یورو در بحبوحه آشفتگی بازار پیش از داده های CPI و ECB آماده است. EUR/USD بالاتر؟


یورو، یورو/دلار آمریکا، دلار آمریکا، CPI، فدرال رزرو، ECB، چین، شاخص هانگ سنگ – نکات صحبت

  • یورو دارای پشتیبانی در دلار آمریکا در حالی که بازارها سهام را انجام می دهند، از بین می روند
  • ایالات متحده CPI به بازارها یادآوری کرد که فدرال رزرو هنوز برای مبارزه با تورم کار دارد
  • اگر CPI یورو داغ شود، آیا بانک مرکزی اروپا برای تقویت به شدت افزایش می‌یابد یورو/دلار آمریکا?

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

یورو امروز به صعود خود ادامه داد زیرا بازار پیامدهای گسترده تر شکست 3 بانک آمریکایی و نجات بعدی آنها توسط مقامات را هضم می کند. با وجود این، دلار آمریکا همچنان تحت فشار است و یورو/دلار آمریکا به سمت بالاترین سطح 4 هفته اخیر بالای 1.0750 حرکت می کند.

به طور کلی، بازارهای مالی در روز چهارشنبه پس از شروع طوفانی هفته که شاهد نوسانات شدید در بسیاری از طبقات دارایی بود، تثبیت شدند. نکته قابل توجه حرکت در اوراق قرضه 2 ساله خزانه داری بود. این باعث شده است که شاخص MOVE به بالاترین سطح خود از سال 2008 رسیده است.

شاخص MOVE معیاری برای نوسانات بازار اوراق قرضه به معنای مشابهی است که شاخص VIX معیاری برای نوسانات ضمنی در S&P 500 است.

بازدهی اوراق خزانه داری در جلسه ایالات متحده از منحنی بالاتر رفت، اما از 5 سال و پس از آن که به جلسه اروپا رفته است، کاهش یافته است.

یورو/دلار آمریکا در برابر اوراق اسناد خزانه 2 و 10 ساله و شاخص حرکتی

image1.png

طبق پیش‌بینی‌ها، CPI آمریکا به 6.0 درصد سال به سال و 0.4 درصد در ماه به ماه رسید. شاخص CPI ماهانه به جای پیش‌بینی 0.4 درصد، 0.5 درصد کاهش داشت، اما رقم سالانه در 5.5 درصد بود.

این امر تمرکز جلسه هفته آینده کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) را برای مسیر نرخ پیش رو با توجه به هرج و مرج اخیر تشدید کرده است.

سهام APAC به درجات مختلف امروز به دنبال پیشروی مثبت وال استریت در سبز هستند زیرا به نظر می رسد آرامش دوباره برقرار شده است. شاخص Hang Seng هنگ کنگ (HSI) پیشتاز بود و پس از داده های مختلط چین بیش از 1% افزایش یافت.

تولید صنعتی در پایان فوریه 2.4% نسبت به 2.6% پیش بینی شده بود و فروش خرده فروشی در همان بازه زمانی 3.5% بود. دارایی‌های ثابت خارج از روستاها به جای 4.5 درصد پیش‌بینی‌شده، دوباره برای مدت مشابه، 5.5 درصد کاهش یافت.

علاوه بر این، بانک‌های خلق چین (PBoC) نقدینگی بیشتری نسبت به آنچه انتظار می‌رفت در تسهیلات وام‌دهی میان‌مدت یک ساله (MLF) اضافه کردند.

نفت خام پس از فروش مجدد دیروز بهبود یافت. قرارداد آتی WTI نزدیک به 72.50 دلار در بشکه است در حالی که قرارداد برنت در زمان چاپ حدود 78.50 دلار است. طلا به طور پیوسته با 1900 دلار آمریکا در حال ورود به جلسه یورو است.

امروز داده‌های CPI بیشتری در سراسر اروپا وجود خواهد داشت که ممکن است به انتظارات برای نشست فردای بانک مرکزی اروپا (ECB) کمک کند. بازار نرخ بهره در آنجا به سمت افزایش 50 واحدی متمایل شده است.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله EUR/USD

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

EUR/USD پس از آزمایش باند پایین هفته گذشته در کانال روند صعودی باقی می ماند. قیمت بالاتر از میانگین‌های متحرک ساده 100، 200 و 260 روزه (SMA) باقی می‌ماند و این ممکن است نشان دهد که حرکت صعودی طولانی مدت ممکن است دست نخورده باشد.

مقاومت می تواند در نقاط شکست و قله های قبلی 1.0805، 1.0936، 1.0945 و 1.1030 باشد. در جهت نزولی، حمایت ممکن است در پایین‌ترین سطح‌های اخیر در ناحیه 1.0525 – 1.0535 پیش از پایین‌ترین سطح‌های قبلی 1.0483 و 1.0443 قرار گیرد.

image2.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع