آیا دلار و دارایی های ریسکی از طریق تصمیم فدرال رزرو به هشدار رکود تغییر خواهند کرد؟


S&P 500، FOMC، دلار، USDJPY، EURUSD، بازدهی و رکود نقاط بحث:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 141.50; نزولی طلا زیر 1680
  • فراتر از تصمیم FOMC مبنی بر افزایش محدوده نرخ بنچمارک خود برای سومین جلسه متوالی 75bps. پیش بینی های نرخ خود را ارتقا داد و چشم انداز تولید ناخالص داخلی را کاهش داد
  • افزایش ارزش دلار و کاهش S&P 500 پس از رویداد چهارشنبه معقول به نظر می رسد، اما پیامدهای عمیق تری وجود دارد و خطر رویداد تحریک آمیزتری در پیش است.

توصیه شده توسط John Kicklighter

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

فاصله ای از پاسخ معمولی FOMC

تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره احتمالاً مسیر حرکت بازارهای مالی گسترده تر را تغییر داده است. اگر در جلسه گذشته رویداد FOMC را به صورت بلادرنگ تماشا می کردید، بحث های سالمی را در مورد نحوه تفسیر بازار نتیجه مشاهده می کردید. دارایی‌های ریسک به‌ویژه از طریق رابطه بیش از یک ساعته با سوئیچ‌بک‌های شدید به‌طور قابل‌توجهی نوسان داشتند. با این حال، تنظیم دوره نهایی که ما به آن پایان داده ایم، نزولی به نظر می رسد. این بدان معنا نیست که این روند تعیین شده است، اما احتمالاً حساسیت بیشتری نسبت به تحولات اقتصادی در حال حرکت رو به جلو وجود خواهد داشت – یک چشم انداز مخاطره آمیز با مدیریت بانک های مرکزی بزرگ به دلیل اعلام ترکیب سیاست های خود و تولید ناخالص داخلی در سطح بالا. داده های مربوط به ماه سپتامبر که در روز جمعه ارائه می شود. با شکستن روند چهار تصمیم متوالی FOMC که با عملکرد مثبت سهام ایالات متحده به پایان رسید، S&P 500 روز چهارشنبه با کاهش -1.7 درصد به پایین‌ترین سطح دو ماهه بسته شد. در حالی که پیگیری این معیار شایسته توجه ما است، من به همان اندازه علاقه مند به پیگیری روند نقدینگی هستم. برای یادآوری، سپتامبر از نظر تاریخی شاهد افزایش حجم همراه با شروع اوج نوسانات و تنها ماه میانگین زیان برای شاخص تقویم است (میانگین عملکرد به سال 1980).

نمودار S&P 500 با حجم، تصمیمات فدرال رزرو، SMA 200 روزه و نرخ تغییر 1 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در تصمیم گیری نرخ FOMC در جلسه گذشته چیزهای زیادی برای هضم وجود داشت و این بدون شک به نوسانات استثنایی کوتاه مدت پیرامون خود رویداد کمک کرد. اعلام اولیه افزایش 75 واحدی نرخ بهره به عنوان سومین حرکت متوالی از این دست استثنایی بود، اما اساساً مطابق با انتظارات بود. این بلافاصله تمرکز را به خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی (SEP) که همزمان با اعلام سیاست منتشر شد، تغییر داد. بیشتر معامله‌گرانی که تفاوت‌های دلار و نرخ را دنبال می‌کنند، بلافاصله پیش‌بینی‌های نرخ را دنبال کردند. پیش‌بینی پایان سال بانک مرکزی برای محدوده نرخ معیار بالاتر از آن چیزی بود که دیدگاه پیش‌بینی شده بازار برای آن مجاز بود: میانگین نرخ 4.4 درصد که 100 واحد پایه بالاتر از پیش‌بینی ژوئن و بالاتر از پیش‌بینی 4.2 درصدی بازار بود. . این به کاهش ریسک و افزایش ارزش دلار کمک می کند، اما نگرانی اصلی من کاهش شدید رتبه در پیش بینی های رشد بود. برای سال 2022، پیش‌بینی 1.7 درصدی قبلی به شدت به 0.2 درصد کاهش یافت که احتمال قابل توجهی از رکود رسمی را القا می‌کند – که NBER به طور آزمایشی با تعریف «روشن‌سازی» چندی پیش به تعویق انداخته است. در مورد اظهارات پاول، تکرار او مبنی بر اینکه تورم نگرانی اصلی است واضح ترین پیامی بود که من ثبت کردم.

خلاصه پیش بینی های اقتصادی FOMC از نشست 15 ژوئن 2022

image2.png

جدول از SEP فدرال رزرو

و اکنون که اینرسی فدرال رزرو از بین رفته است…

در حالی که بسیاری به دنبال تصمیم فدرال رزرو برای دیکته کردن حرکت مهم بعدی بازار بودند، من آن را بیشتر به عنوان محدودیتی برای توسعه هدفمند می دیدم. شکی وجود نداشت که این رویداد تأثیر فوق‌العاده‌ای برای اعتقادات سفته‌بازی داشته است، اما این و سایر بانک‌های مرکزی بزرگ معمولاً به دنبال این هستند که از ایجاد نوسانات جدی که پس از آن نیاز به سرکوب دارند، اجتناب کنند. مطمئناً تنظیماتی وجود دارد که برای آینده مهم خواهد بود، اما تغییر در قطب‌نمای حدس و گمان از جایی که بازار ستاره‌ها را می‌خواند شدید نیست. از دیدگاه دلار، به نظر می رسد پیش بینی نرخ در حال حرکت رو به جلو وزن بیشتری نسبت به آنچه من انتظار داشتم دارد. گرین‌بک به طور گسترده افزایش یافت و جفت‌هایی مانند EURUSD و USDCAD حتی بیشتر به نفع دلار فشار آوردند. EURUSD به پایین ترین حد چند دهه اخیر به زیر 0.9900 رسید در حالی که USDCAD از 1.3400 صعود کرد تا به وضوح از نقطه میانی محدوده پس از همه گیری عبور کند. با احتمال 64 درصدی برای چهارمین افزایش 75 واحدی در نشست دوم نوامبر بلافاصله پس از این افزایش بزرگ، شناوری چندان تعجب آور نیست.

جدول سناریوی FOMC با تأثیر بالقوه بازار

image3.png

جدول ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

با توجه به تصمیم این هفته فدرال رزرو، من انتظار نداشتم که سوزن به طور قابل توجهی در چشم انداز بازده نسبی دلار حرکت کند. این به این دلیل است که پیش‌بینی پایان سال برای FOMC قبلاً در بین همتایان خود برتر بود. این نشان می دهد که مزیت شاهین در حال حاضر به طور قابل توجهی کاهش یافته است. گفته می‌شود، اگر FOMC پیش‌بینی خود را حتی بالاتر از سطح بالای آب بازار افزایش دهد، مطمئناً هزینه بیشتری را اضافه می‌کند. بیش از یوروی عقب مانده یا Loonie رقابتی، شکست های قابل توجهی در برابر «ارزهای حمل» معمولی در دلار استرالیا و نیوزلند نیز وجود داشت. برای GBPUSD، لغزش گسترده با پیامدهای جدی همراه است، زیرا از سال 1985 افت زیر 1.1300 مشاهده نشده است. با بدتر شدن چشم انداز رشد و احتمال اینکه بقیه جهان پیامدهای سیاست های FOMC را احساس کنند، عوارضی وجود دارد که می تواند مسیر ما را پیچیده کند.

نمودار وضعیت نسبی سیاست های پولی در میان بانک های مرکزی بزرگ

image4.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

USDJPY و بازده ایالات متحده: نرخ ها و رکود

در حالی که به نظر می‌رسید پاسخ روشنی از سوی گرین‌بک به پیش‌بینی نرخ محلی ارتقا یافته وجود داشته باشد، این جفت‌ها بودند که «متعادل» در نظر گرفته می‌شدند که بیشترین نوسان را دیدند. در مقابل، نمونه اصلی بازار از سیاست های پولی واگرا، USDJPY، به طور قابل توجهی تثبیت شد. این به این معنا نیست که اختلاف نرخ در اینجا نیز افزایش نیافته است، بلکه بازارها قبلاً پیشنهاد قابل توجهی برای کاهش عدم تعادل قابل توجه برای این متقاطع ارائه کرده اند. علاوه بر این، این پیچیدگی وجود دارد که بانک مرکزی ژاپن (BOJ) قرار است امروز صبح روی ترکیب سیاست پولی خود تاثیر بگذارد. اقتصاددانان و بازارها انتظار دارند که این گروه به سیاست بسیار سازگارانه خود متعهد شود و به اصلاحاتی مانند تلاش های بزرگ برای خرید اوراق قرضه که صبح چهارشنبه گزارش شد متوسل شود. درست همانطور که تصمیم فدرال رزرو مانع از پیش بینی بود، ما باید بعد از بیان مقام ژاپنی، نیت بازار را ببینیم. با این حال، هرچه بالاتر برویم، گمان می‌کنم که ناامیدی مقامات سیاست‌گذاری منجر به تلاش نهایی برای مداخله عمومی شود.

نمودار USDJPY با تفاضل و همبستگی بازده 2 ساله ایالات متحده و ژاپن (روزانه) همپوشانی شده است

image5.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

همانطور که ما از طریق یک معامله شلوغ و پایانی 48 ساعته در هفته عبور می کنیم. توجه من به جریان پنهان نگرانی های رکود خواهد بود. اگر وضعیت مالی و اقتصادی اساسی اساساً فرسایش یابد، تعقیب تاکتیکی نرخ بازده کمی بالاتر اهمیت چندانی ندارد. ما هنوز شاهد عواقب بازاری هستیم که خاطرات اصلی خود را حول رضایت الهام گرفته از محرک های دولت ها و مقامات سیاست پولی تشکیل داده است. با ادامه فرسایش شرایط در حالی که همین ناجیان تعهد خود را برای مبارزه با تورم قبل از هر چیز تکرار می کنند، قرار گرفتن در معرض ریسک شخصی آغاز می شود. به عنوان یادآوری واضح از وضعیت فعلی ما، افزایش بازدهی خزانه 2 ساله (همسوتر با نرخ حدس و گمان است) ) و لغزش در 10 سال (با بازتاب بیشتر رشد) اندازه گیری «هشدار رکود» 2-10 را به عمیق ترین نقطه وارونگی خود از سپتامبر 1981 سوق داده است.

نمودار تفاوت بازدهی 10 ساله به 2 ساله ایالات متحده با رکودهای برجسته ایالات متحده (ماهانه)

image6.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

بعدش چی؟ سند اقتصادی تا جلسه روز پنجشنبه، میدان معدنی بانک های مرکزی است که آب هایی را که فدرال رزرو به طور قابل توجهی خائنانه تر کرده است، آزمایش خواهد کرد. بانک مرکزی ژاپن و بانک ملی سوئیس دامنه تضاد بدخواهانه فدرال رزرو را ارائه خواهند کرد. اگر BOJ نزدیک به صفر خود را حفظ کند، به طور فزاینده ای آن را در تضاد با همتایان جهانی خود قرار خواهد داد. در همین حال، دیده می‌شود که SNB راه بانک مرکزی اروپا را دنبال می‌کند، اما این احتمالاً باعث می‌شود که EURCHF به پایین‌ترین حد خود برسد. بانک انگلستان همتای بزرگ دیگری است، اما در اینجا من بیشتر به ملاحظات رشد نسبی بین ایالات متحده و بریتانیا علاقه مند هستم. در مورد مرجع پولی هنگ کنگ، افزایش 75 واحدی مورد انتظار برای حفظ باند USDHKD معقول است، اما آن را بیشتر در تضاد با تسلط بر سرزمین اصلی چین قرار می دهد. در ادامه به روز جمعه، ما به طور کامل به سمت وزن ریسک های رکود در شاخص های PMI سپتامبر سوق خواهیم داد.

ریسک رویداد کلان بحرانی در تقویم اقتصادی جهانی برای 48 ساعت آینده

image7.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع