ین ژاپن کاهش می یابد زیرا BOJ تهدید مداخله FX را متوقف می کند. بعدی برای USD/JPY کجا؟


ین ژاپن، بانک ژاپن، تحلیل USD/JPY – نکات گفتگو:

  • ین ژاپن کاهش یافت زیرا بانک مرکزی ژاپن تنظیمات سیاست را بدون تغییر نگه داشت
  • فقدان هشدار مداخله واضح و قوی FX ممکن است باعث فروش ین شده باشد
  • بررسی USD/JPY بالاتر از آستانه کلیدی 145.00 اما در تلاش برای پیگیری است

توصیه شده توسط ایلیا اسپیواک

نحوه معامله USD/JPY

ین ژاپن با افزایش نرخ مبادله USD/JPY بالاتر از رقم 145.00 بود که بانک مرکزی ژاپن اعلامیه سیاست پولی نسبتاً ضعیفی را صادر کرد، کاهش یافت. بانک مرکزی تمام عناصر کلیدی موضع خود را بدون تغییر نگاه داشت. نرخ وام کوتاه مدت هدف در 0.1- درصد و هدف برای بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن (JGB) 0 درصد باقی مانده است.

در بیانیه سیاستی، BOJ گفت که به محرک های دوران کووید در مراحل پایانی پایان می دهد، حتی اگر این تسهیلات مالی را برای 3 تا 6 ماه تمدید کند. در همین راستا، مقامات گفتند که در صورت نیاز بدون تردید به تسهیلات اضافه خواهند کرد. آخرین تحولات کلان برخی از خدمات اجباری را دریافت کرد، اما هیچ اقدام قابل تشخیصی انجام نداد. به عنوان مثال، فشارهای اساسی قیمت و انتظارات تورمی افزایش یافته است.

به نظر می رسد کاتالیزور نزول ین فقدان زبان خاصی است که برای مقابله با چنین حرکاتی تهدید می کند. بازارها در هفته گذشته برای بالا بردن قیمت ها متمایل بودند و USD/JPY را به بالاترین حد 24 سال اخیر نزدیک به 145 رساندند. این پس از آن بود که بانک مرکزی به طور آشکاری از شرکای معاملاتی خود برای خرید ارز محلی در آنجا در هفته گذشته پینگ کرد. این به معامله گران هشدار داد که ممکن است BOJ به دنبال دفاع از این سطح باشد.

فرماندار هاروهیکو کورودا و شرکت با این اطلاعیه هیچ سوختی برای چنین گمانه‌زنی‌هایی ارائه نکردند و فقط گفتند که آنها به حرکت‌های بازار FX و تأثیر آن توجه کافی دارند. این ممکن است نشان دهنده این باشد که – مانند بسیاری از دوره های پس از بحران مالی 2008 – بانک بیشتر نگران مدیریت سرعت حرکت ین است تا جهت گیری آنها.

image1.png

نمودار 5 دقیقه USD/JPY ایجاد شده با استفاده از TradingView

تحلیل فنی USD/JPY

با نگاهی به موقعیت یابی کلی از اینجا، بسته شدن روزانه بالای رقم 145 ممکن است باعث ادامه روند صعودی شود، با مقاومت اولیه پس از آن با افزایش 38.2 درصدی فیبوناچی در 147.08 تقریبی شود. با این حال، واگرایی منفی RSI نسبت به کاهش شتاب صعودی هشدار می دهد. بازگشت به پایین‌ترین سطح 9 سپتامبر در 141.50 ممکن است مقاومت تبدیل به حمایت در 139.39 را به عنوان مانع نزولی کلیدی بعدی مورد توجه قرار دهد.

image2.png

نمودار روزانه USD/JPY ایجاد شده با استفاده از TradingView

منابع تجاری USD/JPY

— نوشته شده توسط ایلیا اسپیواک، رئیس آسیای بزرگ در DailyFX.com

لطفا با ایلیا تماس بگیرید @IlyaSpivak در توییتر

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع