یکی دیگر از افزایش‌های جامبوی فدرال رزرو با توجه به اینکه بازارها روی تعدیل سیاست شرط می‌بندند


پیش بینی بنیادی دلار آمریکا: خنثی

  • دلار آمریکا با افزایش S&P 500، شرط‌های جنگ‌طلبی فدرال رزرو کاهش می‌یابد
  • چشم ها به یک افزایش 75 امتیازی دیگر در روز چهارشنبه است
  • پس از آن، لیست حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی در روز جمعه کاهش می یابد

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

شاخص DXY دلار آمریکا در 2 هفته معاملاتی گذشته بیش از 1 درصد کاهش یافته است. این بدترین عملکرد 10 روزه از اواسط جولای بود. چند دلیل می تواند این حرکت را توضیح دهد. اولین مورد بهبود ریسک اشتها است. در روز جمعه، S&P 500 حدود 2.4 درصد افزایش یافت و در بالاترین سطح از اواخر سپتامبر بسته شد و تقاضا برای ارز مرتبط با پناهگاه را کاهش داد.

این خوش‌بینی در وال استریت را می‌توان با یک فصل سود کلی تا کنون توضیح داد. دلیل دوم سقوط دلار، تعدیل انتظارات جنگ طلبان فدرال رزرو در آستانه اعلام سیاست پولی نوامبر است. با نگاهی به نمودار زیر، بازارها پیش بینی های افزایش 50 واحدی در سال 2023 را عقب کشیده اند و به تنها یک چهارم درصد کاهش یافته است.

فدرال‌رزرو تقریباً مطمئناً قرار است روز چهارشنبه یک افزایش 75 واحدی دیگر را افزایش دهد و نرخ‌ها را به 4 درصد برساند. با این حال، بازارها بیشتر به آنچه پس از آن است علاقه دارند. افزایش 50 واحدی در ماه دسامبر و به دنبال آن 25 واحد در ثانیه در ژانویه قیمت گذاری شده است. به عبارت دیگر، انتظارات فزاینده ای در مورد ایجاد تعدیل فدرال رزرو در بازارهای مالی وجود دارد که احتمالاً به افزایش S&P 500 و افت دلار آمریکا کمک می کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

آیا بازارها از خودشان جلوتر هستند؟ سنج ترجیحی فدرال رزرو برای نرخ تورم انتظارات برای ماه سپتامبر را از دست داد، به طوری که هسته PCE در 5.1٪ سالانه در مقابل 5.2٪ مشاهده شد. این رقم هنوز از 4.9 درصد در ماه اوت افزایش یافته است. در همین حال، شاخص هزینه اشتغال در سه ماهه سوم به 1.2% رسید که نسبت به 1.3% قبل کاهش یافت. علیرغم کاهش رشد، این رشد در بالاترین حد خود از سال 2003 باقی مانده است.

بنابراین، اگر بخواهید نرخ تورم را کاهش دهید، داده‌های اخیر می‌توانند به هر دو سمت پیش بروند. اما، این مطمئناً بسیار بهتر از این است که هر دو داده از انتظارات غلبه کنند. به این ترتیب، عملکرد اخیر گرین‌بک معقول به نظر می‌رسد. آنچه همچنان نامشخص است این است که سیاستگذاران فدرال رزرو چگونه به سرعت سخت‌گیری در ماه‌های آینده نزدیک خواهند شد. به خاطر داشته باشید که کاهش ترازنامه در حال انجام است.

سپس توجه به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه معطوف شد. این اقتصاد در ماه اکتبر ۱۹۰ هزار شغل ایجاد کرده است که نسبت به ۲۶۳ هزار شغل در سپتامبر کاهش یافته است. نرخ بیکاری ممکن است از 3.5٪ به 3.6٪ افزایش یابد، زیرا میانگین درآمد ساعتی کاهش می یابد. چنین کاهشی در بازار کار می تواند زبان اعتدال فدرال رزرو را تقویت کند. این ممکن است به دلار آمریکا آسیب بیشتری وارد کند. چنین احتمالی چشم انداز بنیادی را خنثی نگه می دارد.

انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2023

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع