 دلار باشیم. با قدرت بیشتر، تمرکز به منطقه 76.00 دلار تغییر می کند. برعکس، اگر فروشندگان بازگشت کنند و باعث بازگشت نزولی شوند، حمایت اولیه 66.25 دلار و پس از آن 64.40 دلار است. در زیر آن کف، هدف نزولی بعدی روی 62.25 دلار قرار دارد.

نمودار فنی قیمت نفت

نمودار، نمودار خط، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار آتی نفت WTI با استفاده از TradingView تهیه شد





منبع